Hoofdmenu

Facturen importeren vanuit facturatie-programma's

Gestart door Bert-Jan, 21 oktober, 2013, 12:00:59

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

We hebben een begin gemaakt met de mogelijkheid om facturen in csv-formaat te importeren vanuit facturatie-pakketten.

Op dit moment:

Fysioroadmap (een pakket speciaal voor fysiotherapeuten)
Moneybird

Indien je wilt importeren vanuit een ander pakket met csv, dan horen wij het graag.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Hans Zwart

Kan ik de lay-out van het CSV bestand ergens vinden. Ik heb in de wiki gezocht maar tevergeefs.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Juro

Bert,

Wij gebruiken WorkEtc als workflow en facturatie tool. Ook zij hebben een csv export. Maar als je een generieke import bouwt is het ook prachtig. Dan converteer ik het zelf.

Formaat is als volgt, alle producten worden verzameld onder "products". Er zit wel een inconsistentie in hun export. Sommige bedragen zijn met "." andere met een ","

"Invoice Code","Date","Customer","Total","Balance","Bill Street","Bill Suburb","Bill State/Prov","Bill PostCode","Bill Country","Ship Street","Ship Suburb","Ship State","Ship PostCode","Ship Country","Products"

Voorbeeld:

"00181","22-okt-2013","Fake Bedrijf","356,04","356,04","Testmaarraakstraat 7a","Boven de Stronk","","1111 HA","Netherlands","","","","","","Shirt Korte Mouw  - Activia - Korte Rits [41.28], BIB - Korte Broek - Lycra Power - Ergonomics TRS WOMEN [53.64], Triatlon pak - Lycra Power [66.08], Shirt Korte Mouw - TopLine - Coolmax - Volledige Rits [47.07], Shirt Lange Mouw - Herfst - Winter - SuperRoubaix - Volledige Rits [49.55], BIB - Korte Broek - Lycra Power - Ergonomics TRS MEN [53.64], BIB - Lange broek - Winter - SuperRoubaix Gevoerd - Ergonomics TRS MEN Zeem [66.04]"

Juro
SforZ Sports


Bert-Jan

Ik heb wel iets losgemaakt geloof ik.

Kun je een csv-bestand mailen?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

rlucas


Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Patrick

Ik zou best graag facturen willen importeren van factuursturen.nl. Is dat mogelijk? Misschien een kleine aanvulling waarom ik factuursturen naast Acumulus gebruikt. Je kan daar facturen 'echt' automatisch laten verzenden. Zo ver ik weet kan dat bij Acumulus (nog) niet? Dit vindt ik persoonlijk erg handig voor hosting klanten en klanten met een domeinnaam zodat die echt op de juiste dag hun factuur krijgen. Maar als ik ze gemakkelijk kan importeren is dat ook al een mooie stap.
Stickers | Belettering | Gevelreclame | Spandoeken | Drukwerk

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Patrick

Geweldig! Die functie had ik nog niet gezien. Dan kunt u de vraag als niet verzonden beschouwen want dan ga ik alles weer omzetten naar Acumulus.
Stickers | Belettering | Gevelreclame | Spandoeken | Drukwerk

StudioPanjer

Hallo

Ik gebruik voor facturen en offertes Grandtotal http://www.mediaatelier.com/GrandTotal3/
voor mij ideaal als facturatie programma. Ik gebruik Acumulus als boekhoudprogramma en ben zeer tevreden, zeker omdat ik leek ben op dit gebied. Een koppeling tussen die 2 zou geweldig zijn. Grandtotal kan CSV of excelbestanden exporteren. Met importeren in Acumulus is het mij nog niet gelukt iets fatsoenlijks voor elkaar te krijgen. Wat doe ik verkeerd?

Als bijlage stuur ik een test.csv bestand mee

ect

Hallo,

Ik zie dat  Acumulus de optie heeft om csv facturen te importeren.
Is er documentatie beschikbaar van deze csv files. Met name de acumulus-standaard??

Wij hebben diverse Prestashop (multi-store) websites en willen de mogelijkheid inbakken om de facturen via csv te exporteren.
En liefst direct in het acumulus formaat om zie direct te kunnen importeren.

Met vriendelijke groeten,

Cas


Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ect

Hartelijk dank!

Wij gaan hiermee aan de slag.

Mvg,

Cas

Evolution

Wij gebruiken shoppagina.nl en willen ook wel graag gebruik maken van de csv, kan dat?
Evolution Carp Products

Bert-Jan

Ik zou wel een csv-bestand van hun willen zien.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Evolution

Evolution Carp Products

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

javaboon

Even een vraag, hier op inhakend: hoe gaan jullie hier om met factuurregels? ik loop namelijk in de api stuk bij importeren van facturen waarbij het factureringspakket btw op totaalniveau uitrekent (zoals het in mijn ogen ook hoort) en acumulus, die btw per regel uitrekent, met verschillen indien je kleine bedragen hebt, maar veel regels.

