Hoofdmenu

Bankmutaties importeren nu mogelijk voor ING

Gestart door Bert-Jan, 31 januari, 2010, 21:33:07

Vorige topic - Volgende topic

Juul Meulenkamp


olindata

Ik heb mijn priverekening en zakelijke rekening in 1. Nou zou het handig zijn als ik na het importeren van een csv een soort van batch verwerking kon doen: ik vink alle priveboekingen aan en die worden allemaal in een keer weggezet. Het is nu namelijk best veel werk terwijl 90% van mijn mutaties priveboekingen zijn.

Helemaal ideaal zou het zijn als ik ook andere mutaties als batch kan wegschrijven. Er zijn nogal wat mutaties van mijn server-provider die ook allemaal op dezelfde manier weggeboekt moeten worden.

beton

hallo

zijn jullie ook van plan dit voor ABN AMRO mogelijk te maken (automatisch importeren bankmutaties)? (waarschijnlijk niet maar ik check t even)
ANders overweeg ik over te gaan naar de ING want het scheelt aardig wat werk lijkt me, alle financiële  transacties worden dan toch gelijk ingevoerd?

groeten
Citaat van: Bert-JanWe hebben een begin gemaakt met het kunnen importeren van bankmutaties in Acumulus. We zijn begonnen met de ING.

Indien je een online zakelijke ING-rekening hebt, ga je naar: Overzicht van uw rekeningen.
Klik op de rekening die je wilt importeren.
Klik op downloaden.
Selecteer nooit meer dan 1 rekening.
Kies de periode (per week of maand is wellicht handig)
Kies Kommagescheiden (dd-mm-jjjj)
Sla het bestand op op je computer op een plaats waar je deze weer kunt vinden.

Ga in Acumulus naar Overzichten.
Geïmporteerde bankmutaties (thans alleen ING)
Nieuw bestand importeren
Selecteer het bestand
Kies de rekening in Acumulus die overeenkomt met de rekening bij ING
Bestand importeren
Je ziet nu een extra regel toegevoegd aan de lijst.
Open de lijst en houd deze open.
Klik op een mutatie
Selecteer hoe je deze mutatie wilt boeken
Klik op boeken, in het hoofdscherm staat nu de boeking klaar met zoveel mogelijk gegevens ingevuld.

Klik als de boeking is gedaan, in het mutatieoverzicht op Deze mutatie is geboekt. Daarmee wordt deze verwijderd van de lijst en kun je deze niet nog een keer boeken.

Karen Töning

Voor de ABN/AMRO kun je ook bankmutaties importeren. Alleen, bij de ABN/AMRO bank moet je dan, om het desbetreffende bestand te kunnen downloaden volgens mij eerst een soort lidmaatschap - tegen betaling uiteraard - afsluiten.

Wim Vriend

Citaat van: Karen TöningVoor de ABN/AMRO kun je ook bankmutaties importeren. Alleen, bij de ABN/AMRO bank moet je dan, om het desbetreffende bestand te kunnen downloaden volgens mij eerst een soort lidmaatschap - tegen betaling uiteraard - afsluiten.
Je kan bij ABN/AMRO gewoon de mutaties downloaden. Kies voor een txt bestand.

Karen Töning

Dat begrijp ik wel, maar eerst nog het downloadbestand zien te vinden op de site van de ABN/AMRO. Voor mij tot nog toe een vraag, voor jou dus een weet. Zou je dat weet-je willen delen?

Wim Vriend

Citaat van: Karen TöningDat begrijp ik wel, maar eerst nog het downloadbestand zien te vinden op de site van de ABN/AMRO. Voor mij tot nog toe een vraag, voor jou dus een weet. Zou je dat weet-je willen delen?
Na het inloggen,
Klik je op Betalen>Overzichten>Mutaties downloaden
Succes verzekerd.
Wim

Karen Töning


beton

Citaat van: betonhallo

zijn jullie ook van plan dit voor ABN AMRO mogelijk te maken (automatisch importeren bankmutaties)? (waarschijnlijk niet maar ik check t even)
ANders overweeg ik over te gaan naar de ING want het scheelt aardig wat werk lijkt me, alle financiële  transacties worden dan toch gelijk ingevoerd?

groeten
Citaat van: Bert-JanWe hebben een begin gemaakt met het kunnen importeren van bankmutaties in Acumulus. We zijn begonnen met de ING.

Indien je een online zakelijke ING-rekening hebt, ga je naar: Overzicht van uw rekeningen.
Klik op de rekening die je wilt importeren.
Klik op downloaden.
Selecteer nooit meer dan 1 rekening.
Kies de periode (per week of maand is wellicht handig)
Kies Kommagescheiden (dd-mm-jjjj)
Sla het bestand op op je computer op een plaats waar je deze weer kunt vinden.

