Hoofdmenu

WooCommerce Koppeling

Gestart door Stefan V, 04 augustus, 2013, 14:01:44

Vorige topic - Volgende topic

Stefan V

Is er inmiddels al een verwachte datum voor de Woocommerce koppeling?
De vorige keer dat ik het had gecheckt zeiden de jongen van Nesh dat deze 15 Juli zou komen,
Echter deze datum is al ruim voorbij, is er inmiddels een nieuwe datum?

Bert-Jan

Ik heb daar eerlijk gezegd niet meer naar gekeken.

Zal het aan Guido vragen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V


Guido

Nog even geduld aub.  ;) Ik heb vrijdag overleg met Neshmedia over diverse webkoppelingzaken.

Stefan V

Dan wacht ik heel geduldig af.
Maar de koppeling komt er dus wel 100% zeker?
Aangezien ik nu alles inzet op Woocommerce en de combi met Acumulus.
Ik zou het dus vervelend vinden als ik uiteindelijk alsnog geen koppeling kan gebruiken.

Guido

We zijn absoluut van plan om de koppeling beschikbaar te krijgen.

Guido

De verwachting is dat we eind van de week een eerste versie van de koppeling kunnen releasen. Hierin zit dan in ieder geval nog geen functionaliteit om met de marge-regeling om te gaan. Deze feature is flink meer werk en bewaren we voor versie #2 van de koppeling ;)

Wel is de verwachting dat we deze maand alle geplande features klaar hebben voor eindgebruik.

Guido.

Stefan V

Hey Guido

Bedankt voor de update! ik hoor graag wanneer deze koppeling beschikbaar is!

Guido

Zodra de koppeling beschikbaar is meld ik het in ieder geval even in dit draadje zodat je een mailtje krijgt.

Guido.

ewoud5

Is er al iets meer bekend over deze plugin? Ik zou hem goed kunnen gebruiken!

Bert-Jan

Ik vermoed dat de bouwer er nog mee bezig is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Hallo Guido/Bert-Jan

Is er al nieuws over de koppeling? op 12 augustus gaf Guido aan de koppeling binnen een week online te hebben en voor het einde van de maand een volledig werkende versie te hebben We zijn inmiddels in september beland en hij is nog steeds niet beschikbaar? Ik wacht op dit moment met het online zetten van een webwinkel totdat de koppeling beschikbaar is en ik heb juist voor de combi acumulus en woocommerce gekozen omdat het in juli duidelijkheid gaf dat dit ging werken.

Graag zou ik een update ontvangen van de status van de koppeling, begrijp me niet verkeerd a.u.b.
Ik weet dat het veel werk is en dat deze koppeling tijd kost, maar er is nu al 2 keer een release beloofd die allebei de keren niet gehaald is.
Het gaat mij niet om het feit dat het lang duurt, maar ik vind het wel vervelend dat ik nu al 2 keer ben blij gemaakt met de spreekwoordelijke 'dode mus'.

Ik hoop dat iemand snel duidelijkheid kan geven.
Nog steeds zeer tevreden met acumulus en ik neem jullie verder niks kwalijk, ik wil alleen wat duidelijkheid!

Guido

Ook wij zouden graag zien dat de koppeling er al was, echter e.e.a. blijkt langer te duren dan verwacht/afgesproken.

Guido.

De mus is niet dood, het ei is gewoon wat stug.. :/

Stefan V

Bedankt voor je reactie Guido
Toch ga ik het vragen, is er zicht op een datum of een termijn waarop de koppeling er komt.
Op deze manier kan ik besluiten wel of niet op de koppeling te wachten.

Bert-Jan

Als ik mij er mee mag bemoeien...

Het vragen van data, leidt vaak tot teleurstellingen. Bijna elke keer denken we iets goed te kunnen inschatten maar blijkt dat achteraf lastig.

Acumulus wordt constant doorontwikkeld en er gebeurt op dit moment vrij veel. Persoonlijk geef ik tegenwoordig zo min mogelijk data af omdat het soms veel sneller is, en vaak veel later.

Als je op de koppeling wacht, kun je teleurgesteld worden in de snelheid waarmee dit tot stand komt. Mijn advies is: wacht er niet op. Als het er is, kun je het gebruiken. Zolang het er nog niet is, kun je weinig tot geen plannen maken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Hoi Bert-jan

Ik ben het volledig met je eens, echter stel ik de vraag toch
Want als de verwachting is dat het nog 1 of 2 weken duurt wacht ik liever nog even met mijn hele webshop uit de testomgeving te halen.
Echter als het dus nog lang duurt ga ik inderdaad niet wachten.

Bert-Jan

Het punt is dat wij dat niet weten.  :(

Het is heel verleidelijk om te zeggen dat het binnen twee weken klaar is, en misschien is dat ook wel zo. Echter, er is geen garantie t.a.v. de levertermijn.

