Hoofdmenu

11-proef voor rekeningnummers

Gestart door Hans Zwart, 09 november, 2012, 11:32:23

Vorige topic - Volgende topic

Hans Zwart

Ik maak veel gebruik van eenmalige machtigingen en de correctheid van het bankrekeningnummer van de klant is dus van groot belang. Ik heb gemerkt dat bij het invoeren van het bankrekeningnummer bij de klantgegevens niet wordt gecontroleerd of het ingegeven nummer correct is. Dat is eenvoudig te doen door de zgn 11-proef.
Het zou fijn zijn als die proef kan worden ingebouwd zodat ik bij de vastlegging van het rekeningnummer zekerheid heb over de juistheid en er niet pas achter kom als de incasso wordt geweigerd door de bank.

Annalies Janssens

Even vanuit mijn 15-jarige bankachtergrond: \"gewone banken\" kennen inderdaad de 11-proef. Oude ING/Postbanknummers niet, dus daar zou denk ik al een hele uitdaging liggen om controle te kunnen doen.

Daarnaast denk ik even vooruit naar het moment dat de IBANcodes ingevoerd gaan worden. Elk banknummer is dan geheel anders opgebouwd. Een combinatie van cijfers en letters.

Nu ben ik geen techneut of programmeur, daar kan Bert-Jan meer over vertellen maar ik vraag me af of controle dan nog mogelijk is. Dus, Bert-Jan, kun jij je hier nog over uitspreken?
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

Heb ik ingebouwd. Je vindt nu een linkje naast het veld rekening:

11-proef (alleen 9-cijferige bankrekeningen)

Met het IBAN zal het wel weer een ander verhaal worden inderdaad.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Annalies Janssens

info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Hans Zwart

Prima oplossing Bert-Jan, bedankt!