Hoofdmenu

Acumulus gaat Mobiel

Gestart door Guido, 12 december, 2013, 23:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Guido

Acumulus gaat Mobiel!

Vanaf nu kunt u gebruik maken van de beveiligde mobiele interface van Acumulus! https://m.acumulus.nl/

Direct inzicht in de openstaande facturen, rekeningen en winstoverzichten. Toegang tot al je contacten. Direct bellen en emailen vanuit uw contactoverzicht.
En vanzelfsprekend behoort ook een factuur aanmaken vanaf uw telefoon of tablet tot de mogelijkheiden.

We hopen hiermee alle Acumulus gebruikers extra gereedschap te geven bij het doen van hun administratie en boekhouding.

Veel plezier ermee!  :)

Marcel den Butter

Goeie actie!

Gelijk maar even wat meldingen:
Fout melding bij Openstaande facturen klanten
Openstaande facturen leveranciers

Ik zo graag ook facturen per reltie willen zien, nu kan je alleen de contactgegevens zien.

Guido

Kun je mij de foutmeldingen die je ziet eens sturen? Ik krijg geen errors.

Guido

Ik zie dat in bepaalde omstandigheden inderdaad een foutmelding volgt. Dat gaan we oplossen.
Wat bedoel je exact met facturen per relatie?

Gr,
Guido.

HtV

Ik neem aan dat hij bedoelt dat je bij een relatie de verzonden/ontvangen facturen kan inzien, net als bij de desktop-versie.
Dat zou ik ook fijn vinden. Tevens heb ik ook foutmeldingen bij verzonden/ontvangen facturen, maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik.
Hans te Voortwis
HtV Klussenbedrijf

petitp

Geweldige toevoeging Siel!

Ik verwachte nu fijn onderweg mijn uren te kunnen boeken in de relatie dossiers. Helaas zit die functionaliteit er niet in.  Staat die nog in de steigers?

Guido

Citaat van: petitp op 15 december, 2013, 12:44:35
Geweldige toevoeging Siel!

Tnx :)

Citaat van: petitp op 15 december, 2013, 12:44:35
Ik verwachte nu fijn onderweg mijn uren te kunnen boeken in de relatie dossiers. Helaas zit die functionaliteit er niet in.  Staat die nog in de steigers?

We hebben ons in eerste instantie gericht op de dingen die bijna iedereen in Acumulus gebruikt. Uren kunnen boeken in relatie-dossiers staat nog niet op de roadmap.. ik zal er ook een extra API-call voor moeten schrijven. Op zich geen probleem maar ik onderga a.s. woensdag een complexe operatie aan mijn arm waardoor ik niet verwacht dit op korte termijn te kunnen inbouwen.

Daarnaast wil ik graag een korte periode feedback verzamelen zodat we zo slim mogelijk dingen kunnen toevoegen aan de mobiele interface. In combinatie met de paar weken herstel die straks nodig heb komt dat dan handig uit ;)

Hoe dan ook, ik zet je verzoek om uren te kunnen boeken op de wensenlijst.

Gr,
Guido.

Guido

Citaat van: HtV op 15 december, 2013, 11:41:52
Ik neem aan dat hij bedoelt dat je bij een relatie de verzonden/ontvangen facturen kan inzien, net als bij de desktop-versie.

Dat gaan we inbouwen.

Gr,
Guido.

DDD

Het direct inbellen naar contacten kan misschien handig zijn, dat moet ik eerst ervaren. Maar de grootste toegevoegde waarde van een mobiele versie lijkt me dat je ter plekke een offerte verstuurt en dat je je uren kunt invoeren/ tijd kunt bijhouden met een stopwatch. Dus dat zou wat mij betreft een belangrijke functionaliteit zijn voor een mobiel apparaat.

Guido

De foutmeldingen zouden nu verholpen moeten zijn. Ik hoor het graag als iemand ze toch nog ziet verschijnen.

