Hoofdmenu

Webshop-koppeling Prestashop 1.5

Gestart door Bert-Jan, 02 november, 2012, 11:27:39

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

lucif

Inmiddel zijn wij met onze derde webwinkel (eerste in Prestashop) 5 weken live.
We hebben rond de 90 bestellingen ontvangen inmiddels.

Ik heb de gedownloade module voor 1.5 geinstalleerd en geconfigureerd.
Configureren was zeker met de handleiding erbij een eitje, en ik had dan ook geen problemen verwacht.

Dus ik ga naar mijn eerste order toe en zet deze op Betaling ontvangen (het groene vinkje).
Wordt prima doorgevoerd, ook in de database, maar in acumulus niks te zien.

Duurt dat even voor het doorgevoerd wordt? Of heb ik toch iets verkeerds gedaan?

Ik geef liever niet mijn inloggegevens bloot, en daarmee dus ook alle gegevens van mijn klanten.

Bert-Jan

Zie je de boeking niet bij Laatste boekingen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

lucif


Bert-Jan

Dan vraag ik Neshmedia daar even naar te kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

@lucif

Om te kijken wat er mis gaat, hebben wij echt tijdelijk toegang nodig.

Voor wat betreft de privacy gevoelige gegevens hebben wij met SIEL afspraken. Evt. is het mogelijk hiervoor een afspraak te maken met jou. Zodat we je verder kunnen helpen.

dtgmaze

Hoi Ik ben aan het testen met de 1.5 prestashop module en heb een vraag over de kostenposten.
in de handleiding staat het volgende

: Maakt u binnen Acumulus gebruik van meerdere kostenplaatsen en wilt u alle orders uit Virtuemart op een specifieke kostenplaats binnen laten komen. Vul dan hier de kostenplaat in. Let op deze dient exact hetzelfde te zijn als de naam welke u binnen Acumulus heeft opgegeven

Binnen acumulus heb ik meerdere kostenposten bijvoorbeeld paypal, sisow, kas, bank.
als men iets koopt via mijn payment providor sisow in prestashop dan staat er bij betaling : MisterCash of iDEAL terwijl het toch dezelfde rekening betreft.

dus samengevat heb binnen Prestashop de volgende geldstromen: paypal, sisow (MisterCash of iDEAL), overschrijving.
kunnen jullie wat meer informatie verschaffen over hoe dit dan zou moeten werken, en dit eventueel in de handleiding opnemen middels een voorbeeld ofzo?

Groetjes Dennis

Bert-Jan

Mogelijk worden nu rekeningen en kostenplaatsen door elkaar gehaald.

Voor Paypal e.d. kun je een aparte bankrekening aanmaken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

sapoproducts

Hallo, ik ben bezig met de testperiode van een maand en heb de module geïnstalleerd en geconfigureerd in Prestashop (versie 1.5.2 ).

Net als bij lucif hierboven is een nieuwe order die ik op betaling geaccepteerd heb gezet, niet zichtbaar in acumulus.

Ook is er bij mij onder het kopje \"bestellingen\" niets terug te vinden van acumulus, zoals in de handleiding wel te zien is.

Ben ik iets vergeten te configureren?

sapoproducts

Citaat van: Bert-JanVersie van 1 november 2012

Hallo, ik ben bezig met de testperiode van een maand en heb de module geïnstalleerd en geconfigureerd in Prestashop (versie 1.5.2 ).
Net als bij lucif hierboven is een nieuwe order die ik op betaling geaccepteerd heb gezet, niet zichtbaar in acumulus.
Ook is er bij mij onder het kopje \"bestellingen\" niets terug te vinden van acumulus, zoals in de handleiding wel te zien is.
Ben ik iets vergeten te configureren?

neshmedia

@apoproducts

Ik vermoed dat de module niet goed is geïnstalleerd.

Zou je me tijdelijk toegang kunnen verschaffen tot je  webshop? Het gaat om het control panel + ftp gegevens
Deze kunt u sturen naar  acumulus (at) neshmedia.com.

sapoproducts

Met dank aan Daniel van Neshmedia werkt de koppeling nu.

Bedankt!

Citaat van: neshmedia@apoproducts

Ik vermoed dat de module niet goed is geïnstalleerd.

Zou je me tijdelijk toegang kunnen verschaffen tot je  webshop? Het gaat om het control panel + ftp gegevens
Deze kunt u sturen naar  acumulus (at) neshmedia.com.

Bert-Jan

Kun je aangeven wat er aan de hand was. Misschien hebben anderen daar wat aan.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

wijnand

Hallo,
Ook ik heb de module geinstalleerd, maar we krijgen geen facturen binnen in
acumulus.
Graag uw ondersteuning.

mvg,
Wijnand Bredewold

Bert-Jan

Ik zal dit voorleggen aan Neshmedia.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

Beste Wijnand,

Zou je misschien de ftp gegevens en back-end gegevens kunnen mailen naar acumulus (at)neshmedia.com dan kan ik even kijken wat er mis gaat.

cmuysert

Bij mij idem, niet terug te vinden in Acumulus...

222Ronald

Hallo,

Ik heb de Acumulus 1.5 module geinstalleerd voor prestashop. Ik zie de bestellingen en facturen niet verschijnen in de Acumulus boekhouding (test accoutn voor een maand).
We hebben prestashop 1.4.7.3 overigens.

