Hoofdmenu

Webkoppeling Acumulus met OpenCart 1.5

Gestart door Guido, 18 september, 2013, 14:17:09

Vorige topic - Volgende topic

Guido

Met veel plezier laten we weten dat we diverse bugfixes in de OpenCart webkoppeling hebben laten inbouwen.

Robbert

Heel erg blij dat dit kan met Acumulus. Ben nu bezig met de proefdagen van Acumulus en ben daar erg tevreden over. Geen poespas zoals bij veel ingewikkelde software. Nu heb ik alleen deze module geïnstalleerd volgens het stappenplan, maar het werkt niet. Overigens kwamen ook niet alle printscreens overeen met de werkelijkheid.

Na het toevoegen van deze module en het invullen van mijn login zag ik wel dat mijn rekeningnummers in OpenCart kwamen te staan, maar verder weinig veranderd. Bij het veranderen van de status heb ik ook niks in mijn e-mailbox gehad. Heb zelf een testbestelling gedaan.

Iemand hetzelfde probleem?

Geïnstalleerde OpenCart: 1.5.6
Geïnstalleerde Acumulus module: acumulus_opencart-1.5.x-v2.0.4.zip



Guido

Sorry voor de trage reactie. Had je al geprobeerd om een support ticket aan te maken bij de makers van de webkoppeling?

Robbert

Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. Daar heb ik geen reactie op gehad.

Guido

We zijn bezig met een major update van de module. Ik neem je verzoek mee want dit lijkt me triviaal. Ik hoop op iets van max 2wkn ontwikkeltijd nog.. Ik laat het je weten zodra we iets hebben.

Robbert


Bladerer

Beste heren, ook ik heb zojuist de laatste versie geinstalleerd i.c.m. openCart versie 1.5.6 echter zonder resultaat.
Nu heb ik wel al enige aanpassingen doorgevoerd om e.e.a. verder te brengen zoals hier beschreven: https://forum.acumulus.nl/index.php?topic=3118.0 Alles lijkt te werken, geen fouten meer in de log, maar helaas nog geen factuur in de boekhouding mogen ontvangen.

Is er inmiddels al meer bekend over de aanstaande nieuwe versie of wellicht heeft iemand de gouden tip om de huidige versie toch werkend te krijgen?

Ik hoor het graag.

Guido

Klein beetje geduld nog aub. Ik heb goede hoop dat BuroRader komende week een nieuwe release kan vrijgeven. Echter, we hebben afgesproken dat we een kwalitatief sterke koppeling nastreven. Dit betekent doorgaans een iets langer testtraject voor de oplevering.

Gr,
Guido.

Bladerer

Hallo Guido, geen probleem dat is ook niet het probleem, ik zie ook graag een goed product wat iets langer duurt dan een slechte koppeling die veel ellende geeft.
Echter betekent dit dat de huidige koppeling 2.04 i.c.m. OpenCart 1.5.6.1 helemaal niet kan werken, ook niet met enkele tweaks?
Als dat zo is kan ik mijn speurtoch opgeven, dan wacht ik gewoon totdat de nieuwe versie beschikbaar is.


Guido

Ik heb met dank aan BuroRader zojuist de nieuwe versie (v3) van de webkoppeling online gezet.

https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2743.0.html

We zijn erg benieuwd naar jullie ervaring hiermee.

j.allersma

Hoe werkt het updaten van een oude versie naar een nieuwe versie?

Guido

uit de handleiding:  ;)

Installatie Acumulus module
Noot: als u een oude versie van deze module op uw site heeft, dient u deze eerst te verwijderen. Zie hiervoor de oude handleiding. Deze bevat weliswaar geen instructies om de module te verwijderen, maar door de stappen in omgekeerde volgorde uit te voeren kunt u die versie verwijderen.


Overigens is dit niet meer van toepassing als je eenmaal naar v3 bent overgestapt.

Bladerer

Hoi Guido,

E.e.a. heb ik werkend gekregen, helaas niet out of the box, maar toch.
De plugin lijkt getest te zijn op een Windows server, op Linux geeft het direct al fouten.
Aangezien het merendeel van de shopbeheerders op Linux draaien denk ik wel dat het handig is even te kijken naar de

Hierin staat de verwijzing naar de language file naar de folder language hoewel de folder in werkelijkheid Language heet.

origineel:

$file = dirname(__FILE__) . '/language/' . $language . '.php';

vervangen door

$file = dirname(__FILE__) . '/Language/' . $language . '.php';

Hoewel dit de problemen met de configuratie oplost en hierna alles werkt heeft de module in het module beheer "Account" i.p.v. "Acumulus".
Ik heb dit nog niet gevonden, mede omdat de manier van de plugin opzet niet erg standaard is en volledig afwijkt van alle overige plugins.
Ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken.

