Hoofdmenu

Factuurherhalingen verbeterd

Gestart door Bert-Jan, 24 augustus, 2013, 23:00:27

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Als gevolg van het volgende draadje op dit forum:

https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2888.0.html

heb ik de factuurherhalingen uitgebreid met volledig automatische herhaling.

Er is nu ook een wiki-artikel aan gewijd:

http://www.acumulus.nl/wiki/index.php?page=factuurherhalingen

De vraag die nu nog openstaat, is of de herhalingcheck één keer per dag gemeten en uitgevoerd dient te worden, of bijvoorbeeld elk uur.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Erik

1x per dag lijkt mij voldoende.

Ik mis alleen 'één optie en dat is de keuze van sjabloon. Ik doe wat automatische facturen, maar ik gebruik voor verschillende klantrelaties verschillende sjablonen. (u / je verschil bv.)

Zou dat nog toegevoegd kunnen worden?

Bert-Jan

Er wordt gewoon een kopie gemaakt van de gekozen factuur met het sjabloon dat daar wordt gebruikt.

Je kunt dus elk sjabloon gebruiken dat je wilt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Erik

Ok. Top, dan had ik gewoon verkeerd gekeken en voor die herhaling de verkeerde sjabloon ingesteld.

ehenderichs

Is het mogelijk om in te stellen wat in de verzonden email staat?

Bert-Jan

Jazeker, bij Beheer -> Factuursjablonen.

Tabblad voor email.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DDD

Ik heb vandaag mijn eerste rentenota opgemaakt. Het zou mooi zijn als bij factuurherhalingen er ook de optie was een regel toe te voegen met de verhoging.

ehenderichs

#7
Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 20 februari, 2014, 21:56:09
Jazeker, bij Beheer -> Factuursjablonen.

Tabblad voor email.

IK zie geen tabblad email??

Note: Sorry, zie inderdaad bij de bestaande sjablonen een tab email.

Bert-Jan

Citaat van: DDD op 20 februari, 2014, 23:32:46
Ik heb vandaag mijn eerste rentenota opgemaakt. Het zou mooi zijn als bij factuurherhalingen er ook de optie was een regel toe te voegen met de verhoging.
Kun je dit toelichten?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DDD

Natuurlijk. Bij een factuurherhaling zou ik graag een regel willen kunnen toevoegen met de wettelijke rente of bijvoorbeeld administratiekosten. Nu kan ik wel een afzonderlijke factuur opmaken, maar dan moeten er twee afzonderlijke facturen worden verzonden. Ik heb wel bedacht dat ik op de rentenota natuurlijk in de regel het totaalbedrag kan vermelden, maar erg fraai is dat niet.

Bert-Jan

Dankje. Ik moet hier over nadenken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

DDD

Ik ben ook benieuwd of er ook andere mensen zijn die zoiets zouden gebruiken.

Kristian

Is het mogelijk om placeholders voor maand + jaar toe te voegen aan Acumulus, zodat je bij factuurherhalingen aan kan geven dat het bijvoorbeeld om "werkzaamheden april 2014" gaat. Tekst in de mail (bij het versturen van de factuur) wordt ook gebruik gemaakt van placeholders, zoals het factuurnummer. [maand] [datum] zou erg handig zijn. Nu is de factuur bij een factuurherhaling identiek waardoor het voor klanten niet duidelijk is over welke maand de factuur gaat.

Bert-Jan

Die zullen worden ingebouwd.

[vorigemaand]
[dezemaand]
[volgendemaand]

[vorigjaar]
[ditjaar]
[volgendjaar]

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leander63

Hoi Bert-Jan,

Is het ondertussen al mogelijk om de placeholders te gebruiken?


Bert-Jan

Nee. Lastiger dan ik dacht.

Ik hoopte overigens dat het na 31 maart weer een beetje rustiger zou worden zodat ik weer lekker kan gaan programmeren en ontwikkelen maar het aantal aanmeldingen vliegt ons om de oren. Alsook het aantal mailtjes en telefoontjes.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leander63

Geen probleem, dan wachten we rustig nog even af ;)

Bert-Jan

Een eerste stap...

