Hoofdmenu

Ideal in testaccount - werkt dat?

Gestart door Maud de Vries, 08 februari, 2010, 22:42:04

Vorige topic - Volgende topic

Maud de Vries

Hoi,
Ik probeer Ideal te testen. Van Ac. heb ik een testaccount, van Ideal ook in de testfase.
Ik ben errug onder de indruk van Ac, maar wil wel graag weten of ik er Ideal werkend in krijg, voordat ik het koop. Dat is me nog niet gelukt. Kan het zijn dat het met een testaccount van Ac helemaal niet kan? Weet een van jullie dat?

Edit: PS Ik krijg steeds een foutmelding dat de hash code niet klopt.

Bert-Jan

Hallo Maud,

Acumulus heeft in de proefperiode één beperking en dat is het aantal boekingen.

Om iDEAL aan de praat te krijgen, moet je een aantal stappen zetten. Als de Hashcode niet klopt, staat waarschijnlijk de verkeerde key in Acumulus ingevoerd en/of in het control-panel van iDEAL.

Ik wil wel een keer meekijken als je dat wilt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Maud de Vries

Dank! Ik geloof dat ik em net een minuut geleden aan de praat heb. Ik kom over een kwartiertje terug ;-)

Maud de Vries

Citaat van: maudDank! Ik geloof dat ik em net een minuut geleden aan de praat heb. Ik kom over een kwartiertje terug ;-)

Ja hoor! Alle tests doorlopen. Ik ben blij!

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Maud de Vries

Oooooooh, ik heb te vroeg gejuicht. Nu heb ik Ideal op activeren gezet, en een rekening met link verstuurd. Ontvanger kan niet betalen, blijkt dat iDeal nog in de modus ING-test staat. Maar ik kan helemaal niet meer vinden waar ik dat op ING-Productie moet zetten. Iemand een hint?

Bert-Jan

Dan ga je naar Beheer -> Bankrekeningen en open je de rekening.

Alleen...

Je moet dan ook in de productieomgeving van ING de key opnieuw uploaden en toevoegen aan Acumulus.

Ik ben bang dat je de factuur ook opnieuw moet maken want er zit een unieke sleutel aan. Test eerst even of het werkt voordat je de factuur verstuurt naar de klant.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Maud de Vries

Aaah! In  Acumulus moet ik dat veranderen. Natuurlijk! Ik zocht op het iDeal-dashboard. Nu snap ik het weer.
Dank Bert-Jan.

Maud de Vries

Heb het aangepast, en net een factuur-to-self gestuurd, en betaald met de link. Ik vind dit echt cool!

Bert-Jan

En het kost niets! Behalve wat transactie-kosten. :D
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Maud de Vries

Maar waar beleef je tegenwoordig nog zoveel plezier aan 75 cent? :-)