Evolution

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 26 februari, 2014, 15:28:28
Dankje. Ik hoop er vanavond naar te kijken.

Heb je al tijd gehad om er even naar te kijken?
Evolution Carp Products

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Evolution

Evolution Carp Products

Made by Dirk

Hoi allemaal, wat een fantastische functie!
Ik typ elk kwartaal tientallen facturen over van WeFact naar Acumulus, wordt er knettergek van!

Hieronder de CSV structuur van WeFact; kunnen jullie AUB een bronpakket hiervan maken?
Zéér erkentelijk!!!

Standaard CSV:
Factuurnummer, "Factuurdatum", "Betalingstermijn (dagen)", "Kortingspercentage", "Kortingscoupon", "Referentie", "Bedrijfsnaam", "Voorletters", "Achternaam", "Adres", "Postcode", "Plaats", "Land", "E-mailadres", "Machtiging", "Verzendmethode", "Factuur template", "Status", "Totaal excl. BTW", "Totaal incl. BTW", "Betaaldatum", "TransactieID", "Omschrijving", "Notitie"

In WeFact kan je ook zelf een CSV template maken, maar helaas komen de velden van Acumulus net niet lekker overeen...
De opties heb ik in screenshots vastgelegd, en voeg ik toe als bijlage.
Je kan ook nog eigen velden aanmaken.
Meer info nodig? Bel of mail even!

Bert-Jan

Wat ik nodig heb, is per factuurregel

productomschrijving
aantal
btwtarief
totaal inclusief btw

Dan kan ik alles terugrekenen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Made by Dirk

Zoals je in de screenshots ziet, kan ik in WeFact een CSV aanmaken met velden naar keuze.
Alleen BTW Tarief is geen standaard veld, maar die kan ik aanmaken.

Ik hoor graag wat ik voor je kan doen.

Made by Dirk

we zijn weer een kwartaal verder, en nu weet ik weer waarom ik dit zo graag wil!
Kan ik iets doen om dit op te zetten?!

Bert-Jan

Het is geen onwil van onze kant.

Aan veel dingen komen we gewoon niet toe.  :(
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Made by Dirk

Bert, ik bedoel er niets kwaads mee!
Ik had zelf ook wel eerder mogen reageren, maar nu ik de belasting weer aan het doen ben, word ik zelf getriggerd.

Ik help graag mee, als dat het proces enigszins kan verspoedigen.

WYzorg

Voor de eerste keer facturen geïmporteerd vanuit Fysioroadmap. Werkt vlekkeloos!

Wat ik echter mis is een verwijzing in de acumulus factuur naar het factuurnummer van Fysioroadmap. In de importlog staat dit wel vermeld, maar het nummer komt niet terug in de Acumulus factuur. Is het mogelijk om het FRM-nummer op de factuur te krijgen?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Normaliter wordt dat een dergelijk nummer dan vermeld in de toelichting van de factuur maar die wordt vermeld op de factuur en dat zal niet de bedoeling zijn.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

WYzorg

Als het factuurnummer in de toelichting komt, zou dat prima zijn (en handig bij het opzoeken). Nu blijft de toelichting echter leeg.

Citaat van: Bert-Jan Wiegeraad op 09 november, 2014, 20:49:36
Normaliter wordt dat een dergelijk nummer dan vermeld in de toelichting van de factuur maar die wordt vermeld op de factuur en dat zal niet de bedoeling zijn.

dutchpixel

Ik wilde net met veel plezier Moneybird facturen importeren, maar zie hem in de dropdown bij importeren er niet meer bijstaan. Terwijl hij paar maanden terug er nog wel bijstaat.
Had trouwens bij beheer -> meer -> intergratie met andere software op Moneybird geklikt.

Iemand enig idee?


Bert-Jan

Je moet niet bij de bankmutaties zijn maar bij facturen uit andere pakketten.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

dutchpixel

#34
Ik denk dat ik dan verkeerd kijk, ik heb op onderstaande (zie bijlage) geklikt (na een half uur gezocht te hebben) en kom dan uit op deze link -> https://www.sielsystems.nl/acumulus/listimports.php

En wat jij bedoelt kan ik niet vinden. Dus blijkbaar doe ik dan iets nog niet goed.
Kun je misschien wat specifieker helpen door aan te geven op welk menu-item ik moet klikken om er te komen?

Jullie support is trouwens wel tot eng laat hoor  ;)

Bert-Jan

Je klikt links in het hoofdmenu op Overzichten.

En dan op

Geimporteerde facturen uit andere pakketten
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Citaat van: Evolution op 26 februari, 2014, 15:18:02
Wij gebruiken shoppagina.nl en willen ook wel graag gebruik maken van de csv, kan dat?

Dat kan. We hebben zojuist het importprofiel voor Shoppagina live gezet. Veel plezier hiervan.