Ik zou zeggen: blijf bij je eigen planning en wacht niet op ons. Hoe brutaal dit ook klinkt...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Hoi Bert-Jan

Bedankt voor de info, ik wacht het wel af
Ik ga in ieder geval lekker door met de webshop testen en zie vanzelf of onze planningen overeenkomen of niet.

Stefan

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Inmiddels is de eerste beta binnen  ;)

Stefan V

#20
Kan ik als eindgebruiker meedoen met testen van de beta versie?
of is deze enkel voor intern testen??

(Edit: bedankt voor de beta bestanden)

Stefan V

Hoi Guido

Kan je mij misschien terug mailen? de koppeling lijkt nog steeds niet goed te werken.
Ik zou dit graag toelichten wat er fout gaat, ik heb het op 2 verschillende shops getest.

Guido

We wachten even een nieuwe release van Neshmedia af. Ze zijn er mee bezig.

Guido.

Delight Trading

Aangezien ik bezig ben mijn webshop om te bouwen naar WooCommerce test ik ook met alle plezier mee indien dat helpt. Zonder koppeling kan ik sowieso niet live :-)

Stefan V

Hallo Guido,
De versie die ik nu heb (laatste versie) bevat nog steeds fouten, hier heb ik al contact over gezocht met Nesh Media.
Tenzij jij een andere versie hebt dan ik nu heb, is deze helaas nog niet foutloos.
Ik heb zojuist de mail naar Nesh aan jou CC gestuurd.

Stefan

Delight Trading

Al wat meer bekend? Zoals gezegd ben ik zonder meer bereid mee te testen.

Guido


Stefan V

Het heeft wat test werk gekost, maar dan heb je ook wat ;)

Guido

v2.0.2 zojuist geupload. kleine bugfix release.

KoffieKwaliteit

Ik ben pas net met Acumulus begonnen, juist vanwege de Woocommerce koppeling. Was blij, maar nu blijkt dat helaas voor mij de koppeling niet goed werkt...

Ik werk met 6% producten en daarom zijn ook de verzendkosten met 6% belast.
Bij het doorzetten van de order worden de verzendkosten echter met 21% belast.

Hierover al contact gehad met Neshmedia en die zeggen dat het te wijten is aan een plugin in die ik geïnstalleerd heb. Met deze plugin (table shipping rate) kan ik voor alle landen of regio's instellen wat de verzendtarieven zijn en ook de drempelwaarde voor kosteloze verzending.

Kortom voor een bedrijf dat aan export doet een onmisbare plugin. Maar ook de Acumulus koppeling is onmisbaar.

Hoop dat iemand kan helpen om mij weer blij te maken!

Stefan V

Hoi Koffiekwaliteit

Kan je mij misschien in een privebericht je mail adres sturen
Aangezien ik dezelfde plugins heb ga ik wel even wat dingen voor je testen.

Stefan

Guido

Is je verzendbtw altijd 6% ? Dan Klinkt het alsof er ook met een simpele hack iets mogelijk moet kunnen zijn..

KoffieKwaliteit

voor 95% van de zendingen wel. Heb af en toe ook 21%, maar of de belasting daar moeilijk over doet?

In ieder geval zou je me blij maken als 6% zou werken.

Excuus overigens voor de verkeerde link. 'Mijn" plugin is hier te vinden http://bolderelements.net/products/table-rate-shipping-for-woocommerce/

Als je ftp toegang of zo nodig hebt hoor ik het wel...

Guido

Dat is inderdaad een handige koppeling. Echter, daar is geen rekening mee gehouden in het eerste ontwerp van de plugin. Ik zal het meenemen in het ontwikkelpad voor deze koppeling. Echter vooralsnog sta je een beetje in de kou hiermee.

Is er nergens in woocommerce een basisinstelling voor BTW dat je kan overzetten van 21 naar 6?

Guido.

KoffieKwaliteit

Bedankt in ieder geval voor je aandacht voor dit probleem.

Ik heb bij tabblad 'BTW' =>"Shipping Tax Class" =>"Reduced rate" aangegeven.

Maar deze instelling wordt door Acumulus plugin niet meegenomen.

Hoop uiteraard dat er snel een oplossing komt.

Guido

Je zou de koppeling even kunnen hacken door de "vatrate" te hardcoden naar 6% maar dan is dat wel direct van toepassing op alles in je shop. Ik weet niet of dat wel de bedoeling is.

KoffieKwaliteit

bedankt voor je tip, maar er zitten ook 21% producten bij

Guido

Dan zul je 21% btw moeten rekenen over de verzendkosten. Omdat dit zon gedoe is verlagen partijen die veel verzenden (denk aan bijv. bol.com) de verzendkosten naar een laag bedrag en belasten deze vervolgens altijd met 21%. Hierbij wordt het geheel een stuk minder complex.

Wellicht is dit voor jou ook een oplossing, tenminste zolang je met min of meer vaste verzendkosten zit..

Met vriendelijke groet,
Guido.