Guido

Citaat van: DDD op 15 december, 2013, 14:00:31
Het direct inbellen naar contacten kan misschien handig zijn, dat moet ik eerst ervaren. Maar de grootste toegevoegde waarde van een mobiele versie lijkt me dat je ter plekke een offerte verstuurt en dat je je uren kunt invoeren/ tijd kunt bijhouden met een stopwatch. Dus dat zou wat mij betreft een belangrijke functionaliteit zijn voor een mobiel apparaat.

Offerte-ondersteuning staat reeds in planning. En heeft tegenwoordig niet elke (moderne) telefoon/tablet een stopwatchfunctie?

Gr,
Guido.

DDD

Jazeker, maar die kan ik niet koppelen aan Acumulus, voor zover ik weet. Ik heb een Xperia Z1.

HtV

#12
De foutmeldingen zijn inderdaad weg nu.
Ik zou het wel leuk vinden om alle boekingen/betaalde facturen etc te kunnen inzien. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het vooral leuk is en een enkele keer gemakkelijk misschien. 8)
Edit: Zie net hierboven dat jullie wel facturen-inzien-via-relaties gaan inbouwen. Dan ben ik al heel blij.
Hans te Voortwis
HtV Klussenbedrijf

TonDijkmans

Heel mooi, maar helaas komt hij bij bij het gebruik van Opera mij niet verder dan bijgevoegd scherm. Ik zie geen menuonderdelen om op te klikken. Ik gebruik Android op een Samsung S3.
Echter: als ik dezelfde URL aanroep in een andere browser (de standaard browser van Samsung), kom ik wel verder naar het menu. Het scherm zoet er dan wel iets anders uit (geen header) maar de functionaliteiten (voor zover ik ze geprobeerd heb) werken wel.
Het lijkt dus een probleem met de (niet onpopulaire) Opera browser.

Made by Dirk

Hoera!
Ik zat al zo lang te wachten op een dergelijke optie.

Wat ik graag als features zou zien:

- bonnetjes "scannen" met de camera van je telefoon. Stuk makkelijker boeken op die manier.
- Privé boekingen maken

Verder zal ik er eens goed gebruik van maken en mijn ervaringen delen :)

Al met al een goede ontwikkeling Siel!

Mouka

Wow, dat ziet er mooi uit  :) geweldig om mobiel te kunnen werken!

Complimenten voor de lay-out.

mercedes

Goedendag,

Ik ben acumulus nu aan het uit proberen en de online versie bevalt, alleen de mobiele versie is zeer summier.
Wellicht ga ik schelden maar de app van Moneybird is een zeer goede basis en voor zelfstandigen die veel op de weg zitten eigenlijk een must qua functionaliteit. Misschien een idee om deze eens te bekijken.

Facturen maken versturen, bekijken, veranderingen en herinneringen sturen;
Inkoop facturen toevoegen, bonnen scannen & e-mailen:
Offertes maken en mailen;
Contacten toevoegen of veranderen.

Bovenstaande zijn wat mij betreft essentieel en zouden jullie product helemaal af maken.

Succes

Bert-Jan

Het is een eerste versie.

Er kan en zal nog veel aan gesleuteld worden. 
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Beste Mercedes,

Citaat van: mercedes op 12 januari, 2014, 01:03:42
Facturen maken versturen, bekijken, veranderingen en herinneringen sturen;
Inkoop facturen toevoegen, bonnen scannen & e-mailen:
Offertes maken en mailen;
Contacten toevoegen of veranderen.

Bovenstaande zijn wat mij betreft essentieel en zouden jullie product helemaal af maken.

Facturen maken, bekijken en versturen is reeds onderdeel van de eerste versie. Veel van de andere functies zitten in de planning.

Goede groet,
Guido.

Leander63

Citaat van: Guido op 18 januari, 2014, 20:49:17
Beste Mercedes,

Citaat van: mercedes op 12 januari, 2014, 01:03:42
Facturen maken versturen, bekijken, veranderingen en herinneringen sturen;
Inkoop facturen toevoegen, bonnen scannen & e-mailen:
Offertes maken en mailen;
Contacten toevoegen of veranderen.

Bovenstaande zijn wat mij betreft essentieel en zouden jullie product helemaal af maken.

Facturen maken, bekijken en versturen is reeds onderdeel van de eerste versie. Veel van de andere functies zitten in de planning.