Ga in Acumulus naar Overzichten.
Geïmporteerde bankmutaties (thans alleen ING)
Nieuw bestand importeren
Selecteer het bestand
Kies de rekening in Acumulus die overeenkomt met de rekening bij ING
Bestand importeren
Je ziet nu een extra regel toegevoegd aan de lijst.
Open de lijst en houd deze open.
Klik op een mutatie
Selecteer hoe je deze mutatie wilt boeken
Klik op boeken, in het hoofdscherm staat nu de boeking klaar met zoveel mogelijk gegevens ingevuld.

Klik als de boeking is gedaan, in het mutatieoverzicht op Deze mutatie is geboekt. Daarmee wordt deze verwijderd van de lijst en kun je deze niet nog een keer boeken.

ok, duidelijk
nog een vraagje: moet het perse een zakelijke rekening zijn bij de ING (extra kosten)?

Bert-Jan

Ja, helaas wel. De import is afgestemd op het formaat van de zakelijke rekening.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Con

Citaat van: Bert-JanWe hebben een begin gemaakt met het kunnen importeren van bankmutaties in Acumulus. We zijn begonnen met de ING.

.

Hallo,


Ik begrijp dat het ook mogelijk is om de Rabo-rekening informatie te kunnen importeren in acumulus. .... maar ik snap even niet hoe?

kan ik een korte instructie krijgen hoe je de Rabo-mutaties op de juiste manier download?

groetjes

Con
voor stedenbouwkundig advies:    www.CZTadvies.nl

Sjaam

Citaat van: Con
Citaat van: Bert-JanWe hebben een begin gemaakt met het kunnen importeren van bankmutaties in Acumulus. We zijn begonnen met de ING.

.

Hallo,


Ik begrijp dat het ook mogelijk is om de Rabo-rekening informatie te kunnen importeren in acumulus. .... maar ik snap even niet hoe?

kan ik een korte instructie krijgen hoe je de Rabo-mutaties op de juiste manier download?

groetjes

Con
Is de Rabo een zakelijk rekening dan kunt u met downloads ook de bestanden van de RABO importeren. U logt in bij de RABO en zoekt naar downloads, daar kiest het formaat mut.txt en u download het bestand op uw pc (onthoudt waar u het bestand heeft opgeslagen)
Daarna gaat u naar Acumulus, Overzichten, Geimporteerde bankmutaties, nieuw bestand importeren en u kiest het bestand, u geeft aan RABO, welke rekening en u klikt op bestand importeren. Nu staat het bestand klaar in het overzicht en u kunt beginnen.

Con

Citaat van: Sjaam
Citaat van: Con
Citaat van: Bert-JanWe hebben een begin gemaakt met het kunnen importeren van bankmutaties in Acumulus. We zijn begonnen met de ING.

.

Hallo,


Ik begrijp dat het ook mogelijk is om de Rabo-rekening informatie te kunnen importeren in acumulus. .... maar ik snap even niet hoe?

kan ik een korte instructie krijgen hoe je de Rabo-mutaties op de juiste manier download?

groetjes

Con
Is de Rabo een zakelijk rekening dan kunt u met downloads ook de bestanden van de RABO importeren. U logt in bij de RABO en zoekt naar downloads, daar kiest het formaat mut.txt en u download het bestand op uw pc (onthoudt waar u het bestand heeft opgeslagen)
Daarna gaat u naar Acumulus, Overzichten, Geimporteerde bankmutaties, nieuw bestand importeren en u kiest het bestand, u geeft aan RABO, welke rekening en u klikt op bestand importeren. Nu staat het bestand klaar in het overzicht en u kunt beginnen.

Thanx  -- voor supersnelle beantwoording ---

Ik ga er gelijk mee aan de slag
voor stedenbouwkundig advies:    www.CZTadvies.nl

Rodney

Het importeren van bankmutaties van ING werkt bij mij goed (zonder foutmeldingen). Maar waarom zie ik niets veranderen in de balans? M.a.w. wat gebeurt er eigenlijk met die mutaties? Wat hoef je niet meer te doen en wat juist wel?

Bedankt alvast!

Bert-Jan

Als je de gegevens hebt geimporteerd, zie je een nieuwe batch toegevoegd aan de lijst.

Open de batch en werk alle mutaties per stuk weg door deze door te boeken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

sjw

hai,

ik heb een vraag(je),
in de ingevoerde lijst zit een boeking is de betaling van een factuur uit 2010.
Hoe zou ik die moeten boeken?

dank!

