Hoofdmenu

Inkoopfactuur-herkenning bij import bankmutaties

Gestart door Bert-Jan, 12 april, 2013, 00:09:35

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Acumulus kan naast het herkennen van verzonden facturen, nu ook inkoopfacturen herkennen.

Het is een beetje simpel: er wordt in het overzicht van openstaande inkoopfacturen gekeken of er eentje is met hetzelfde bedrag.

Meer niet.

Theoretisch kunnen dat er meerdere zijn, daarom worden maximaal 5 resultaten getoond.

Voor de rest is het hetzelfde als verkoopfacturen. Je kunt de boeking direct openen of klikken op direct verwerken.

Dit is handig voor diegenen die hun inkoopfacturen reeds boeken voordat deze betaald zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Klinkt super. Ik ga het meteen uitproberen vandaag!

Bert-Jan

Als Acumulus niets vindt, zie je niets anders aan het scherm dan voorheen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Als ik het goed begrijp:

De herkenning vindt alleen plaats op basis van het exacte bedrag, dus een betaling van meerdere facturen of een iets afwijkend bedrag wordt niet gevonden?

Bert-Jan

Inderdaad.

Of is het zinvol om ook te kijken naar bedragen die enkele centen afwijken?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Es

Ik zou even wachten op de reacties van gebruikers van deze functie, want er zijn vast en zeker meer ondernemers die blij zijn met deze nieuwe mogelijkheid.

Stefan V

Ik ben er op zich wel blij mee, wat ik echter ook erg prettig zou vinden is de mogelijkheid dat een verkoop factuur word herkend met factuurnummer.
Ik vraag al mijn klanten te betalen met als omschrijving het factuur nummer, als de mutaties op die manier herkend worden scheelt dat werk.

Bert-Jan

Citaat van: iSFIk ben er op zich wel blij mee, wat ik echter ook erg prettig zou vinden is de mogelijkheid dat een verkoop factuur word herkend met factuurnummer.
Ik vraag al mijn klanten te betalen met als omschrijving het factuur nummer, als de mutaties op die manier herkend worden scheelt dat werk.
Dat is nu reeds het geval.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Ok, ik dacht dat dat nog niet het geval was, TOP
Goed bezig Bert-Jan

Ik begin Acumulus steeds meer te waarderen en vraag me nog steeds af waarom ik niet jaren eerder over ben gestapt ;)

Bert-Jan

;)

Als het goed is, moet je dus al eens een gevonden factuur zijn tegengekomen bij het verwerken van de mutaties...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

opgewicht

Hoi,

Werkt goed,  ben er blij mee!
Wellicht de bank ook omdat ik nu meer transacties heb door elke factuur apart te betalen :-)
is het niet mogelijk op inkoop factuur# te laten zoeken?


Groeten
Mary-lou

Bert-Jan

Bedoel je: zoeken op "inkoop factuur#" in de omschrijving?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

opgewicht

Ja,  in dat veld zet ik iig het factuur# vd leverancier

Bert-Jan

Lijkt mij op het eerste gezicht lastig. Iedereen moet dan een eigen zoekterm kunnen opgeven en opslaan die alleen geldt bij zakelijke uitgaven.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

opgewicht

Oh :-(
ik heb begrepen dat dit veld er juist voor gemaakt is.  Als je een overzicht ontvangen facturen opvraagt zie je ook dar veld.
Maar zoals het nu werkt is het voor mij goed :-)