Goede groet,
Guido.

Hi Guido. Verwacht je op korte termijn nog functionaliteiten toe te voegen? Gebruik de mobiele versie veel, maar ben bang dat de ontwikkeling stil staat :)

Guido

We hebben de laatste tijd ons vooral gefocust op kleine bugfixes en grafische verbeteringen. Ook het afvangen van vreemde uitzonderingen is aangepakt. Het meeste hiervan is reeds in de productieversie opgenomen.

In de niet publieke ontwikkel-versie zijn we wat nieuwe dingen aan het inbouwen voor de volgende release-cycle. Het is de bedoeling dat relatie-management gaat verbeteren, de invoer vanaf mobiele apparaten eenvoudiger wordt en dat er meer details over de facturen getoond worden.

Ik meld het uiteraard hier als er nieuws is :)

Leander63

Bedankt voor de reactie Guido. Dan blijven we nog even geduldig :)

Erik

Citaat van: Guido op 15 december, 2013, 13:02:13
We hebben ons in eerste instantie gericht op de dingen die bijna iedereen in Acumulus gebruikt. Uren kunnen boeken in relatie-dossiers staat nog niet op de roadmap.. ik zal er ook een extra API-call voor moeten schrijven. Op zich geen probleem maar ik onderga a.s. woensdag een complexe operatie aan mijn arm waardoor ik niet verwacht dit op korte termijn te kunnen inbouwen.

Daarnaast wil ik graag een korte periode feedback verzamelen zodat we zo slim mogelijk dingen kunnen toevoegen aan de mobiele interface. In combinatie met de paar weken herstel die straks nodig heb komt dat dan handig uit ;)

Hoe dan ook, ik zet je verzoek om uren te kunnen boeken op de wensenlijst.
Staat het uren kunnen boeken in de dossiers voor de mobiele versie ondertussen al op de roadmap. Het zou echt superhandig zijn dat als je net bij een klant bent geweest je meteen even je uren digitaal vast kunt leggen via je mobiel.

Guido

Citaat van: Erik op 25 juni, 2014, 19:47:47
Staat het uren kunnen boeken in de dossiers voor de mobiele versie ondertussen al op de roadmap. Het zou echt superhandig zijn dat als je net bij een klant bent geweest je meteen even je uren digitaal vast kunt leggen via je mobiel.

Het klinkt handig en ik heb het zojuist aan de wishlist toegevoegd. Mooier dan dat kan ik het momenteel niet maken helaas.

Guido

Zojuist is er weer een mobiele update uitgerold. Deze update is voornamelijk bedoeld om de weg vrij te maken voor wat nieuwe features.

- verbeterde invoer facturen en producten.
- verbeterde zoekresultaten in contacten door straat+plaats mee te nemen in zoektocht.
- weghalen 19% btw optie.
- optische verbetering voor bezoekers met veel bankrekeningen.
- diverse kleine bugfixes.
- inzage van uw huidige contractinformatie beschikbaar onder instellingen.
- meer gedetailleerde informatie over de factuur.
- toegevoegde overzichten met  openstaande facturen
- in het contactoverzicht wordt achter de relatie aangegeven als er nog een openstaande factuur van toepassing is.

Constructieve feedback wordt altijd gewaardeerd.

https://m.acumulus.nl/

Guido.

arjand

Handig dat ik nu mobiel kan werken!

Ik zie geen mogelijkheid om een uitgave te boeken. Klopt dat? Ik ondersteun ook van harte de mogelijkheid om bonnetjes te scannen. Lijkt me erg handig.

Goed bezig en ga zo door!

Guido

Uitgaven inboeken staat voor een van de volgende rondes ingepland. Nog even geduld aub. De zomer blijkt warmer dan verwacht ;)

Jelmerevers

Komt er een mogelijkheid om bonnetjes in te scannen en gelijk te boeken? Ik heb daarmee met een ander systeem geëxperimenteerd en wil dat nu in een geïntegreerde oplossing. Als het niet binnen afzienbare tijd komt kunnen jullie dat dan aangeven? Dan ga ik naar een andere oplossing. Dank!