Bert-Jan

Als de factuur niet in Acumulus staat, zou je die alsnog kunnen invoeren.

Als je echter niets met 2010 doet in Acumulus, kun je dit ook boeken als een privestorting omdat je het fiscale gedeelte al hebt afgehandeld buiten Acumulus.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

marocdress

hallo bert-jan

ik heb een vraag ( verzoek) , is het mogelijk dat er bij dit lijstje een extra regel komt met *zaklijk inkomens (bv pin of overboeking ) we hebben namelijk een winkel en dan is het wel maklijker zo omdat je bijna geen facatuur verzendt, want nu moet ik voor elke bedrag een factuur maken :( Hoe wilt u deze mutatie boeken?
Er bestaat reeds een boeking met dit bedrag op deze datum!
  Als betaling van een door u verzonden factuur *
 Als zakelijke uitgave
 Als privé-boeking
 Als interne overboeking
 Als kosten voor het zakelijke gebruik van de privé-auto
 Als inventariskosten
 Als BTW-afdracht/ontvangst
 Als lening (ontvangst of aflossing)

alvast bedankt

Bert-Jan

Dat wordt lastig denk. In principe boek je alle inkomsten in acumulus met een factuur. Deze hoeft natuurlijk niet te versturen maar een aantal zaken zoals correcte btw-afhandeling zijn belangrijk en worden automatisch goed afgehandeld.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Citaat van: Bert-JanDat wordt lastig denk. In principe boek je alle inkomsten in acumulus met een factuur. Deze hoeft natuurlijk niet te versturen maar een aantal zaken zoals correcte btw-afhandeling zijn belangrijk en worden automatisch goed afgehandeld.

Buiten dat, alle mogelijkheden zitten in Acumulus  :)

WEL VOOR DE POES

hi,

is het persé nodig een zakelijke rekening te hebben?
ik heb een reguliere betaalrekening waarop alle activiteiten plaatshebben en vroeg me af of deze ook zijn in te lezen in accumulus
\'I had a dream\'.... en nu staat die in mijn achtertuin :) www.welvoordepoes.info

Bert-Jan

Ik zal eens kijken naar de privérekening van ING.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

WEL VOOR DE POES

Citaat van: Bert-JanIk zal eens kijken naar de privérekening van ING.
waarvoor alvast dank
\'I had a dream\'.... en nu staat die in mijn achtertuin :) www.welvoordepoes.info

Karen Töning

Citaat van: WEL VOOR DE POES
Citaat van: Bert-JanIk zal eens kijken naar de privérekening van ING.
waarvoor alvast dank

Ook de privérekening van de ING kan op dezelfde manier als geïmporteerde bankmutaties in Acumulus gezet worden.

WEL VOOR DE POES

Citaat van: WEL VOOR DE POES
Citaat van: Bert-JanIk zal eens kijken naar de privérekening van ING.
waarvoor alvast dank
oh ik denk dat je het niet hoeft uit te zoeken, krijg net bericht van een gebruiker dat hij ING privérekening kan importeren, hij attendeerde me op accumulus ook, dus ik kan het gaan gebruiken begrijp ik :)
\'I had a dream\'.... en nu staat die in mijn achtertuin :) www.welvoordepoes.info

Bert-Jan

Mmm, wist ik niet. Welke kies je dan Karen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Citaat van: Bert-JanMmm, wist ik niet. Welke kies je dan Karen?
Inloggen op de privérekening - klik op: Af en bijschrijvingen - klik op: downloaden in de brede grijze balk - periode selecteren - kies voor: kommagescheiden dd-mm-jjjj - klik op: downloaden - csv bestand opslaan - importeren in Acumulus.

Bert-Jan

Dankje. En welke bank bij importeren ING 1 of ING 2?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Citaat van: Bert-JanDankje. En welke bank bij importeren ING 1 of ING 2?
Wat bedoel je met: ING 1 of ING 2?

Bert-Jan

De eerste ING-keuze of de tweede in het lijstje van banken als je importeert.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Citaat van: Bert-JanDe eerste ING-keuze of de tweede in het lijstje van banken als je importeert.
ING komma-gescheiden (.csv) werkt perfect! De 1e dus.

WEL VOOR DE POES

Citaat van: Karen Töning
Citaat van: Bert-JanDe eerste ING-keuze of de tweede in het lijstje van banken als je importeert.
ING komma-gescheiden (.csv) werkt perfect! De 1e dus.
Karen en Bert-Jan, dank beiden!
\'I had a dream\'.... en nu staat die in mijn achtertuin :) www.welvoordepoes.info

Erik..

