Hoofdmenu

Andere look voor Acumulus

Gestart door Bert-Jan, 09 maart, 2013, 23:29:59

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Zo af en toe krijgen we te horen dat Acumulus mooier en moderner kan worden vormgegeven.

Ik was de laatste tijd een beetje nieuwsgierig geworden en heb een designer gevraagd een voorbeeld te maken.

Het is niet zo dat we dit snel gaan invoeren. Dat kost heel veel werk. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie onverbloemde mening:

http://acumulus.nl/downloads/design/
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Rosi

Allemaal leuk en fris maar voor mij is het belangrijkste dat alles in 1 scherm staat en je niet hoeft te scrollen.
Brazilian Beauty
Cryolipolyse, IPL ontharen en waxing
https://www.brazilianbeauty.nl

Stefan V

Ik weet dat je veel moeite doet Bert-Jan en ik wil dan ook niet negatief klinken maar,
VRESELIJK. Geef mij het huidige design maar, het hoeft niet perse modern te zijn.
het gaat om functionaliteit en ik denk dat het huidige design daar goed bij past.

Lenny Gramberg

Tja, op het gevaar af oudbollig gevonden te worden, ik vind de huidige ook mooier. We zijn dit al zo gewend en het is zo heerlijk makkelijk en overzichtelijk. Als het aan mij lag zou ik zeggen: hou deze investering nog even lekker in de pocket...

Bert-Jan

Niet alle vernieuwing is verbetering.

In de wereld van de designers bestaat een bepaalde visie over wat moet en wat echt niet meer kan. Ik ontwaar in die wereld ook een zeker technocratisch fundamentalisme. Als je niet meegaat met de nieuwste design-mode, loop je hopeloos achter.

Wat ik nu reeds voorzichtig concludeer, is dat de visie van de design-wereld niet representatief is voor de visie van de gemiddelde gebruiker.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Alain13

Ik vind het super! Past veel beter bij de huidige design richting die ik \'touch-design\' noem. (Doet me meteen denken aan de nieuwe Microsoft design die ze sinds Windows 8 aan het doorvoeren zijn)
Aangezien ik veel op de iPad/iPhone mijn administratie in Acumulus doe:

Zo snel mogelijk graag! :-)

andrasschuhfotografie

Beste Bert-Jan. Ik kan de nieuwe look bijzonder waarderen. Het huidige is wellicht (voor menigeen) vertrouwd, maar het voorbeeld van een dergelijke nieuwe layout vind ik erg overzichtelijk. Men zegt niet voor niets: stilstand is achteruitgang. En af-en-toe mee gaan met de tijd, daar vind ik niet dat daar iets mis mee is. Een kniesoor die daar op let. Wat ik helemaal geweldig zou vinden, is als het op een gegeven moment geschikt is voor de iPad en iPhone.
Met vriendelijke groeten, András Schuh Fotografie

Robert Deelman

Ik ben verbaasd hoe iedereen ineens op de Lego-look overstapt sinds Windows8 is uitgekomen. Hello primaire kleuren, weg met poppetjes, huisjes en glimmende knoppen. jammer hoor.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken als motief om op deze stijl over te stappen is dat het bandbreedte scheelt. hebben jullie dat nog getest?

Bert-Jan

Ik heb eerlijk gezegd niet gedacht aan de bandbreedte. Zal denk ik niet heel veel schelen.

Lego-look...

Daar lijkt de design-wereld momenteel wel naar toe te gaan. Over een paar jaar komt er een renaissance en dan is Acumulus zoals het nu is, weer helemaal hot.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Koetje

Zo modern is die nieuwe look niet, want op mijn tablet lopen de kleurvlakken in elkaar over zodat delen tekst onleesbaar worden. De huidige  vormgeving is juist heel duidelijk en goed te gebruiken op mijn tablet.

Miss Moos

Als grafisch vormgever valt het me ook op dat veel vormgevers de functionaliteit uit het oog verliezen en dat is heel jammer! Hoort samen te gaan, eerst de informatie duidelijk neerzetten en dan een mooie vormgeving hieraan koppelen. De huidige vormgeving is prima om mee te werken, ik zie liever meer info over de regels achter de kostenplaatsen enz. en een overzicht als je een boeking terugkijkt ipv tabbladen. Ben vrij nieuw hier en nog niet helemaal thuis maar enthousiast, ook omdat de mensen achter de schermen enthousiast zijn. Dikke pluim!

