Hoofdmenu

Is uw bedrijf op Twitter?

Gestart door Olaf Lederer, 26 februari, 2010, 23:21:27

Vorige topic - Volgende topic

Olaf Lederer

Ik heb net mijn laatste blog gepubliceerd en wil mijn gedachten graag delen:

https://www.finalwebsites.nl/blog/tips/is-twitter-waardevol-voor-uw-bedrijf/

In de afgelopen twee jaar heb ik ~3 aanlopen gedaan op twitter en ben nu eindelijk sinds 2-3 weken best actief.
Het resultaat, mijn netwerk is iets uitgebreid en ik heb wat informatie kunnen uitwisselen.
Ik ben zeker dat meer mogelijk is, wat vinden jullie? Wie is er op twitter actief?

Sorry dat dit bericht niet onTopic is...
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Bert-Jan

Ik heb een twitter-account want ik was natuurlijk nieuwsgierig. Voorlopig doe ik er weinig mee maar ik hoor veel mensen die er erg positief over zijn.

Ik doe dit nog weleens:

http://twitter.com/search?q=acumulus

Even kijken wat er over ons kindje wordt gezegd.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Citaat van: finalwebsitesBert-Jan,

je kan ook een RSS feed abonneren:
http://search.twitter.com/search.atom?q=acumulus

De betere alternatieve is \"Google Alerts\", dan krijg je vrij snel alles te weten wat andere over \"Acumulus\" te zeggen hebben
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Niekoesj

Ik vrees dat ik te weinig nieuws heb om iedere week wat te \"twitteren\" :D

Olaf Lederer

Citaat van: NiekoesjIk vrees dat ik te weinig nieuws heb om iedere week wat te \"twitteren\" :D

Ik heb over mijn bedrijf ook niet veel nieuws te vertellen maar je kan ook wat tips uit je branche posten. Bij voorbeeld (staat niet in relatie met Twitter) op mijn site finalwebsites.com staan een aantal gratis  script en tutorials, deze waren altijd al goed om klanten te werven
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Maud de Vries

Misschien kan Twitter erbij in het Forumprofiel? Daar zag ik wel andere social networks staan, die ik allemaal niet gebruik. Maar Twitter wel. Ondertussen kunnen twitteraars wellicht in dit lijntje hun twitternaam posten? ik ben @maudcharta

Bert-Jan

Ik heb dit forum niet zelf gemaakt. Misschien komt er een keer een update met twitter.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Kun je niet een van die andere velden gebruiken bij het profiel?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

het meest envoudige is een link binnen de signature :)
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Niekoesj

Citaat van: finalwebsites
Citaat van: NiekoesjIk vrees dat ik te weinig nieuws heb om iedere week wat te \"twitteren\" :D

Ik heb over mijn bedrijf ook niet veel nieuws te vertellen maar je kan ook wat tips uit je branche posten. Bij voorbeeld (staat niet in relatie met Twitter) op mijn site finalwebsites.com staan een aantal gratis  script en tutorials, deze waren altijd al goed om klanten te werven

Ik heb inderdaad een nieuws-item op mijn frontpagina, daar laat ik meestal acties/nieuws zien.  :)
Zou je bijvoorbeeld wekelijks nieuws hebben of een aanbieding, dan kun je dat goed kwijt op de Twitter ja :D

Olaf Lederer

@Niekoesj,
Twitter is juist niet een nieuwe \"spam channel\", maar een community.
Probeer eens via twitter te netwerken, dit gaat prima... ook zakelijk.
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Niekoesj

Citaat van: finalwebsites@Niekoesj,
Twitter is juist niet een nieuwe \"spam channel\", maar een community.
Probeer eens via twitter te netwerken, dit gaat prima... ook zakelijk.

Klopt, maar ik zie veel online webshops alleen maar nieuwe artikelen tweeten.
Ik heb een tijdje een (niet zakelijke) twitter gehad, maar ik was het al uitgekeken om vaak genoeg te posten wat ik overdag deed.
Wel was het leuk om tijdens diverse live-uitzendingen te zoeken op het #onderwerp en kijken wat de rest er van vond.

Ik heb ook geen idee waar ik het over zou moeten hebben als zakelijke twitter, + het feit dat alles openbaar is.  :|

Mark Bijker

Ik gebruik het niet heel veel als zakelijk account, maar toch heeft het me al wel wat klanten en contacten opgeleverd.
Zeker de moeite waard om er eens naar te kijken.

@MBMotor (Zakelijk)
@MBijker (Prive)
Mvg,

Mark Bijker
www.mbmotor.nl

Peter H. van Setten

Ik gebruik Twitter nu bijna een jaar.
Even afhankelijk van de aard van je bedrijf; maar als je bijvoorbeeld een website, of blog hebt, en je schrijft daar regelmatig iets over dingen die voor andere andernemers nuttig zijn dan gaat het dóórplaatsen van je blog (of een link) naar twitter heel eenvoudig.

