Hoofdmenu

Opencart Berekenen verzendkosten

Gestart door Nedpets, 03 augustus, 2013, 19:15:58

Vorige topic - Volgende topic

Nedpets

Ik heb net versie 2.03 geinstaleerd en werkt opzich goed. Maar ik krijg een fout met de verzendkosten.
In opencart moet ik de verzendkosten invullen excl. Btw. Maar bij overboeking gebruikt hij deze als incl btw.

Vb. verzenkosten zijn €2,50 -> invullen in opencart 2,066
Na inboeken zijn de verzendkosten in acumulus €1,71 (ex BTW)

Ligt dit aan een instelling van mij of is dit een bug?


Ralph Maas

Bert-Jan

Dat is de bedoeling omdat over (of uit) de verzendkosten btw moet worden gerekend.

Hoewel jij over de verzendkosten geen btw hebt betaald, moet je deze wel rekenen wanneer je deze in rekening brengt.

De belastingdienst gaat er vanuit dat je btw hebt berekend uit het bedrag en kan dat opeisen bij een controle indien je dat niet hebt gedaan. De module zorgt er voor dat je netjes de btw haalt uit wat je rekent voor de verzendkosten.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Nedpets

Dus het komt er op neer dat ik nu in Opencart het bedrag incl BTW moet invullen en daar dan geen belasting tarief aanhangen. Omdat Acumulus zelf de BTW terug rekent?

Vindt ik wel een beetje raar.
Was ook bij de eerdere versie niet nodig.

Bert-Jan

Wat gebeurt er als je er wel een btw-tarief aan koppelt in OC?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Nedpets

Ik stel in 21% btw op verzendkosten in opencart.

Verzendkosten zijn €2,50 dus €2.066 excl btw. Dit bedrag vul ik in bij verzendkosten in opencart. Als ik dus een factuur aanmaak in opencart geeft hij dus verzendkosten €2,50 incl btw.

Importeer ik deze factuur naar Acumulus dan staat op de factuur verzendkosten €1.71 ex btw (€2.066 incl btw)

Bert-Jan

Ik zal Guido en Neshmedia vragen hier nog een keer naar te kijken.

Wat ik mij kan herinneren, is dat hier al eerder intern over is gesproken en dat het lastig is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Als het goed is zou OpenCart de verzendkosten gewoon moeten doorgeven zonder hier verder aan te sleutelen. Ik vermoed/vrees dat de module er probeert btw uit te halen. De hamvraag is welk bedrag en btw percentage de module aanbiedt aan Acumulus.

Het is practisch als NeshMedia even naar jouw specifieke setup kijkt. Ik stuur ze een berichtje en bel ze maandag even.

Goede groet,
Guido

Nedpets


j.allersma

Ik heb dit probleem destijds ook gehad en ben terug gegaan naar de oude versie van de koppeling.
Is dit nu opgelost in de laatste versie?


Guido

Er is inmiddels een major upgrade uitgebracht van de koppeling van OpenCart met Acumulus. Deze zou dit probleem ook moeten verhelpen. Downloadlinkje: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2743.0.html

Met vriendelijke groet,
Guido