Hoofdmenu

Meer custom kostensoorten

Gestart door exofes, 10 augustus, 2013, 14:04:29

Vorige topic - Volgende topic

exofes

Is het niet mogelijk om te zorgen dat ik meer kostensoorten aan kan maken? Als internetbedrijf kan ik er gewoon te weinig aanmaken om m'n inkoopfacturen genoeg te kunnen structureren. Suggestie: bij het beheer standaard 5 lege items weergeven, maar met aan de onderkant een plusje zodat je eventueel meer dan vijf categorieën kunt aanmaken.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

exofes

Minstens 10 naar mijn idee. Maar nog mooier zou het zijn om een onbeperkt aantal items toe te kunnen voegen. Met een limiet op 100 o.i.d., waardoor het niet misbruikt kan worden.

Bert-Jan

Ik zeg niets toe.

Een hele grote lijst van kostensoorten is niet in lijn met de basisfilosofie van Acumulus: keep it simpel.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

exofes

Dat snap ik, maar aangezien de gebruiker pas een grote lijst krijgt als hij zelf deze items toevoegt, heeft de gebruiker hier zelf de controle over.

Es

Ik weet niet wat je precies bedoelt met je inkoopfacturen structureren, maar als het er om gaat dat je uiteindelijk per jaar/periode kunt zien hoeveel kosten je hebt gemaakt voor een bepaald onderdeel, dan zou je kunnen overwegen om zelf een codering te maken voor diverse kostensoorten. In de omschrijving vermeld je dan deze code, zodat je later via een van de overzichten kunt zoeken op deze code en een totale lijst hiervan ziet. 

exofes

Ja, maar dit zou naar mijn idee juist mogelijk moeten zijn d.m.v. de kostensoorten. En wat betreft het simpel houden, ik denk dat de bestaande lijst aan kostensoorten het er niet gemakkelijker op maakt. Als die lijst een aantal standaarditems zou bevatten die echt élke ondernemer zou hebben zoals Telefoon en internet, Accountants- en administratiekosten en dat soort kostensoorten, met daarnaast de mogelijkheid zelf een x aantal items toe te voegen, denk ik dat dat meer gewaardeerd zou worden. Nu moet ik zelf altijd best even zoeken naar het juiste item uit de lijst, waartussen een heleboel dingen zitten die ik nooit gebruik.

Es

#7
En als oplossing om eenvoudiger te kunnen zoeken wil je dan een lijst van 100 kostensoorten aanmaken?  ;D ;D ;D

Nee geintje, ik begrijp wat je bedoelt, maar de lijst met bestaande kostensoorten is doorsnee voor de gemiddelde Acumulus-gebruiker.
Er zijn ongetwijfeld meer ondernemers die er maar een paar van gebruiken en eigen kostensoorten willen aanmaken en daarvoor zijn er in het afgelopen jaar 5 toegevoegd die zelf benoemd kunnen worden.

Vergeet niet dat in de IB-aangifte slechts een beperkt aantal kostensoorten kunnen worden ingevuld.
En daarbij: Inkopen zijn inkopen, ongeacht of dat een computer, kabel, scherm, printer etc is die je weer verkoopt aan je klant.
Het lijkt er op of je een complete artikeladministratie wilt bijhouden en daar is Acumulus inderdaad niet op ingericht.
Maar dit kun je dus provisorisch omzeilen door een eigen codering in de omschrijving te zetten en daar op te zoeken.

Als het gaat om kosten die niet onder inkopen vallen, waar denk je dan in jouw geval aan? Dus welke kostensoort(en) mis je?