KoffieKwaliteit

Dat is een optie, maar voor mij een veel te dure oplosing. Dat kost mij netto per order 47 cent extra!

Ben eerlijk gezegd ook verbaasd dat een standaard woo instelling zoals deze, die bovendien ook boekhoudkundig/fiscaal volledig verantwoord is, nog niet door de acumulus koppeling wordt ondersteund.

Feit is bovendien dat alle waarden en percentages van de verzendkosten in iedere afzonderlijke order in Woo keurig worden verwerkt, alleen met het doorzetten gaat het mis. Kortom, alle juiste velden zijn aanwezig. Dat moet toch te programmeren zijn.

Ik hoop echt dat jullie dit op gaan lossen!

vr.groet Arien

Guido

47cent.. oei. Je zou natuurlijk deze kosten ook in het product kunnen zetten. Maar ik wil me absoluut niet bemoeien met de bedrijfsvoering! Jij bent zelf als ondernemer de beste stuurman.

De WooCommerce koppeling is relatief nieuw. We zijn feedback aan het verzamelen en nemen je wensen zeker mee in de roadmap naar een nieuwe release.

Goede groet,
Guido.

KoffieKwaliteit

Vol verwachting klopt mijn hart  ;)

vr.groet Arien

Guido

Citaat van: KoffieKwaliteit op 11 november, 2013, 22:02:14
Feit is bovendien dat alle waarden en percentages van de verzendkosten in iedere afzonderlijke order in Woo keurig worden verwerkt, alleen met het doorzetten gaat het mis. Kortom, alle juiste velden zijn aanwezig. Dat moet toch te programmeren zijn.

Ik zal NeshMedia eens vragen om hier naar te kijken. Het voelt een beetje aan als een bugje.

Gr,
Guido.

KoffieKwaliteit

Zou ik zeer waarderen! Ik heb overigens ook al rechtstreeks contact met ze gehad.

Zij wijten het probleem aan de table rate shipping plugin. Maar zonder deze plugin werkt het ook niet.

Het zit hem echt in de basisinstelling van woo: BTW tabblad=> shipping tax class => reduced rate waar de acumulus koppeling niet goed mee omgaat, zoals jij ook al vaststelde.

Fijn dat jij het ook niet opgeeft!


Stefan V

#43
Zijn er hier nog andere gebruikers die problemen hebben met de koppeling sinds woocommerce update 2.0.19
Sindsdien worden facturen niet meer juist geimporteert de bedragen worden verkeerd afgerond

Een voorbeeld €4,5454 euro ex BTW rod afgerond naar 4,55 en dus 5,51 incl BTW
en dat terwijl het bedrag in woo is ingevuld al €5,50 incl BTW

Voor de betreffende update nog geen problemen

Probleem ook al gekoppeld naar Neshmedia, maar die hebben nog geen reactie gegeven
Het komt er in ieder geval op neer dat de volledige plugin ineens onbruikbaar is geworden door deze afrondingsfout

Ik moet mijzelf ook af gaan leren woo te updaten als het niet echt nodig is.

Guido

NeshMedia gaat een update van de webkoppeling maken.

Stefan V

Yeah!
Dat is fijn, ik was al bang dat alles onbruikbaar zou worden...

KoffieKwaliteit

Zoals bekend ben ik al blij de koppeling zou werken met 6% btw op verzendkosten. Dan pas heeft de koppeling voor mij nut.

Verder ter inspiratie:
Wat helemaal gebruiksvriendelijk zou zijn:
- als er knoppen voor het doorzetten zouden zijn in het orderscherm
- dan kun je per order deze doorzetten naar Acumulus
- als order is doorgezet verandert de kleur van de knop

Zie de bijlage/schermafdruk met wat ik bedoel.

Voor meer info over deze plugin: http://wordpress.geev.nl/product/woocommerce-postnl-parcelware/

Wens Neshmedia veel wijsheid ;)

Delight Trading

We zijn live gegaan met onze nieuwe website en de Woocommerce koppeling, echter ik merk dat de orders nu op "Nog niet doorgezet!" blijven staan bij de staistieken. Wellicht niet eens zo vreemd, omdat ik kan kiezen uit order statussen in het Engels, maar in feite mijn order status "Voltooid" wordt (de website draait geheel in het Nederlands). Iemand anders hier last van?

KoffieKwaliteit

ik heb daar ook even mee 'geworsteld'.

Maar het doorzetten werkt als je in het individuele orderscherm bij 'algemene opties" de 'bestellingsstatus' op 'voltooid' zet.

Zie bijlage. Hopelijk lukt het nu.

Delight Trading

Thanks!

Een verbetering voor een volgende versie is dat het ook vanaf het overzicht scherm werkt, aangezien dat het scherm is waarvanuit veel gewerkt wordt. We hebben daar knopjes om de proforma uit te draaien, en kunnen dan normaal alle lopende bestellingen op voltooid zetten zodra we ze verzenden.