Hoofdmenu

Handige (onmisbare en eenvoudig in te bouwen) functies

Gestart door powerassist, 02 april, 2013, 14:50:36

Vorige topic - Volgende topic

powerassist

Vanuit ongeveer 3 jaar ervaring met Acumulus heb ik de volgende aanbevelingen:

1) Toevoegen Algemene Voorwaarden aan offertes als bijlage --> Je staat als ondernemer sterker op het moment dat je algemene voorwaarden hebt verstrekt op het moment dat je de offerte aanbood. Geweldig als dit automatisch bij de \'offerte\'-e-mail zou kunnen.

2) Mogelijkheid tot aangeven betaalvoorwaarden (in dit geval factuursjabloon) per klant. --> Stel, je geeft de ene klant 30 dagen en de ander 60 dagen betaaltermijn. Nu is dat redelijk gevoelig voor de menselijke fouten.

12appletree

Ik ga net starten met Acumulus en kan me goed vinden in beide punten.
Met name 1) het toevoegen van Algemene Voorwaarden is een must. Ik denk dat als je dit als pdf kan toevoegen dat het dan voldoende is. Wordt er dan wel vastgelegd (in een logboek)  dat je ze verzonden hebt?  Als het mis gaat met een klant, dan is het wel handig dat je kuntv aantonen dat je ze verzonden hebt. Van de andere kant, je laat de klant ook tekenen voor de offerte waarop duidelijk is vermeld dat hij akkoord gaat met de bijgevoegde Alg. Voorwaarden. (althans, zo doe ik het nu)

Annalies Janssens

2) Je kunt in de klantgegevens aangeven welke factuursjabloon geldt voor deze klant. Die komt dan automatisch naar voren op het moment dat je een factuur maakt. Is dat niet voldoende zekerheid?
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bert-Jan

1) Toevoegen Algemene Voorwaarden aan offertes als bijlage --> Je staat als ondernemer sterker op het moment dat je algemene voorwaarden hebt verstrekt op het moment dat je de offerte aanbood. Geweldig als dit automatisch bij de \'offerte\'-e-mail zou kunnen.

Dit kan reeds door bij een willekeurige opgeslagen factuur de voorwaarden als document toe te voegen en dan Delen aan te vinken. Nu kun je bij het versturen van elke nieuwe offerte of factuur ook de voorwaarden aanvinken als bijlage.

2) Mogelijkheid tot aangeven betaalvoorwaarden (in dit geval factuursjabloon) per klant. --> Stel, je geeft de ene klant 30 dagen en de ander 60 dagen betaaltermijn. Nu is dat redelijk gevoelig voor de menselijke fouten.

Daar zou ik inderdaad verschillende factuursjablonen voor aanmaken:

Standaard 14 dagen
Standaard 30 dagen
Standaard 60 dagen

etc.

Dan kies je per situatie de juiste betaaltermijn door het respectievelijke sjabloon te kiezen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

gos

Kan je het vinkje ook als standaard zetten ? Ik vergeet het namelijk aan te vinken.
GoSys computer service
www.gosys.nl

Bert-Jan

Kan op dit moment niet.

Moet ik over nadenken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Marcel Riepe

Hallo Bert-Jan,
als ik een factuur aanmaak met een standaard sjabloon, kan ik wel met een knopje een offerte mailen, maar geen factuur. Nu zet ik ze eerst weg als pdf en mail ze als bijlage via mijn normale emailprogramma. Het zou er makkelijk zijn als er ook zo'n knopje bij facturen zou staan i.c.m. emailadres klant. Of zie ik iets over het hoofd?
mvgr Marcel
Met vriendelijke groet,
Marcel Riepe
Plutosoft Den Helder
http://www.plutosoft.nl

Bert-Jan

#7
Je kunt een factuur alleen direct vanuit Acumulus mailen als deze is opgeslagen.

Open de boeking van de factuur en kies onderaan voor de betreffende optie.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Marcel Riepe

Hallo Bert-Jan,
zo snel zeg, dus toch over het hoofd gezien, bedankt.
Met vriendelijke groet,
Marcel Riepe
Plutosoft Den Helder
http://www.plutosoft.nl