Ik heb nu in het factuursjabloon bij het tabblad E-mail bij "Tekst e-mailbericht plus factuur vanuit Acumulus" de volgende velden toegevoegd:

[vorige_maand]
[deze_maand]
[volgende_maand]
[vorig_jaar]
[dit_jaar]
[volgend_jaar]

Dit levert de volgende waarden:

maart 2014
april 2014
mei 2014
2013
2014
2015


Dit komt dus alleen in het emailbericht te staan en niet op de factuur zelf.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Hoi Bert-Jan

Gaan deze placeholders op termijn nog wel op de factuur beschikbaar komen?

Bert-Jan

Mogelijk.

Ben ik nog niet helemaal uit.

Wil het wel, maar moet wel goed zijn.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Het hoeft eigenlijk alleen maar in het toelichtingsveld mogelijk te zijn...

Leander63

Ik ben het eens met SRV Services. In het toelichtingenveld komt het het meest tot zijn recht. Wanneer ik het nu in het toelichtingenveld gebruik, en de toelichting wordt in de mail geplakt (met de [toelichting] placeholder), is het systeem dan slim genoeg om dit zo over te nemen?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

#23
Je kunt in de toelichting van de factuur de volgende velden zetten:

[vorige_maand_factuur]
[deze_maand_factuur]
[volgende_maand_factuur]
[vorig_jaar_factuur]
[dit_jaar_factuur]
[volgend_jaar_factuur]

Hierbij geldt niet de datum van vandaag als uitgangspunt maar de factuurdatum. Dit zorgt er voor dat de vertaling naar een mooie maand-omschrijving niet verandert als je de factuur twee maanden later weer (of een herinnering) verstuurt.

Dit werkt alleen voor pdf-facturen.

Je ziet in de overzichten geen vertaling maar de veldnaam. Zodra je factuur opent of mailt, wordt deze vertaalt.

Het werkt nog niet in de API dus ook niet in de externe link naar een factuur.

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leander63

en dat met Pasen! Top gedaan, ga het zsm proberen.

Leander63

Dit werkt perfect met de PDF's. Wellicht dat het op termijn ook nog gerealiseerd kan worden voor de *.RTF files, maar dat is voor mij van ondergeschikt belang.

Bert-Jan

RTF's worden toch niet gebruikt bij factuurherhalingen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leander63

Niet automatisch, maar ik kan ze dan wel handmatig downloaden toch? Wat ik me overigens ook nog afvroeg bij de herhalingen; als de factuur automatisch wordt aangemaakt, kan ik deze dan nog aanpassen?

Bert-Jan

Ik zal het denk ik ook een keer inbouwen voor RTF.

Als een factuur is aangemaakt, kan je deze altijd slechts beperkt wijzigen. Je kunt deze wel debet kopiëren.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)


Hank

Is het ook mogelijk om per kwartaal een factuurherhaling in te stellen. Wij facturen nl. per kwartaal standaard bedragen.

Es

Op dit moment bestaat die mogelijkheid nog niet.

Zelf los ik dat op door dan vier factuurherhalingen aan te maken: 1 x per jaar in januari/april/juli/oktober.
Is even wat omslachtiger, maar goed... beter dan geen herhalingen  ;)

Leander63

Klopt het dat bij het aanmaken van het incassobestand de correcte toelichting niet wordt overgenomen? Klanten krijgen op hun afschrift te zien: "Dienstverlening maand [volgende_maand_factuur]". Is dit makkelijk aan te passen voor jou Bert-Jan?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leander63


Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leander63


cre8ions

even een topic_pusher...

ik heb [deze_maand] opgenomen in mijn maandelijkse factuurherhalingen... echter... krijg november 1999 voorgeschoteld?

serverside datumdingetje wellicht?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Excuus, we waren met een nieuwe feature bezig en hebben een specifieke regel code over het hoofd gezien. Het probleem zou inmiddels verholpen moeten zijn. Dank voor de melding.

Leander63

Goedemorgen,

Is het toevallig mogelijk dit in het Duits in te bouwen? Voorbeeld: Januar, Februar, März...

Eventueel is universeel ook een optie, bijvoorbeeld 01-2016, 02-2016.

Zou mij een hoop werk schelen.

Bedankt,

Leander