Guido

Ik verwacht niet dat we dit op korte termijn zullen inbouwen. Wel de mogelijkheid om bonnen in te voeren als zakelijke uitgave maar niet direct ook het bonnetje zelf erbij uploaden.

Guido

Via "Nieuwe boeking" -> "Zakelijke kilometers met privé-voertuig" kan nu ook op de mobiele interface deze ritregistratie worden ingevoerd.

Guido

Vanmorgen een kleine update uitgerold waarin de projectadministratie en urenregistratie verder verbeterd is.

bergsepepernotenbrigade

Beste,
Een tijd geleden heb ik al eens geïnformeerd naar het toevoegen van een extra telefoonveld.
Tot nu toe voeg ik meerdere telefoonnummers ( bijvoorbeeld: bedrijfsnummer en mobielnummer) van een bepaalde klant in een veld gescheiden door een slash.
Nu ik de laatste tijd ook de mobiele versie steeds meer gebruik loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik de betreffende relatie open , en ik wil het betreffende contact via de betreffende functie open en aangeef via de knop boven in "Bel Contact: dan opent hij alle nummers achter elkaar .
Is het voor de toekomst toch mogelijk om twee telefoonvelden toe te voegen en dat men een keuze kan maken welk telefoonnummer men kan bellen.

Graag hoor ik van jullie

Guido

We hebben een set met kleine verbeteringen en bugfixes in de pijplijn zitten voor de mobiele versie. Ik zal dan ook even kijken of we de wens om meerdere telefoonnummers te ondersteunen bij een relatie praktisch kunnen oppakken.

koenvn

Citaat van: Guido op 26 april, 2016, 16:10:06
Vanmorgen een kleine update uitgerold waarin de projectadministratie en urenregistratie verder verbeterd is.

Ziet er al goed uit, paar kleine tips mocht het passen in de roadmap:
- Als ik op mijn iphone klik op 'voeg product of activiteit toe', die knop is half afgebroken (springt naar de volgende regel), misschien automatisch een enter toevoegen?
- dan krijg ik 'type' te zien, daar moet ik voor scrollen (naar rechts), kan dat onder elkaar?
- bij 'tijd in uren' staat standaard een 0 in het veld die strak rechts uitgelijnd is, elke keer dat ik uren wil invoeren kan ik nu niet meteen die 0 weggooien (lees: ik klik het veld aan, typ bijv 8, zie dan dat het dus 80 is geworden omdat die 0 er nog stond, moet de 0 selecteren en verwijderen) mooier zou zijn: aanklikken zonder getal, 8 typen en klaar)

Oja, ook ik zou het invoeren en bewaren dmv fotograferen van bonnen heel erg waarderen!

Maar snap dat jullie een drukke roadmap hebben.

Keep up the good work!

Guido

Merci voor de feedback! De gebroken knop had ik inmiddels gezien en daar moeten we even een "nowrap" of iets vergelijkbaars opzetten. De rest ga ik zeker nog even nalopen tijdens de volgende codesprint.

Gert-Jan

Ik zou een paar suggesties voorstellen m.b.t. uren schrijven:

- Toon alleen actieve projecten
- Type zou ik zelf een dropdown van maken en geen bullets
- Als je op het tekstveld klikt voor minuten of uren in te voeren, tekst leegmaken (nu blijft er een 0 staan waardoor 8 "80" wordt, en op een mobiel is het lastig om dan achter die 0 te klikken om met backspace die 0 weg te halen...).
- punt/komma.  Maar dat werkt in de normale UI ook nog niet (bij boekingen wordt de komma wel live vervangen door een punt, erg handig) waardoor je extra moet opletten
- In de lijst van de uren op het project (waar je komt na bewaren van de uren), de hele regel klikbaar maken om de boeking te openen i.p.v. enkel de omschrijving. Ik heb geen grote mobiel (iPhone 5s) en als ik een korte omschrijving heb, wordt het best goed richten om de link te raken
- uren kunnen verwijderen
- sortering in de lijst van uren op een project zou logischer zijn als die op begindatum is i.p.v. invoerdatum (niet per definitie gelijk...)

