Hoofdmenu

Opgaaf ICP vanaf half april 2010 beschikbaar

Gestart door Karen Töning, 28 januari, 2010, 16:29:00

Vorige topic - Volgende topic

Karen Töning

De opgaaf intracommunautaire prestaties (ICP) is vanaf half april 2010 beschikbaar via het beveiligde gedeelte van de internetsite.

Dit betekent dat ondernemers tot die tijd nog geen maandopgaaf ICP kunnen doen via de site. In plaats daarvan kunnen zij vanaf half april 2010 een kwartaalopgaaf doen over het eerste kwartaal van 2010, óók als zij in die periode de grens van € 100.000 aan intracommunautaire leveringen hebben overschreden.

Dit geldt ook voor ondernemers die opgaaf doen via de Overheidstoegangspoort (OTP).

Bert-Jan

Dank je Karen voor de informatie.

Ik verwacht niet dat er veel gebruikers van Acumulus zijn die meer dan 100.000 euro per kwartaal zullen verkopen in de EU.  :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

prorubber

Krijg ik ook met de ICP-opgaaf te doen als ik in EU-landen lever maar i.v.m. een (nog) geringe omzet BTW-vrijstelling heb?
M. v. g.,
Prorubber/Jan W. van den Berg

Bert-Jan

Mmm, de ICP-opgaaf is een nadere specificatie van de aangifte omzetbelasting. Als je geen aangifte omzetbelasting doet, hoef je denk ik ook geen ICP-opgaaf te doen.

Aangezien je geen BTW hoeft te berekenen, hoef je ook niet te verleggen.

Dit is wat ik sterk vermoed. Ik zou voor de zekerheid anders even bellen naar de belastingdienst en hun antwoord hier toevoegen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)