Hoofdmenu

Concurrent gebruikt de naam Acumulus in advertenties

Gestart door Bert-Jan, 07 juli, 2013, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Het is toegestaan om de naam van concurrenten te gebruiken als zoekterm voor de eigen adwords-campagne.

Enkele concurrenten van Acumulus doen dat en hoewel ik dat niet erg sportief vind, kan ik daar mee leven.

Eén concurrent maakt het echter bont door de naam Acumulus in de eigen advertentietekst op te nemen alsof het een advertentie van ons betreft. Zie bovenste advertentie op Google.

Hierdoor is het voor de bezoeker niet duidelijk of het een advertentie is van ons of van een concurrent. De derde advertentie in het plaatje hieronder van een vergelijkingssite geeft daarentegen duidelijk aan dat het om een vergelijking gaat. Dat is toegestaan omdat er niet gesuggereerd wordt dat het onze advertentie is.

Heeft iemand hier een juridische kijk op?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

klaassenweb

Hoi,

Ik heb ook geen kijk op het juridische vlak maar ik weet wel dat Google normaal strikt houd aan regels.
De titel geeft idd aan dat het om de site van Acumulus zou gaan maar je wordt doorgeleid naar een andere adverteerder.
Dit valt vlgs mij onder misleidende advertenties.
Ik zou iig melding maken over deze advertentie bij Google zelf.

Ik weet van een andere manier van adverteren dat er vlgs de code van de reclamecommissie gehouden moet worden.
Misschien dat je hier iets mee kan?

Succes.
Ben Klaassen

Bert-Jan

Dankje. Ik ga kijken of ik Google kan bereiken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Roland Keijenberg

Positief aan het verhaal is dat jullie ondertussen zo'n naam opgebouwd hebben, dat anderen zich er aan optrekken :)

Bert-Jan

Inmiddels constructief contact gehad met e-Boekhouden.

Google schijnt dit er zelf voor te plaatsen...

e-Boekhouden gaat het verwijderen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

e-Boekhouden lijkt de advertentie aangepast te hebben.

Daar ben ik blij mee.

Tot slot blijf ik het niet van geloof in eigen kracht getuigen, wanneer men probeert mee te liften op het succes van een ander.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Dsy

Wat e-boekhouding hier doet is een insert van het keyword waarmee gezocht wordt. Oftewel men kiest hier als titel van de advertentie:
[keyword] - eenvoudig en betaalbaar - e-boekhouding.

Ze maken dus gebruik van een dynamische headline, maar goed bij het opstellen van de campagne is men ervan bewust op welke keywords er geboden wordt en weet men dus ook wat voor headlines dat op kan leveren.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)