Als laatste side note vind ik het jammer dat hoewel in de handleiding wordt onderkent dat de module in de basis geen goede veiligheid bied hier in deze geheel nieuwe versie geen oplossing voor is bedacht door bijvoorbeeld gebruik te maken van een API key die je kunt genereren in Acumulus, die wel de mogelijkheid beidt om vanuit de webshop een factuur aan te maken, maar die hackers geen toegang geeft tot mijn boekhouding. Ik ben erg bij dat we nu direct onze order kunnen door schieten naar de boekhouding, maar ik zou het zeker een geruststellende gedachte vinden als bovenstaande zwakte zou kunnen worden verholpen.

Groet,

Arthur


erwin-burorader

Bedankt voor de feedback.

- De module is inderdaad getest op een windows server, waardoor dit case-sensitive probleem mij niet is opgevallen.
- De naam van de module (Account i.p.v. Acumulus komt door het ontbreken van een bestand in de language folder van OC zelf. Deze zat niet in de distributie zip. Bestand admin/language/english/acumulus.php met als inhoud:
<?php
$_
['heading_title'] = 'Acumulus';

- Dat de opzet niet erg standaard is, is vanuit OC perspectief gezien correct. (Maar om eerlijk te zijn kan ik de OC opzet niet erg serieus nemen:(, zie b.v. het distributieprobleem hierboven) Aangezien ik de code dusdanig probeer te ontwikkelen dat deze zo veel mogelijk voor meerdere shops herbruikbaar is, geeft dit vanuit het perspectief van elke shop inderdaad afwijkende code (afwijkende folderstructuur, gebruik van namespaces, eigen vertaaloplossing).
- Over de veiligheid, en mogelijke verbteringen daarin, wil ik graag verder discussiëren, maar dat kan denk ik beter via een mailconversatie.

Er zal op korte termijn een nieuwe versie uitkomen die bovenstaande fouten oplost.


Guido

#16
Hoi Bladerer,

Merci voor de constructieve feedback!

Citaat van: Bladerer op 30 januari, 2014, 22:52:30
Als laatste side note vind ik het jammer dat hoewel in de handleiding wordt onderkent dat de module in de basis geen goede veiligheid bied hier in deze geheel nieuwe versie geen oplossing voor is bedacht door bijvoorbeeld gebruik te maken van een API key die je kunt genereren in Acumulus, die wel de mogelijkheid beidt om vanuit de webshop een factuur aan te maken, maar die hackers geen toegang geeft tot mijn boekhouding. Ik ben erg bij dat we nu direct onze order kunnen door schieten naar de boekhouding, maar ik zou het zeker een geruststellende gedachte vinden als bovenstaande zwakte zou kunnen worden verholpen.

Daar hebben we over nagedacht en wellicht zullen we dit in de toekomst nog implementeren. Maar ook als je webshop gehackt wordt kan in theorie een hacker met de gestolen API-key via alle API-calls (https://www.siel.nl/acumulus/API/) bij een iemands boekhouding. Het is wellicht iets meer werk maar als de hacker al zo ver wil gaan om iemands boekhouding op te vragen kun je je voorstellen dat een aanval op deze manier gericht is. In dit geval verwacht ik niet dat een API-key meer security geeft.

Ik zou dan ook willen aanbevelen om voor elke webwinkel die je hebt een aparte gebruiker in Acumulus aan te maken. Deze kun je dan verwijderen als je verdenkt dat je webshop gekraakt is.

Goede groet,
Guido

Bladerer

Heren bedankt voor de vlotte reactie, ik zal de laatste aanpassing handmatig maken.
Verder lijkt alles vooralsnog naar behoren te werken, mocht ik verder nog dingen tegen komen dan zal ik dat hier melden.
Nu ik weet hoe de module word ingezet snap ik ook waarom e.e.a. anders is dan een reguliere OpenCart plugin (prima!)

Ik heb mijzelf niet verdiept in de API documentatie, maar is het niet zo dat OpenCart maar een beperkte set aan Call's nodig heeft?
In dat geval wil ik alleen ter overweging geven om de optie in Acumulus op te nemen om een key te kunnen koppelen aan geautoriseerde calls en methodes.
In het ergste geval kan een hacker dan uitsluitend nieuwe debiteuren en orders aanmaken.

Hoewel ik het met je Guido eens ben dat wanneer een hacker, in een opzet met een API zoals deze nu is, alsnog veel schade kan toebrengen. Toch denk ik dat de meeste hackers gelegenheids-hackers zijn, toevallig een password opvangen, sniffen en zo binnen komen. Of ze dan ook de moeite nemen een webservice client te bouwen? alleen als het doel de middelen heiligt, wellicht! Maar dat is toch wel even wat meer werk dan copy en paste van het username en password.