Windowslook vind ik vreselijk, zo blokkerig! Smaken verschillen ook natuurlijk ;-)

DaMenaCe

Vreselijk! Alsjeblieft niet doen! De huidige look is meer dan prima en overzichtelijk.
Hoe lang gebruiken de mensen Acumulus die op \" Heel mooi, hoe eerder hoe beter \" hebben gestemd?

edit: En natuurlijk wordt het abo niet opgezegd. Hier is Acumulus veel te goed voor.

Marcel den Butter

Citaat van: Bert-JanNiet alle vernieuwing is verbetering.

In de wereld van de designers bestaat een bepaalde visie over wat moet en wat echt niet meer kan. Ik ontwaar in die wereld ook een zeker technocratisch fundamentalisme. Als je niet meegaat met de nieuwste design-mode, loop je hopeloos achter.

Wat ik nu reeds voorzichtig concludeer, is dat de visie van de design-wereld niet representatief is voor de visie van de gemiddelde gebruiker.

UPC dacht met Horizon TV ook met een nieuw design een betere digitale TV neer te kunnen zetten. Het ziet er mooi uit, maar de werking is een drama.

Als je naar Google kijkt dan hebben zij hun succes te danken aan simplicity. Zoals Acumulus nu is, is die prima.
Nieuw design heeft alleen zin als de bedining simpeler wordt.

Ivo Henckens

Best mooi, maar ik wil graag 2 puntjes aanreiken die voor mij persoonlijk nog iets hoger op de prioriteitenlijst staan dan een nieuwe look:

1) HOME scherm: zou geweldig zijn als dit wordt aangevuld met enkele voor de doorsnee gebruiker relevante en goed te begrijpen indicatoren, zodat dit nog wat meer een dashboard wordt over de financiele staat van ons onderneminkje

2) PDF-export voor de jaarlijkse IB aangifte: zou geweldig zijn als die wat beter zou aansluiten bij de invoerschermen van het aangifteprogramma. Naar mijn idee (ik kan me vergissen) zijn in de loop der jaren de IB aangifte PDF en het aangifteprogramma heel geleidelijk uit elkaar gegroeid waardoor voor het invullen van de aangifte nu een groeiende mix van PDF-jes en schermafdrukken vereist is.
Mvg -- Ivo Henckens

DollsDept25

De huidige vormgeving vind ik helemaal prima op 1 dingetje na, de letters mogen wat groter. Tis wel zo dat toen ik net met Acumulus ging werken (na een Reel(un)eezee te hebben gezien en mee gewerkt) het mij inderdaad wat ouderwets over deed komen. Maar jullie website is bij de tijd met actuele info en ook Acumulus zelf is volledig actueel en dan weet je dat het wel goed zit.

Bert-Jan

Citaat van: henckens1) HOME scherm: zou geweldig zijn als dit wordt aangevuld met enkele voor de doorsnee gebruiker relevante en goed te begrijpen indicatoren, zodat dit nog wat meer een dashboard wordt over de financiele staat van ons onderneminkje
Waar denk je aan?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Rein Koelstra

Het moet even wennen maar ziet er idd modern uit, mooi. verder zou ik bij \"aantal\" graag aan kunnen geven of het om \"uren\" of \"stuks\" gaat. Ik werk namelijk het meest op uur basis. Dan zou het ook mooi zijn als die uren meteen in de urenregistratie komen te staan. De huidige manier vind ik omslachtig en daarom doe ik dit met een ander programma. alles in één lijkt me beter. Succes.

boxam123

Citaat van: Bert-JanZo af en toe krijgen we te horen dat Acumulus mooier en moderner kan worden vormgegeven.

Ik was de laatste tijd een beetje nieuwsgierig geworden en heb een designer gevraagd een voorbeeld te maken.

Het is niet zo dat we dit snel gaan invoeren. Dat kost heel veel werk. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie onverbloemde mening:

http://acumulus.nl/downloads/design/

Ik vind het er wel heel mooi uitzien. Het ziet er wat professioneler uit. Ik denk dat het smaak is misschien. Ik denk wel dat accountants en boekhouders Acumulus serieuzer nemen in deze nieuwe opmaak. Zij vinden de huidige versie misschien wat onprofessioneel overkomen, terwijl dit natuurlijk niet het geval is.
Groet,
Rian van Boxtel

TonDijkmans

Nogal fletjes, niet? Eerlijk gezegd vind ik dat vorm niet moet prevaleren boven functie. In de huidige vormgeving is er voldoende contrast tussen teksten/knoppen en achtergrond. In het nieuwe ontwerp zijn de teksten veel minder goed te lezen. Voor mij mag het blijven zoals het is.

