Hoofdmenu

Een link naar jouw website in jouw forum-voettekst

Gestart door Bert-Jan, 23 september, 2012, 20:42:31

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Misschien is dat niet zo\'n goed idee. Vandaag las ik dit op het forum van de KvK:

Hallo Nancy,

Eind april heeft Google de Penguin update doorgevoerd met als grootste verandering een soort herwaardering van linkbuilding.

Google gaat ervan uit dat het merendeel van de links op natuurlijke wijze is opgebouwd, ze kijken nu naar het aantal anchor tekst links in verhouding tot normale links.Normale verwijzingen hebben vaak een tekst zoals Klik hier, website, www.jouw domeinnaam etc

Als je veel links met een anchor tekst hebt zoals  Game ontwikkeling,animaties & illustraties waar trefwoorden in staan die ook op de verwijzende pagina voorkomen mag dat aantal eigenlijk niet boven de 60% komen van het totaal inkomende links anders heb je een probleem of kun je een probleem krijgen met Google

Mocht je ook op ander fora een tekstlink in je handtekening hebben staan zou ik daar toch eens naar kijken, elke post telt immers ook als een link en voordat je het weet loopt het aardig op. Je kunt wel anchor teksten gebruiken in je link maar er moet variatie in zitten.

Bovenstaand kan een reden zijn voor een dropping in de Google SERP maar het kan ook gewoon een fluctuatie zijn en sta je na een paar dagen weer op je oude positie.

Als je meer details wilt lezen over de gevolgen van linkbuilding en de penguin update kun je even kijken op http://www.micrositemasters.com/blog/penguin-analysis-seo-isnt-dead-but-you-need-to-act-smarter-and-5-easy-ways-to-do-so/

Groet,

Albert

http://hallo.kvk.nl/hallo/internet/website_feedback/f/144065/p/22542/94069.aspx#94069
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

BigEd2707

Interessant artikel.

Betekend dit dan, als ik met het woord \'dagtoppers\' link naar mijn dagaanbiedingen website en ik daar geen één keer het woord \'dagtoppers\' gebruik dat het geen probleem is?

Misschien is het gebruik van synoniemen dan een weg om dit te omzijlen.

Bert-Jan

Het gaat denk ik om de url.

Als jouw url veel voorkomt op sites die eigenlijk niets met jou te maken hebben.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)