Laten we veronderstellen dat mijn account toch word gehacked en dat de hele boekhouding wordt vernietigd, heeft Acumulus dan nog een backup zodat eventuele schade ongedaan kan worden gemaakt?

Ik praat graag eens verder over een aanpassing op de API en de mogelijkheden, geef maar een PB mocht je dat willen.

Groet.

Arthur

Guido

Bij calamiteiten kunnen we (na wat gedoe) wel een reparatie uitvoeren. Het helpt dan uiteraard als je kunt aangeven vanaf welke dag je vermoed dat je boekhouding schade opgelopen heeft ;)

Guido.

Robbert

Bedankt voor deze plugin. Met bovenstaande aanpassing van de language folder loopt ie als een treintje.

Robbert

Fout ontdekt. Een klant van mij heeft een bestelling gewijzigd, ik wilde in het systeem handmatig een bestelling toevoegen. Bij het opslaan krijg ik deze foutmelding:
Fatal error: Call to undefined method ModelModuleAcumulus::orderAdded() in /home/crimesaf/public_html/safeye.nl/vqmod/vqcache/vq2-admin_model_sale_order.php on line 146

erwin-burorader

Robert, bedankt voor de melding. Er komt een nieuwe release (3.2.0) aan die alle hier gemelde problemen oplost.


Robbert

Da's nog eens snel. Heb geupgrade, thanks.

Robbert

Sinds de upgrade doet mijn koppeling niks meer  :(

erwin-burorader

Tja, een beetje meer informatie zou handig zijn. Mag per email.

- welke versie
- werkt het configuratiescherm
- in welk scherm en bij welke actie verwacht je dat de module wat doet
- zijn er meldingen in de log of op het scherm
- kun je kijken of vqmod/vqcache/vq2-admin_model_sale_order.php bestaat en een diff doen met admin/model/sale/order.php


Robbert

Citaat van: erwin-burorader op 12 februari, 2014, 18:37:36
Tja, een beetje meer informatie zou handig zijn. Mag per email.

- welke versie
- werkt het configuratiescherm
- in welk scherm en bij welke actie verwacht je dat de module wat doet
- zijn er meldingen in de log of op het scherm
- kun je kijken of vqmod/vqcache/vq2-admin_model_sale_order.php bestaat en een diff doen met admin/model/sale/order.php
- Versie OpenCart 1.5.6.1, upgrade van Acumulus van 31 jan.
- Configuratiescherm werkt.
- Ik verwacht dat er een factuur in Acumulus wordt aangemaakt wanneer een bestelling de status "Betaling ontvangen" bereikt.
- In de log is alleen terug te vinden:
2014-02-12 0:54:17 - PHP Notice:  Undefined index: _route_ in /home/******/public_html/safeye.nl/catalog/controller/product/category.php on line 95
- Genoemde bestand bestaat, wat een diff is weet ik niet.

erwin-burorader

- Hoe wordt die status bereikt, In welk scherm? Doe je dit handmatig als je ingelogd bent, of gebeurt dit vanuit een betaling(bevestiging)scherm van de klant?

- Wat is de versie van de module? Te vinden in het bestand /home/******/public_html/safeye.nl/system/library/Siel/Acumulus/OpenCart/OpenCartAcumulusConfig.php, regel 25.

- Wat is de versie van de webkoppeling library? Te vinden in het bestand /home/******/public_html/safeye.nl/system/library/Siel/Acumulus/BaseConfig.php, regel 17.

Een diff is een visueel representatie van de verschillen tussen 2 bestanden. Je mag de 2 genoemde bestanden ook naar mij mailen dan bekijk ik de verschillen wel.

Robbert

Citaat van: erwin-burorader op 12 februari, 2014, 20:28:35
- Hoe wordt die status bereikt, In welk scherm? Doe je dit handmatig als je ingelogd bent, of gebeurt dit vanuit een betaling(bevestiging)scherm van de klant?
Dat verschilt. Wanneer iemand direct betaalt wordt die status vanzelf bereikt en zet het systeem hem dus zelf in die status. Wanneer iemand middels overschrijving betaalt, dan zal ik zelf de bestelling in die status moeten zetten.