Wat doe ik fout?

Albert

222Ronald

Citaat van: Bert-JanMogelijk is 1.5 niet compatibel.

Heb je deze ook geprobeerd:

http://www.acumulus.nl/forum/viewtopic.php?id=1683


Ja deze hebben we geprobeerd en die werkt. We vonden de functionaliteit van de koppeling echter wat mager, vandaar dat we een volgende versie wilden proberen. Ik lees ook ergens in het forum dat er al een versie 1.7 is?
Ik wil wel terug naar versie 1.4, maar dn heb ik wel een vraag: Factuur- en klantgegevens worden uit prestashop aan acumulus doorgegeven als de betaling op geaccepteerd gezet wordt in prestashop.
Wat inhoud dat ik een factuur van een bestelling die middels een overschrijving achteraf betaald moet worden, pas in acumulus krijg als de betaling binnen is, en dat kan weken duren in ons geval. EN hierdoor kan ik dus niet vanuit acumulus facturen gaan sturen en de factuurbewaking doen. Dan heeft Acumulus voor ons geen nut en dat zou jammer zijn.
Is het mogelijk om de gegevens door te geven zodra een bestelling op \"verzonden\" gezet wordt?

rudykoek1986

Hoi,

Ik heb een update gedaan van mijn prestashop webwinkel. De installatie van de webshop koppeling liep voorspoedig maar sinds kort krijgen klanten onderstaand bericht na betaling met iDeal. In het boekhoudprogramma wordt wel alles verwerkt.

Notice: Undefined variable: order in/public/sites/www.myshop.nl/modules/acumulus/acumulus.php on line 288

Notice: Trying to get property of non-object in/public/sites/www.myshopt.nl/modules/acumulus/acumulus.php on line 288

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 30720 bytes) in/public/sites/www.myshop.nl/modules/dateofdelivery/dateofdelivery.php on line 218

Guido

Hoi rudykoek1986,

Citaat van: rudykoek1986 op 08 juli, 2013, 22:35:17
Notice: Undefined variable: order in/public/sites/www.myshop.nl/modules/acumulus/acumulus.php on line 288
In principe is dit enkel een notificatie. Dit hoort opgelost te worden in de acumulus module en ik zal NeshMedia vragen om het te veranderen. Wat vreemd is is dat je webhost deze notices naar het scherm stuurt waardoor jouw klanten deze melding zien. Ik zou in ieder geval jouw webhost vragen om dit aan te passen.

Citaat van: rudykoek1986 op 08 juli, 2013, 22:35:17
Notice: Trying to get property of non-object in/public/sites/www.myshopt.nl/modules/acumulus/acumulus.php on line 288
Ander soort notice, zelfde aanpak als hierboven.

Citaat van: rudykoek1986 op 08 juli, 2013, 22:35:17
Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 30720 bytes) in/public/sites/www.myshop.nl/modules/dateofdelivery/dateofdelivery.php on line 218
Dit lijkt een probleem te zijn met een andere prestashop module (dateofdelivery) of een geheugeninstelling van de server. Ik vermoed het eerste.

Gr,
Guido

rudykoek1986

Ik kwam er nu ook achter dat de ontvangen iDeal betalingen toch niet doorkomen naar het boekhoudprogramma. Van de andere betaalmethodes weet ik het niet omdat hier sinds gister niet meer mee betaald is. Ik zal kijken of de hostingserver mij kan helpen. Misschien dat Neshmedia er naar wil kijken?

Dateofdelivery is geen module voor zover ik weet. Ik zal moeten kijken hoe dat verandert kan worden. Op het Prestashopforum is daar in ieder geval niks over te vinden.

hadewich

Ik heb Acumulus geïnstalleerd in Prestashop (1.5) maar waar moet ik nu precies iets kunnen doen? In prestashop kan ik de configuratie aanpassen, maar zie ik verder niets terug van Acumulus buiten de configuratie. En in Acumulus zie ik ook nergens waar ik de gegevens kan inladen? Of zie ik iets over het hoofd?

Guido

Als het goed is komt een factuur automagisch in Acumulus zodra deze de door jou ingestelde status bereikt. Heb je dit al geprobeerd met een testfactuur?

hadewich

Dat ga ik zo maar even doen dan. Maar als ik de facturen van januari - nu wil inladen? Of kan dat niet?

Guido

Goede vraag... ik ken de Prestashop integratie niet zo precies maar volgens mij is de standaard aanpak dat je de facturen even van status wisselt zodat je een import triggert..

hadewich

Oh dear... dat betekent 350 keer klikken (nou ja, eigenlijk 3 x 350 keer). Ik ga het vanavond even proberen, en er dan maar eens een dagje voor zitten. Nou ja, beter dat dan alles handmatig invoeren, maar ik hoopte op een soort van bestand dat ik kon importeren.
(dan snap ik nu ook waarom ik geen knop oid zie, als het automatisch gaat. Wel makkelijk voor als het loopt!)

Guido

Kun je niet ergens een complete batch selecteren?

hadewich

Volgens mij niet (al zal er ongetwijfeld een betaalde add-on voor zijn). Nou ja, heb ik wat te doen vanavond!