#132
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 31 januari, 2010, 21:33:07
We hebben een begin gemaakt met het kunnen importeren van bankmutaties in Acumulus. We zijn begonnen met de ING.

Indien je een online zakelijke ING-rekening hebt, ga je naar: Overzicht van uw rekeningen.
Klik op de rekening die je wilt importeren.
Klik op downloaden.
Selecteer nooit meer dan 1 rekening.
Kies de periode (per week of maand is wellicht handig)
Kies Kommagescheiden (dd-mm-jjjj)
Sla het bestand op op je computer op een plaats waar je deze weer kunt vinden.

Ga in Acumulus naar Overzichten.
Geïmporteerde bankmutaties (thans alleen ING)
Nieuw bestand importeren
Selecteer het bestand
Kies de rekening in Acumulus die overeenkomt met de rekening bij ING
Bestand importeren
Je ziet nu een extra regel toegevoegd aan de lijst.
Open de lijst en houd deze open.
Klik op een mutatie
Selecteer hoe je deze mutatie wilt boeken
Klik op boeken, in het hoofdscherm staat nu de boeking klaar met zoveel mogelijk gegevens ingevuld.

Klik als de boeking is gedaan, in het mutatieoverzicht op Deze mutatie is geboekt. Daarmee wordt deze verwijderd van de lijst en kun je deze niet nog een keer boeken.

Hallo Bert-Jan,

Na het klikken op 'Deze mutatie is geboekt' kom ik weer terug op pagina 1 van de lijst met bankmutaties, is het ook mogelijk om terug te komen op dezelfde pagina waar je was gebleven? Nu ben ik met het inboeken van een heel jaar aan bankaf- en bijschrijvingen voortdurend aan het klikken op volgende om weer op de pagina te komen waar ik was gebleven. Of misschien is het dat ik iets over het hoofd zie...

Bedankt,

Erik

Bert-Jan

Ik begrijp je punt.

Het is denk ik toch het beste om op volgorde van datum te werken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Erik..

#134
Hoi Bert-Jan

Dat is waar en dan is er inderdaad geen probleem.
Maar om het voor mezelf overzichtelijk te houden inderdaad boek ik eerst alle afschrijvingen en later alle bijschrijvingen en dan wordt het behoorlijk doorklikken iedere keer.

Suggestie: Wanneer je de pointer-value van de huidige pagina verwerkt in de onclick-event van elke regel, deze waarde op de verwerk_importregel.php opvangt en verwerkt als value van een hidden formfield, dan kan men bij het verzenden van het formulier automatisch teruggestuurd worden naar bijv: listimportregels.php?bankimport_ID=12345&pointer=66&interval=10

Het is misschien iets onbenulligs, maar ik zou er ontzettend blij van worden!

Bedankt voor je supersnelle reactie overigens :)

Groetjes,

Erik

Annalies Janssens

Alvast een tip (totdat BJ het wellicht gefixt heeft). Importeer de mutaties in porties (per maand of per kwartaal), dan hoef je veel minder te klikken (gebruik ik ook als ik over een heel jaar wil verwerken. Ik gebruik ook dezelfde methode door eerst de voor de hand liggende duidelijke boekingen te verwerken en later nakijken wat niet meteen duidelijk is.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

Is nu gefixed.

Je keert nu terug naar de pagina waar je was gebleven.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Erik..

Annalies: Bedankt voor je reactie, goeie tip om wat vlotter door de mutaties heen te komen!

Bert-Jan: ik dacht laat ik het topic nog eens openen en ik lees net dat je het 'probleem' afgelopen nacht hebt gefixed, waarvoor mijn hartelijke dank!
Ik ga maar eens vlot wat bankmutaties boeken dan ;)

Groetjes,

Erik

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Erik..

Wel een automatisch mailtje gekregen op 4 april van de reactie van Annalies, maar niet van jouw reactie dat het gefixed was vannacht. (ook niet in de spambox)
Van je laatste bericht zojuist weer wel een mailtje gekregen.

Groetjes,

Erik

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

As-designed  ;) Als je tussentijds niet de bewuste forum-pagina bezoekt krijg je geen extra email.

henk boerma

Na het downloaden van mijn ING mutaties als csv bestand lukt het niet ze in te lezen. Komt dat doordat het niet vanaf een zakelijke rekening is gedownload? Ik gebruik nl een gewone priverekening.

Henk

Bert-Jan

Het is inderdaad afgestemd op zakelijke rekeningen maar je kunt een van de andere ING-opties proberen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

henk boerma


Bert-Jan

Er is nog een ander ING-profiel wat je kunt kiezen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)