Ik gebruik web-log voor mijn blog, als ik een artikel plaats, dat ik wil delen (nu bijvoorbeeld over hoe je een Begroting maakt voor volgend jaar) dan vink ik het \"twitter-vakje\" aan en meteen als mijn artikel wordt gepubliceerd, verschijnt er een tweet, die naar al je followers gaat. Verwacht er geen spectaculaire omzetstijging van.. t is meer delen van informatie. :) Maar.. je moet eerst zaaien wil je kunnen oogsten, toch? Suc6 met je bedrijf!
Peter van Setten = QC = controller, van vele markten thuis. Ik maak korte metten met uw financiële sores. Door ervaring ben ik in staat in korte tijd te analyseren wat er gedaan moet worden om uw financiën op orde te krijgen èn te houden... U onderneemt, terwijl ik uw administratie of belastingsituati

Thalemma

Ik vind/vond prive twitter eigenlijk een beetje dom... maar ben zakelijk gaan twitteren; voor een archief/pdf-databank als notificatie van geplaatste items (een soort veredelde RSS feed), voor een snack voor buitensporters om aan te kondigen waar ik het komend weekend weer stond met een stand vol gratis te proeven lekkers (www.outdoorbiltong.nl voor degenen die nieuwsgierig zijn) en een account voor mijn \'primaire\' business om in contact te blijven met klanten en prospects, en algemene reclame.

Ik merk dat het me meer gaat liggen, heb ook een prive account waar ik al mijn grieven (o.a. over treinreizen, altijd een gewillig oor) relatief anoniem kwijt kan, en twitter zorgt voor extra contacten voor de archiefsite. Ik kan zelfs stellingen poneren, en door middel van crowdsourcen vervolgens betere artikelen schrijven.

Concluderend werkt het dus goed om prive-contacten te verdiepen, hier en daar daadwerkelijk wat te werken, en écht zakelijk, nee, daar is het een 0.8% aanvulling op het traditionele netwerken en open coffees etc.

Bert-Jan

Bij mij komt twitter niet op gang.

Ik weet niet wat ik moet meedelen. :rolleyes:
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Olaf Lederer

Citaat van: Bert-JanBij mij komt twitter niet op gang.

Ik weet niet wat ik moet meedelen. :rolleyes:

Ik heb de laatste maanden veel presentaties over social media gevolgd. In principe moet je als bedrijf eerst weten wat je met social media kan doen.
Het persoonlijk posten van status updates is maar een mogelijkheid. Andere gebruiken het voor klant contacten/support. Bert-Jan je zou bij voorbeeld nieuwe features kunnen melden. Vergeet niet dat social media een interactie is (niet eenzijdig)
ICT carriëre portal :: Vacatures en trainingen

Thalemma

Citaat van: Bert-JanBij mij komt twitter niet op gang.

Ik weet niet wat ik moet meedelen. :rolleyes:

Och, zo moeilijk is het niet hoor... Niet te informatief willen zijn helpt  :)   je moet een beetje een mix weten te vinden tussen de persoonlijke tint, een zakelijke mededeling en liefst iets wat je imago versterkt/verbeterd, een beetje reclame is. Voorbeeld: Ik vind de snelle reacties op dit forum als gebruiker van Acumulus een positief iets, je kunt met een vraag terecht en de kans is zeer groot dat er binnen afzienbare tijd een relevant antwoord wordt gepost. Daar zou ik een tweet aan kunnen wijden, maar Bert-Jan zou dat natuurlijk ook... dan meld je dat je \'zojuist\' weer een x aantal klanten verder hebt geholpen met hun Acumulus boekhouding, en hoe fijn dat wel niet voelt. Verzin maar een persoonlijke opmerking die kant op Zo maar een zijstraat, natuurlijk, maar: Heb je de aandacht op het pakket gevestigd, heb je de snelle terugkoppeling/ondersteuning onder het licht gebracht, en er een persoonlijk tintje aan gegeven voor het warme gevoel.

Nieuwe functionaliteit? \'hard zitten zwoegen, maar nu kan Acumulus digitaal facturen versnipperen! Vele klanten vroegen dit, blij het te kunnen aanbieden! #biertjeverdiend\' Ik noem maar wat...

en het is tweewegverkeer... dus reageren op andere berichten, en luisteren naar je mentions. En niet alleen zakelijke berichten herkauwen, mensen verwachten mede-mensen op Twitter. Ik kan rustig zitten zeuren op de NS op mijn zakelijke twitteraccount, al was het maar om onder de aandacht te brengen dat ik op weg ben naar een uitdagende klus. Iedereen heeft die NS problemen tegelijk, dus dat schept een band. Op mijn prive twitteraccount kan ik wat uitgesprokener zijn, ook wat meer met \'inside\' grapjes maken die mijn volgers snappen. Ik vind het wel fijn om de beide gescheiden te houden, al is het soms moeilijk

@Thalemma