Hoofdmenu

Mijn nieuwe zakelijke lolliepop suikerstok telefoon

Gestart door Bert-Jan, 24 september, 2013, 08:57:39

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Gisterenavond mijn iPhone geüpgraded naar iOs-7.

Waarom niet, dacht ik.

Wat kan er misgaan toch?

Welnu, het is toch misgegaan. Ik had een zakelijke telefoon, nu heb ik een suikerzoete, extreem kleurrijke en toch onleesbare, Hello Kitty, honing lolliepop telefoon.

Mijn dochter van zes was meteen enthousiast. De telefoon past nu precies bij haar glitter-barbie en glow-in-the-dark stickers.

Kleur boven functionaliteit, zullen we maar zeggen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

ik had hetzelfde gedaan en heb inmiddels besloten om te downgraden dan wel een andere telefoon te scoren. mijn iphone5 is practisch onwerkbaar geworden.

in-browser navigatie is vakkundig gesloopt en ook de navigatie en gebruik binnen email is een ramp. hele vreemde gestures en opmaak.

best zonde want het was een redelijk produkt voor zakelijk gebruik.

http://www.pcmweb.nl/workshop/ontevreden-zo-downgrade-je-ios-7-naar-ios-6.html

of een van de andere downgrade instructies ga ik maar proberen,.. kijken if ik ios6 nog leuk vind. #zondevanmijntijd

DaMenaCe

Ook ik heb een iPhone 5 die ik zakelijk gebruik. Ik ben het niet met jullie eens. Ik vind dat IOS7 een stuk beter is geworden voor de zakelijke markt.
Geen downgrade voor mij.

eduardw

Ben ik blij dat ik een Lumia heb met Windows Phone 8 er op, die is gewoon functioneel, overzichtelijk en biedt alles wat ik nodig heb én ik kan hem in ieder kleurtje zetten die ik maar wil  ;)
Alles komt goed en dat wat niet goed komt is maar goed ook

Guido

Ik mis mijn Nokia N900 met Maego... Dat was nog eens mobiel werken!... totdat de accu het opgaf. Jammer dat die overgeklokt moest worden om vlot te blijven.

Ik wacht geduldig op de alternatieven van Tizen en FirefoxOS voor de volgende gadgetronde ;)

Stefan V

Gezien mijn achtergrond en bedrijf mag ik hier eigelijk geen mening geven, aangezien ik bevooroordeeld ben.
Maar ook ik gebruik mijn iPhone zakelijk en draaide de Beta van iOS 7 al sinds begin juli.

Ik kan je vertellen, in het begin was het heel erg wennen. Sterker nog ik vond het afzichtelijk.
Maar nu ik er inmiddels bijna 3 maanden mee werk zou ik niet anders meer willen.
iOS 7 zit zo veel beter in elkaar, bied veel meer handige functies. In mijn ogen dus een grote vooruitgang.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Hoop is er zeker,
Ik zal je deze week wel even een PDFje mailen waarin wat handige tips staan om het OS iets minder "suiker look" te geven.
Maar de belangrijkste tip blijft, geef het even wat tijd om te wennen.
Na 3 maanden gebruik kijk ik terug op iOS 6 (nog op mijn iPad) en vind het een lelijk onlogisch systeem,
En mis ik een hoop van de nieuwe functies.

pvdvossen


Guido

Zojuist besloten om definitief ios7 en wellicht de iphone5 eruit te gooien. misschien probeer ik het bij een aantal vervolgupdates nog een keer mocht ik het toestel houden.

Misschien ben ik wel wat conservatief ingesteld maar voor zakelijk gebruik verwacht ik niet dat ik bij een update vervolgens een paar maanden mag gaan wennen aan het gebruik.

Zomaar een lijstje met downgrade-redenen:

  • contrast vs non-contrast is veel te groot. bij gebruik schakelt mijn telefoon tussen fel wit van de menus en gematigd gekleurd van de applicaties. in de nachtelijke uurtjes ervaar ik dit als een solar flare die elke paar minuten in mijn ogen straalt. auto-adjust helpt geen blip.
  • langzaam opstarten. een of andere held heeft besloten dat als ik op de home knop druk vervolgens 1.5 seconden moet wachten voordat eer een slider komt. was bij ios6 instant.
  • Hoe sluit ik in vredesnaam apps echt af? voorheen kon ik met 2 drukjes een paar belangrijke apps echt uitzetten. skype bijvoorbeeld om berichtgeving te onderdrukken. nu krijg ik een soort grande history die er overigens wel degelijk uit ziet.
  • bij te lange lijsten in web/email/apps verdwijnen de navigatieknoppen/adresbalken etc.
  • omlaagscrollen vanuit  de ondergrens van mijn scherm brengt nu een menuutje omhoog ipv dat het de in-app scroll beweging uitvoert.
  • high-end apps welke net aan genoeg resources hadden trekken het nu niet meer omdat op de achtergrond veel meer verspilt lijkt te worden.
  • accu eerder leeg.

en zo zijn er nog wel een handje vol redenen.

+pluspuntje is dat mobile data in het instellingen menu 1 trede omhoog gezet is. (yay)

:mad: Guido  ;D

Stefan V

#10
Guido
Voor de bovenstaande punten heb ik voor allemaal een oplossing of een tip
Ik zal je hierover even mailen. met een CC naar bert-jan zodat die ook alles na kan kijken.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Juul Meulenkamp

Ik heb ook wel interesse voor je pdf met handige tips over IOS7 gebruik.

Juul Meulenkamp

Lenny Gramberg

Ik zou ook best dat pdf-je willen ontvangen! Apps kunnen uitzetten en accu sparen is toch essentieel.

Stefan V

Ik zal de PDF geschikt maken voor verspreiding en hier uploaden, dit zal waarschijnlijk morgen gebeuren.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

MauricevanVT

zakelijk kan ik iedereen windows Phone 8 toestellen aanraden. Geweldige koppeling met exchange en office (365). 

Stefan V

Het beloofde PDFje in de bijlage
'iOS 7 Verbeteringen voor de batterij'

7 punten waarop je iOS kan aanpassen waardoor er minder batterij gebruikt wordt.
En daarnaast zal het iOS soepeler lopen. Voor vragen kan je de gegevens in de PDF gebruiken.

Stefan

Es

Dank je, Stefan!
Ik ga hier zeker wat mee doen  :)


Guido

Prima tips Stefan, maar ik blijf het als een forse downgrade ervaren. Mijn iphone5 met ios7 gaat dan ook definitief exit. Downgraden naar ios6 lijkt na een paar uurtjes knoeien niet meer mogelijk.. misschien dat ik met een jailbreak actie iets kan maar dat voelt als teveel gedoe. Gelukkig staat ios6 nog op mijn ipad.. maar deze rotte appel gaat de fruitmand uit ;)

Voor wat de telefoon betreft, op naar een nieuw Tizen/FirefoxOS device :)

DaMenaCe


Bert-Jan

Ik heb wat zitten rommelen aan het contrast en een dikkere letter genomen.

Nu gaat het wel.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Stefan V

Toch blijf ik het grappig/apart vinden
Ik werk nu bijna een half jaar met iOS 7 (ontwikkelaars beta)
En ik ben zwaar afhankelijk van mijn iPad en iPhone.
Daarnaast de PDF die ik heb geupload heb ik zelf helemaal niks van toegepast.

Maar ik vind het een geweldig OS en ben er zeer tevreden over.
Ik vind het zelfs persoonlijk de beste versie van iOS tot nu toe.

Zo zie je maar hoeveel de ervaring kan verschillen van gebruiker tot gebruiker