Hoofdmenu

E-mai van factuur

Gestart door Ton Elings, 26 juli, 2013, 13:26:44

Vorige topic - Volgende topic

Ton Elings

Hallo Bert-Jan

Ik heb zojuist ontdekt dat het ook mogelijk is om een factuur direct uit het invoerscherm op te slaan als PDF of Word document, of als offerte. Voor de offerte bestaat hier tevens de mogelijkheid om deze te verzenden als E-mail.
Nu moet ik om een factuur te versturen, deze eerst opslaan, boeking openen, mailen als PDF, enz.

Kan in het invoerscherm voor facturen ook niet een knop om te mailen worden toegevoegd? Dit zou een hoop gehuppel tussen schermen schelen!  :|
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Es

Hallo Ton,

ik ben niet Bert-Jan, maar weet wel dat een factuur eerst opgeslagen moet worden, voordat deze verstuurd kan worden.
Dit is een verplichting, omdat het o.a. voorkomt dat er facturen worden verstuurd naar mensen, die vervolgens niet als omzet in de boekhouding staan.
Bij een offerte is dat niet aan de orde, vandaar dat deze wel direct gemaild kan worden.

Groet, Esther

HtV

Wat dan wel weer opvallend is dat je een factuur wel kan opslaan(als pdf of word) of afdrukken zonder dat de factuur in Acumulus is opgeslagen. Dit overkomt mij wel eens.
Hans te Voortwis
HtV Klussenbedrijf

Ton Elings

Hoi Esther,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht inderdaad uitsluitend aan het tijd verlies en niet aan de documenten stroom.  ;/

Groetjes en prettig weekend
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.