Paar dingen die me opvallen :)

Guido

Citaat van: Gert-Jan op 14 oktober, 2016, 19:42:08
Ik zou een paar suggesties voorstellen m.b.t. uren schrijven:

- Toon alleen actieve projecten
- Type zou ik zelf een dropdown van maken en geen bullets
- Als je op het tekstveld klikt voor minuten of uren in te voeren, tekst leegmaken (nu blijft er een 0 staan waardoor 8 "80" wordt, en op een mobiel is het lastig om dan achter die 0 te klikken om met backspace die 0 weg te halen...).
- punt/komma.  Maar dat werkt in de normale UI ook nog niet (bij boekingen wordt de komma wel live vervangen door een punt, erg handig) waardoor je extra moet opletten
- In de lijst van de uren op het project (waar je komt na bewaren van de uren), de hele regel klikbaar maken om de boeking te openen i.p.v. enkel de omschrijving. Ik heb geen grote mobiel (iPhone 5s) en als ik een korte omschrijving heb, wordt het best goed richten om de link te raken
- uren kunnen verwijderen
- sortering in de lijst van uren op een project zou logischer zijn als die op begindatum is i.p.v. invoerdatum (niet per definitie gelijk...)

Paar dingen die me opvallen :)

Dank voor de feedback. Bijna al het bovenstaande staat in de planning voor een volgende release of de release er na. Wat bedoel je met "- Type zou ik zelf een dropdown van maken en geen bullets" ?

- Guido

Gert-Jan

Citaat van: Guido op 14 oktober, 2016, 21:19:15

Dank voor de feedback. Bijna al het bovenstaande staat in de planning voor een volgende release of de release er na. Wat bedoel je met "- Type zou ik zelf een dropdown van maken en geen bullets" ?

- Guido
Mooi vooruitzicht dus :)

Bullets: zijn nu in de mobiele interface radiobuttons. Dat is op de website geen probleem maar voor mobiel neemt dat naar mijn idee net even wat meer ruimte in, en je moet op veel mobiele sites met radiobuttons wel erg goed mikken om het rondje te raken. Een dropdown lijstje is dan vaak wat handiger (naar mijn mening dan).

jkeuning

Misschien zit het al in de pijplijn, of is het technisch lastig, maar bonnetjes fotograferen zoals dat kan met bv. Gekko zou echt geweldig zijn. Nu zit ik dubbel werk te doen en dat is natuurlijk vrij jammer.

Als dat fotograferen er niet van gaat komen, is er dan wel een manier om ze in elk geval heel snel en simpel in te boeken zoals bij Gekko? Dat zou handig zijn.

De reden waarom ik graag fotografeer, is dat bonnetjes verbleken en verkreukelen. En zoekraken, maar dat is vooral mijn probleem ;-)

Acumulus is nog steeds een fijn programma, hoor!

Gert-Jan

Citaat van: jkeuning op 04 december, 2016, 16:24:49
Misschien zit het al in de pijplijn, of is het technisch lastig, maar bonnetjes fotograferen zoals dat kan met bv. Gekko zou echt geweldig zijn. Nu zit ik dubbel werk te doen en dat is natuurlijk vrij jammer.

Als dat fotograferen er niet van gaat komen, is er dan wel een manier om ze in elk geval heel snel en simpel in te boeken zoals bij Gekko? Dat zou handig zijn.

De reden waarom ik graag fotografeer, is dat bonnetjes verbleken en verkreukelen. En zoekraken, maar dat is vooral mijn probleem ;-)

Acumulus is nog steeds een fijn programma, hoor!
Beetje laat maar ik zocht wat anders maar kwam dit tegen. Ik scan met 1 van de duizend apps m'n bonnen en die save ik op dropbox. Boekingen doe ik vanuit de bankimport, en zodra ik iets boek pak ik de juiste bijlage er even bij zodat "alles" in Acumulus zit. (en ik verplaats het bestand nog ergens anders op m'n dropbox). "Scan en Herken" zou handig zijn maar aangezien het advies eigenlijk toch is: boek vanuit de bankimport, is dat voor mij iig een beetje om het even.