Hoofdmenu

Actieplan van GroenLinks voor ZZP\'er

Gestart door Paul Houkes, 02 maart, 2010, 14:56:49

Vorige topic - Volgende topic

Paul Houkes

GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent heeft maandag in Eindhoven een vijfpuntenplan gepresenteerd om zzp\'ers te helpen. Het plan vermindert administratieve druk, zorgt voor scholing en regelt betere verzekeringen.
\'Hier hebben kleine ondernemers wat aan in crisistijd en ook op lange termijn\', aldus van Gent.
GroenLinks maakt zich zorgen over de groep mensen die door deze economische crisis minder werk krijgen. Dit treft veel zzp\'ers in bijvoorbeeld de zorg, de bouw en de grafische sector. Ook het Centraal Planbureau concludeerde recentelijk dat de verborgen werkloosheid onder kleine ondernemers hoog is.

Achterstand
De bestaande kaders van sociale zekerheid zijn momenteel nog teveel afgestemd op de traditionele werkrelatie werkgever-werknemer, zo vindt de partij. De nieuwe arbeidsvormen, zoals freelancers of zzp\'ers, passen niet meer in dit plaatje. Zij staan op achterstand als het gaat om voorzieningen en wet- en regelgeving.

http://www.onebizz.nl/kredietcrisis/groenlinks-wil-zzp-ers-redden_000578.htm?utm_source=nieuwsbrief_onebizz&utm_medium=newsletter&utm_campaign=Nieuwsbrief_onebizz-02_maart_2010Onebizz.nl

Bert-Jan

Maar zij zijn toch zelfstandig?  :/
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Paul Houkes

Klopt. Maar als ik een verzekering tegen inkomensverlies zou kunnen sluiten die ik WEL kan betalen zou dat toch wel mooi zijn! Het is toch een vervelend momenteel gevoel om niet ziek te mogen worden omdat ik dan geen inkomen meer heb... Daar zou voor zzp\'ers best iets mogen verbeteren!

Paul Houkes

Maar het is overigens geen verkapte oproep om morgen GL te gaan stemmen hoor, ik heb zelf ook een andere keus.  :D

Bert-Jan

Ik vind het aan de ene kant goed dat er gedacht aan de zzp-ers die het moeilijk hebben,

maar als de overheid iets gaat regelen, kost het veel geld en wordt vooral de overheid er beter van en niet de zzp-er.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)