Hoofdmenu

Verlanglijstje

Gestart door Maud de Vries, 24 februari, 2010, 14:30:47

Vorige topic - Volgende topic

Maud de Vries

Nu ik me al een beetje ingewerkt voel in Acumulus, kom ik nog wat kleinigheden tegen. Ik meld ze maar even, bij wijze van verlanglijst.
- Als ik vanuit factuurscherm een nieuwe relatie aan moet maken, en ik kom terug in het factuurscherm, moet ik aslnog de net aangemaakte relatie opzoeken. Zou handig zijn als die default geselecteerd staat.
- Ik zou heel graag de voetregel in de pdf-factuur linkslijnend willen, ipv gecentreerd
- Ik gebruik Outlook contactpersonen. Ik weet dat ik de Acumulus-relaties naar Excel kan exporteren, maar ik zou liever vanuit Excel in Acumulus importeren. Nu moet ik mijn adressenbestand op twee plekken bijhouden.
- Ik kan bij factuurinstellingen de kopregel van \'Product\' veranderen, maar zou dat ook graag met de andere kopjes in die regel willen doen.
- Ik kan de \'productcatalogus\' niet optimaal gebruiken, omdat ik als dienstenleveraar de datum van de dienstverlening moet vermelden. Dus : Adviesgesprek 24 februari 2010. Nu moet ik 365 producten aanmaken. ;-)
Het allermooiste zou zijn als ik in veld \'aantal\' de datum zou kunnen invullen, en dat Acumulus een ingevulde datum dan herkent als aantal=1
Aiii. Wat is een mens snel verwend ;-)
Groet, Maud

Bert-Jan

Verlanglijstjes dien je traditiegetrouw alleen in december in!  :D

Citaat van: maud- Als ik vanuit factuurscherm een nieuwe relatie aan moet maken, en ik kom terug in het factuurscherm, moet ik aslnog de net aangemaakte relatie opzoeken. Zou handig zijn als die default geselecteerd staat.
Heb ik al een keer geprobeerd maar bleek en beetje lastig. Zal daar opnieuw naar kijken.
Citaat van: maud- Ik zou heel graag de voetregel in de pdf-factuur linkslijnend willen, ipv gecentreerd
Dan moet ik dat instelbaar maken.
Citaat van: maud- Ik gebruik Outlook contactpersonen. Ik weet dat ik de Acumulus-relaties naar Excel kan exporteren, maar ik zou liever vanuit Excel in Acumulus importeren. Nu moet ik mijn adressenbestand op twee plekken bijhouden.
Importeren is altijd lastiger dan exporteren. Heeft Outlook een standaard export-formaat?
Citaat van: maud- Ik kan bij factuurinstellingen de kopregel van \'Product\' veranderen, maar zou dat ook graag met de andere kopjes in die regel willen doen.
Die andere kopjes zijn verplicht omdat deze onderdeel uitmaken van de rekenmethodiek van Acumulus.
Citaat van: maud- Ik kan de \'productcatalogus\' niet optimaal gebruiken, omdat ik als dienstenleveraar de datum van de dienstverlening moet vermelden. Dus : Adviesgesprek 24 februari 2010. Nu moet ik 365 producten aanmaken. ;-)
Het allermooiste zou zijn als ik in veld \'aantal\' de datum zou kunnen invullen, en dat Acumulus een ingevulde datum dan herkent als aantal=1
Het veld aantal is onmisbaar. Waarom gebruik je niet een standaardproduct zonder datum en voeg je deze nog even toe als je de factuurmaakt?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Maud de Vries

Ja maar, maandag wordt mijn bedrijf 9 en bij een verjaardag mag toch ook een verlanglijstje? ;-)

Dank alweer.
Plus:
- bij Outlook: ik vind het helemaal niet erg om Excel als tussenstation te gebruiken, en vandaar in Acumulus te importeren. Het gaat me niet per se om Outlook.
Niettemin: je kan exporteren naar .pst, dat is het Outlookformaat, maar ook naar: kommagescheiden, tabgescheiden, in dos- en windows-variant. Weet jij dan genoeg?

En bij de productcatalogus schrijf je:
Waarom gebruik je niet een standaardproduct zonder datum en voeg je deze nog even toe als je de factuurmaakt?
> Omdat ik niet verzonnen had dat ik mocht typen in een \'standaard\'veld. Gewoon niet eens geprobeerd. Nu wel. En dus opgelost.

Bert-Jan

Zou je een commagescheiden export uit Outlook willen mailen naar ons. Dan kan ik kijken of ik hier iets mee kan. Geef dan gelijk aan welke versie van Outlook het is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Maud de Vries

Dat ga ik doen, maar dat wordt volgende week, okay?