Hoofdmenu

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik stop met Acumulus?

Gestart door Bert-Jan, 03 september, 2012, 21:47:02

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Wanneer jouw account is beëindigd, kun je niet meer bij jouw gegevens.

Je kunt het beste voor elk kalenderjaar de volgende uitdraaien maken:

- jaarrekening  (voor de IB-aangifte);
- saldo-overzicht van elke rekening;
- fiscaal-overzicht voor elke kostenplaats en alle kostenplaatsen tegelijk;
- het grootboek-overzicht in Word- alsook in Excel-formaat.

Bij elke BTW-aangifte (per maand, per kwartaal of jaar afhankelijk van hoe vaak je aangifte doet):

- de aangifte omzetbelasting zonder detail-informatie;
- de aangifte omzetbelasting zonder met detailinformatie.

Ik zou sowieso altijd elke aangifte even opslaan wanneer je deze hebt verstuurd.

Tot slot kun je alle documenten die zijn opgeslagen bij de boekingen, het snelst benaderen via Overzichten -> Alle geüploade documenten


Worden mijn gegevens direct verwijderd na beëindiging?

Nee. Dat deden wij enkele jaren geleden wel maar dat gaf erg veel problemen. Relatief veel klanten hadden hun gegevens toch nodig voor bijvoorbeeld de belastingdienst en hadden geen goede uitdraaien gemaakt of waren deze kwijt. Daarnaast waren er klanten die gewoon weer verder wilden werken met Acumulus maar dan wel het liefst met hun oude gegevens.

Tegenwoordig worden de gegevens daarom nog ca. een jaar bewaard. Wanneer klanten binnen deze periode opnieuw bij hun gegevens willen, vragen wij simpelweg om het abonnements-geld met terugwerkende kracht over te maken.

Indien de vertrekkende klant expliciet aangeeft dat de gegevens direct en onherroepelijk verwijderd dienen te worden, worden de gegevens ook daadwerkelijk direct en onherroepelijk verwijderd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)