Hoofdmenu

Urenregistratie met verschillende prijzen

Gestart door petitp, 21 augustus, 2013, 21:41:39

Vorige topic - Volgende topic

petitp

Is het mogelijk om voor de urenregistratie de prijs/uur uit het dossier te halen, maar wijzigbaar wanneer je een activiteit toevoegt? Of: indien er gaan prijs/uur in het dossier staat de prijs van de standaard activiteit/product voorstellen.

Voor haar zorgatelier registreert mijn vrouw uren per cliënt, maar ook andere kosten zoals bijvoorbeeld lunch. Nu dienen de lunches handmatig op de factuur vermeld te worden, terwijl dat veel makkelijker middels de urenregistratie zou kunnen lopen.

Bert-Jan

Dat is helaas thans niet mogelijk. Sommige klanten lossen dat op door meerdere dossiers te maken voor de verschillende tarieven.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

petitp

Dank voor je reactie: iets omslachtiger maar wel werkbaar. Ik zie dat de gegevens van de verschillende dossiers wel op één factuur terecht komen (gelukkig).

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Michiel

Dit is voor mij ook een drempeltje. Heb naast mijn uren soms een kilometervergoeding met de klant afgesproken. Daarvoor een standaard product aangemaakt. In het dossier wordt het tarief van het product echter genegeerd, en het dossier-/uurtarief gebruikt.
Is dan altijd opletten dat je in de factuur de prijs per eenheid voor die regel even corrigeert. Niet onoverkomelijk, maar het zou bijzonder plezierig zijn als het standaard producttarief werd gebruikt.

Ik geniet nog iedere dag van die geweldige dossierfunctionaliteit, maar een extra dossier hiervoor aanmaken vind ik omslachtig, en zorgt voor een explosie aan dossiers (ik maak één dossier per klant per week).
We zijn bijna een jaar verder sinds de laatste post, dus wellicht heb je inmiddels ideeën om dit toe te voegen, Bert-Jan? Anders wellicht na je welverdiende zomerreces?  8)

lotjepulles

Ik had eerst inderdaad verschillende dossiers aangemaakt voor verschillende uurtarieven. Uiteindelijk heb ik deze wel samen in 1 factuur gekregen, maar is het volgens mij onmogelijk om deze op volgorde van datum te krijgen. Kan iemand mij helpen?

Ik heb nu alles weer in 1 dossier gezet, met als gevolg dat ik tijdens het maken van de factuur ontzettend moet opletten of het juiste tarief staat genoteerd... Iemand een andere oplossing?

Michiel

Nadat je je dossierregels met 'Maak factuur' in een factuur hebt gezet kun je de regels hier eenvoudig zelf opnieuw sorteren. Je ziet voor iedere regel een klein pijltje (één wijst omhoog en één omlaag) waarmee je dat kunt doen. Als alternatief kun je in de regelkaart (wijzigen met het 'pennetje') ook direct het volgnummer aanpassen.   
Weet niet zeker of dit is wat je bedoelt, maar wens je er succes mee!
Gr. Michiel

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

lotjepulles

Dat met die pijltjes werkt dus niet helemaal. Ik krijg hem gedeeltelijk op z'n plek, maar niet alles op volgorde.
Dat met dat volgnummer wist ik niet. Dat ga ik eens uitproberen.
Waarom staan dit soort dingen eigenlijk niet in de handleiding?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)