Citaat van: erwin-burorader op 12 februari, 2014, 20:28:35- Wat is de versie van de module? Te vinden in het bestand /home/******/public_html/safeye.nl/system/library/Siel/Acumulus/OpenCart/OpenCartAcumulusConfig.php, regel 25.
Versie 3.2.0

Citaat van: erwin-burorader op 12 februari, 2014, 20:28:35- Wat is de versie van de webkoppeling library? Te vinden in het bestand /home/******/public_html/safeye.nl/system/library/Siel/Acumulus/BaseConfig.php, regel 17.
Ook 3.2.0

erwin-burorader


Robbert

Bedoel je met overschrijving dat ik de plugin opnieuw op de server zet, of zie ik een functie over het hoofd om bestellingen handmatig over te zetten?

erwin-burorader

Nee, wanneer iemand middels overschrijving heeft betaalt en jij dus, naar ik aanneem, via het scherm 'Verkoop - Bestellingen - Bekijk - Historie' de bestelstatus 'Betaling ontvangen' toekent aan een bestelling.

Robbert

Dan werkt het ook niet. Eerder werkte beiden, nu geen van beiden.

Guido


Guido

Nieuwe versie 3.3.2 [minor bugfix release] staat online.

peters-trading

Hi,

Hoelang duurt het voor de boeking in Acumulus terug te zien is?
Ik heb opencart 1.5.4 en webshopkoppeling 3.2.0

Alvast bedankt

Guido

In principe zodra de door jou gekozen status bereikt wordt.

peters-trading

Guido dank voor de snelle reactie!

Ik denk dat er dan iets niet goed gaat, heb het met twee verschillende domeinen geprobeerd maar bij beide werkt de koppeling niet.
Is er een manier om te bekijken waar het probleem zit?

erwin-burorader

Je gebruikt niet de meest recente versies. niet van OpenCart en niet van onze module. In 3.2.1 is er een fout opgelost waardoor de module ook met OpenCart 1.5.5 werkt. Of deze ook met 1.5.4 werkt durf ik niet te zeggen.

Daarom het advies om:
- Upgrade OpenCart, ook i.v.m evt. security fixes die sinds 1.5.4 gedaan zijn
- Upgrade in ieder geval onze module naar de meest recente versie 3.3.2

Als het dan nog niet werkt (omdat b.v. upgraden naar OC 1.5.6 niet mogelijk is wegens te veel maatwerk) dan wordt het wat lastiger. Dan wil ik weten
- Op welke versie van OenCart zit je nu
- Werkt het configuratiescherm
- In welk scherm en bij welke actie verwacht je dat de module wat doet
- Zijn er meldingen in de log of op het scherm
- Zijn er meldingen in de log van vqmod (folder vqmod/logs)
- Kun je kijken of vqmod/vqcache/vq2-admin_model_sale_order.php bestaat en een diff doen met admin/model/sale/order.php

peters-trading

Ik heb de nieuwe versie (3.3.2) geïnstalleerd en nu werkt het in principe op een punt na.

De Kostenplaats werkt niet en wordt in kostenplaats "algemeen" geplaatst. Via admin staat deze wel goed ingesteld.


erwin-burorader

Bedankt voor het melden. Ik heb dit uitgezocht en dit werkte inderdaad niet correct. Zeer binnenkort zal versie 3.3.4 op het forum geplaatst worden waarin dit opgelost is.

DeBabybeleving

Beste forum lezers,

Ik heb een OpenCart 1.5.4 webshop en heb gisteren de laatste versie van de connector met Acumulus geinstalleerd. De configuratie van de connector waarbij de instellingen kunnen worden aangepast werkt prima. Ik heb daar ingesteld dat orders met status Complete moeten worden doorgezet naar Acumulus. Als ik echter een order de status Complete geef, wordt deze niet zichtbaar in Acumulus. Ik zie geen foutmeldingen in het scherm.

Kan iemand hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Guido

Er zijn wat issues met OC 1.5.4. Kun je upgraden naar 1.5.5 of hoger? Dit zou het probleem moeten verhelpen.

DeBabybeleving

Hoi Guido,

Dank je voor je snelle reactie. Het blijkt dat ik versie 1.5.6.4 draai. Bij mijn weten is dat de laatste versie.

Groeten Gerben

Guido

Dan kun je het beste even een mailtje sturen naar de ontwikkelaar. Die helpt je graag verder. Contact-details:

https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2743.0.html

Zijn eerste vraag zal zijn of je wel de meest recente versie van de koppeling geïnstalleerd hebt. Maar daar ga ik gemakshalve even van uit ;)

DeBabybeleving

Beste Guido,

Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar. Het bleek dat de folder VQMod wel aanwezig was, maar dat dit programma niet was geïnstalleerd. Na het instelleren van VQMod werkt de koppeling direct. Dank voor de ondersteuning.

Groeten Gerben

Guido

Mooi. Fijn om te horen dat het probleem is opgelost :)