Hoofdmenu

Zakelijk spamverbod geldt vanaf 1 oktober

Gestart door Bert-Jan, 02 oktober, 2009, 20:37:06

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Het spamverbod dat sinds 2004 geldt voor consumenten, gaat per 1 oktober ook gelden voor zakelijke ontvangers. U moet vanaf dat moment vooraf toestemming hebben om te mogen communiceren per e-mail. Ook voor uw bestaande adressenbestand is die toestemming verplicht.  

U mag alleen nog commerciƫle e-mails en faxen sturen als:

    * u vooraf toestemming heeft van de ontvanger. Deze toestemming moet bewust gegeven zijn.
    * u \'gelijksoortige\' producten en diensten aanbiedt aan bestaande klanten;
    * u in elke mail de mogelijkheid biedt om verdere toezending te stoppen (opt-out).

Het gaat hier niet alleen om zakelijke e-mail, maar het spamverbod geldt vanaf 1 oktober voor alle elektronische communicatiediensten en -netwerken (inclusief sms, mms en fax).

http://www.kvk.nl/Nieuws/zakelijkspamverbodgeldtvanaf1juli.asp
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

JeroenHimself

Bedankt Bert-Jan voor deze informatie. Kijk voor meer informatie ook eens op de speciale site van de Opta: //www.spamverbod.nl. Een stukje tekst dat ik daar vond:

Citeer\"Als u berichten verstuurt zonder toestemming van de ontvanger, kunt u in overtreding zijn. Daarbij geldt dat een individueel bericht geen probleem is. Het gaat bij het spamverbod om mails die overlast veroorzaken.\"

Deze \"nuance\" valt bijna niet op tussen al die spierballen-taal, maar was voor mij een redelijke geruststelling.
Jeroen

Bert-Jan

Hallo Jeroen,

Dat artikel van de KvK was erg kort door de bocht. Je zou het idee krijgen dat je alleen nog maar een mailtje mag sturen als je toestemming hebt.

Ik heb ook naar de aanmeldprocedure van Acumulus gekeken omdat iedereen meerdere mailtjes krijgt. Ik hoef hier niets aan te wijzigen want:

- de klanten namen zelf het initiatief voor communicatie en gaven hun adres;
- de mailtjes gaan over de aanmeldprocedure;
- de mailtjes gaan alleen over Acumulus.

Het wordt wat anders wanneer ik alle klanten van Acumulus een mailtje ga sturen over goedkope zonvakanties op Ibiza.  :cool:
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Ik heb over dit onderwerp vorige maand en artikel geschreven in de nieuwsbrief van Praktijkondersteuning dat misschien nog wel wat helderder maakt wat wel en niet mag. Het is hier te vinden: http://www.praktijkondersteuning.com/index.php/email

In het overzicht van artikelen vind je trouwens ook een stuk over online boekhouden waarin ook Acumulus wordt genoemd, maar dat even terzijde.

Paul.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)