Hoofdmenu

FNV wil urencriterium ZZP\'ers verlagen

Gestart door Paul Houkes, 20 januari, 2010, 10:34:13

Vorige topic - Volgende topic

Paul Houkes

Vakcentrale FNV vindt dat het urencriterium, het aantal gewerkte uren als zelfstandig ondernemer, omlaag moet. Voor zzp\'ers wordt het dan gemakkelijker om zich te handhaven als zelfstandig ondernemer en te kunnen blijven profiteren van de belastingvoordelen die daarbij horen.

Dit vraagt de FNV in een brief aan het kabinet.


De vakbond maakt zich zorgen over de financiële positie van zzp'ers. De FNV vindt dat zpp'ers amper of niet profiteren van de door het kabinet genomen crisismaatregelen.

http://www.pleinplus.nl/nieuws/artikel/15594/fnv_vraagt_kabinet_urencriterium_zzp27%3Bers_te_verlagen

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Over positieve vooruitgang gesproken .....

Wim Vriend

Citaat van: Karen StikkelmanOver positieve vooruitgang gesproken .....
Nieuws
Hallo Karen,
Ik zag onderstaand bericht op jouw website staan, en ik was al helemaal gelukkig. Maar begrijp ik nu dat dit bericht niets met die te bewijzen 1225 uur te maken heeft. En dat ik dus gewoon weer mijn uren moet gaan bijhouden voor de belasting ?
Wim
 
Vanaf 1 januari 2010 hoeft u niet meer aan het urencriterium te voldoen om gebruik te kunnen maken van de MKB-vrijstelling

Bert-Jan

De MKB-vrijstelling is maar een klein onderdeel van de ondernemersaftrek. Je moet nog steeds aan het uren-criterium voldoen om voor de rest van de ondernemersaftrek in aanmerking te kunnen komen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

fabian

Waar kan ik in Acumulus instellen dat iuk in aanmerking kom voor de ondernemers- en startersaftrek?

Gr,

Fabian

Bert-Jan

Dat kan niet want dit geef je aan in het aangifte-programma van de belastingdienst. Deze rekent dan de extra aftrekmogelijkheden voor je uit.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)