Bert-Jan

Citaat van: TonDijkmans op 28 mei, 2013, 11:25:31
Nogal fletjes, niet? Eerlijk gezegd vind ik dat vorm niet moet prevaleren boven functie. In de huidige vormgeving is er voldoende contrast tussen teksten/knoppen en achtergrond. In het nieuwe ontwerp zijn de teksten veel minder goed te lezen. Voor mij mag het blijven zoals het is.
Like + 1
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Alain13

Citaat van: TonDijkmans op 28 mei, 2013, 11:25:31
Nogal fletjes, niet? Eerlijk gezegd vind ik dat vorm niet moet prevaleren boven functie. In de huidige vormgeving is er voldoende contrast tussen teksten/knoppen en achtergrond. In het nieuwe ontwerp zijn de teksten veel minder goed te lezen. Voor mij mag het blijven zoals het is.
Like - 1
;)

Guido


Alex van Etten

Naar mijn mening geen revolutionaire ingreep dus ook geen enkele reden om te "verbeteren". 
Zit je in de kreukels? Strijkservice Capelle!

Remco C.

Bootstrap, leuk, maar persoonlijk NEE niet veranderen.
Alles gaat over op bootstrap look lijkt het, maar wat is de nieuwe trend straks?
het ziet er wat on overzichtelijk uit (druk) doordat alles 1 kleur is zegmaar.
Als je overgaat zou je mischien iets kunnen doen met templates  , zodat we zelf kunnen kiezen ;)
kijk maar eens naar Smarty een vel gebruikte engine voor themes


Ton Elings

Over de look kun je misschien nog discussiëren, maar in de opzet zitten wel enkele voordelen: Om een factuur als PDF op te slaan of mailen zijn volgens mij een aantal handelingen minder nodig. ;D en zoals ik het zie, werk je alles af in hetzelfde scherm, dus sneller
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Marcel Riepe

Ach het is wel leuk, maar kijk eens naar Google, keep it simple, dit is geen website en heeft geen promotionele waarde. Het systeem is op deze manier lekker vlot en als je veel met een systeem werkt krijg je er routine in. Er zullen best wel dingen anders en misschien beter kunnen, maar als je een goed werkend programma gewend bent is verandering niet altijd handig. Wordt geen Microsoft die elke keer weer een nieuwe interface bedenkt, zoek je je weer een ongeluk naar dat simpele tooltje. Nee hoor zonde geld, dit werkt goed.
Met vriendelijke groet,
Marcel Riepe
Plutosoft Den Helder
http://www.plutosoft.nl

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Mouka

Ik vind het een goede aanzet tot een nieuwe layout, het is overzichtelijk.

Wat mooi zou zijn:

  • zelf de kleuren en letterttype/grootte instellen
  • de layout kunnen resizen


Arno Hoogwerf

Ik ben erg te spreken over de opzet van deze designer en kan niet wachten totdat 'ie live staat. Fijne leesbare letters en heerlijk rustig qua kleur en weg met al die overbodige lijntjes en schaduwen. Dit lijkt me een prima basis om op verder te borduren, want in de tussenvorm die we nu hebben zitten mijns inziens nogal wat design-hiaten...

Ivo Henckens

#29
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 19 maart, 2013, 00:40:03
Citaat van: henckens
1) HOME scherm: zou geweldig zijn als dit wordt aangevuld met enkele voor de doorsnee gebruiker relevante en goed te begrijpen indicatoren, zodat dit nog wat meer een dashboard wordt over de financiele staat van ons onderneminkje
Waar denk je aan?

Bert-Jan,

Excuses voor mijn late reactie, in mijn ogen zou het al een prettige verbetering zijn als winstsaldo in een afzonderlijk grafiekje komt. Het voordeel daarvan is dat de schaal van de grafiek "inkomsten/kosten" dan niet meer wordt gedicteerd door de hoogte van het winstsaldo waardoor de (afzonderlijke) grafiek met maandelijkse inkomsten en kosten veel beter leesbaar blijft.

Ik ben groot fan van Acumulus en krijg precies de functionaliteit die ik nodig heb maar zie inderdaad soms (duurdere) alternatieven opduiken waarvan de gebruikersinterface inderdaad net een wat rustiger en prettiger indruk maakt.
Mvg -- Ivo Henckens

Bert-Jan

Ik zie het. Dankjewel. Moet ik over nadenken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

@ Ivo:

In plaats van staafdiagram kun je ook kiezen voor lijndiagram, dat beeld vind ik zelf bijvoorbeeld al duidelijker.
Verder staat er een vergrootglas waar je op kunt klikken en dan verschijnt er een tabel met inkomsten en kosten per maand in cijfers.