Hoofdmenu

API error en tag gebruik

Gestart door Joost Meij, 02 september, 2013, 16:28:28

Vorige topic - Volgende topic

Joost Meij

Ik probeer met de nieuwe api een XML bestand aan te roepen en krijg dan de volgende error:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
-<response>
-<errors>
-<error>
<code>442</code>
<codetag>EXC-ZK03B</codetag>
<message>Error - Not Implemented - Please contact Acumulus Support.</message>
</error>
<count_errors>1</count_errors>
</errors>
<status>1</status>
</response>

Is het nodig om de volledige XML structuur aan te maken of mag ik onderdelen die niet verplicht zijn helemaal weglaten in het xml-document?

Guido

#1
Dingen die niet verplicht zijn hoeven in principe niet opgegeven te worden. Het is overigens wel aan te bevelen om ze als tag op te voeren en gewoon leeg te laten.

De error die je krijgt heeft te maken met de manier waarop je de API aanroept. Kun je het nog een keer proberen? Dan kijk ik even mee om te zien wat er exact mis gaat.

Op zich zou de methode op: https://www.siel.nl/acumulus/API/Basic_Usage/ moeten werken maar ik ben wel benieuwd hoe je tot die error komt :)

Guido.

Guido

Als het kan, graag ook even je XML valideren. Handig URI hiervoor is: http://validator.w3.org/

Guido.

Guido

Je vergeet "xmlfile=" in de URI  8)

Joost Meij

XML check met utf-8 encoding: This document was Tentatively checked as XML

..mag ik lege tags ook zo opvoeren:

<emailto/> in plaats van <emailto></emailto>

en nu krijg ik nu de volgende melding:
De bewerking kon niet worden uitgevoerd - Unable to process request.

Bert-Jan

Zover ik weet, vindt onze xml-parser dat een beetje te modern.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Citaat van: Joost Meij op 02 september, 2013, 17:04:52
..mag ik lege tags ook zo opvoeren:
<emailto/> in plaats van <emailto></emailto>
Goede vraag. Ik zal dit even testen of het overal goed werkt. Als je op safe wilt spelen doe je het niet ;)

Citaat van: Joost Meij op 02 september, 2013, 17:04:52
en nu krijg ik nu de volgende melding:
De bewerking kon niet worden uitgevoerd - Unable to process request.
Je valt in een generiek safety-vangnetje door de single quotes van jouw PBID (de description tag). Deze strip ik er nu voor je uit.

Kun je dit nog een keer proberen?

Guido.

Joost Meij

Ja, het werkt! Bedankt Guido. Ik mag/kan dus single quotes gebruiken in de description tag?

Bert-Jan

Je kunt ze wel gebruiken maar ze worden er uitgefilterd bij import.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Joost Meij

Ter info:

Lege tags als <emailto/> in plaats van <emailto></emailto> gebruiken werkt gewoon. Als ik <emailto></emailto> gebruik komt er een spatie of linebreak tussen te staan in het XML document wat asp.net genereert.

Wordt zo weergegeven:
<emailto>
</emailto>

..wat weer het gevolg heeft dat er spaties worden geïmporteerd in Acumulus bij alle lege XML tags. Dit wordt voorkomen door de tag zo <tagnaam /> te gebruiken.

Guido

Merci voor de feedback. Wellicht is dat asp.net ook de reden van de vreemde characters die je meestuurt voor de opening <xml> tag.

Guido

Ik zou in ieder geval altijd emailonerror en emailonwarning invullen. Deze tags zullen we bijvoorbeeld in de toekomst ook kunnen gebruiken om wijzigingen in functionaliteit aan te kondingen. als emailonerror dan niet ingevuld is dan kan de ontwikkelaar zich daar minder goed op instellen ;)

Goede groet,
Guido

Guido


Joost Meij

Is er wat veranderd met de API? Ik krijg na jaren namelijk opeens errors:

442EXC-ZK03BError - Not Implemented - Please use the xmlstring or xmlfile approach or contact Acumulus Support.11
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<response>
<errors>
<error>
<code>442</code>
<codetag>EXC-ZK03B</codetag>
<message>Error - Not Implemented - Please use the xmlstring or xmlfile approach or contact Acumulus Support.</message>
...
</error>
<count_errors>1</count_errors>
...
</errors>
<status>1</status>
...
</response>

Guido

Wanneer kreeg je deze melding? Ik zie toevallig dat er 10min geleden in de crashbucket van de API een melding is gekomen waarbij de API wordt aangeroepen zonder dat "xmlfile=" wordt opgegeven.

De API ontving
../invoice_add.php?https://url.. 
ipv
../invoice_add.php?xmlfile=https://url..

Gr,
Guido

Joost Meij

Ja, mijn fout via een geplakte URL. Als ik 'xmlfile=' toevoeg krijg ik nu de volgende error:

404TTUKD37JHError - Bad Request - We received or requested an XML-file but it appears to be empty or does not exist.11
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<response>
<errors>
<error>
<code>404</code>
<codetag>TTUKD37JH</codetag>
<message>Error - Bad Request - We received or requested an XML-file but it appears to be empty or does not exist.</message>
...
</error>
<count_errors>1</count_errors>
...
</errors>
<status>1</status>
...
</response>

..

Als ik de URL met de xml file aanroep in de browser krijg ik wel gewoon het bestand..dus hij bestaat wel.

Guido

Ik zie in de debugger dat het SSL-certificaat van de locatie waarop de XML wordt gehost niet helemaal op orde is. Zou je eens via https://www.ssllabs.com/ssltest/ willen kijken of er problemen met het certificaat spelen? Dan zoek ik nog even aan de kant van Acumulus verder.

Joost Meij

Je hebt gelijk, ik heb het certificaat vernieuwd en nu is het opgelost! Het lag dus aan mijn hosting..excuses voor het lastigvallen. :)

Guido