Hoofdmenu

Maandelijks vaste inkomsten uit declaraties

Gestart door Bart Zirschky, 13 januari, 2014, 18:21:31

Vorige topic - Volgende topic

Bart Zirschky

Ik zit met het volgende probleem. Wij zijn hoofdhuurder van een kantoorruimte. Hierbinnen verhuren wij twee werkplekken aan twee andere ondernemers. Wij vragen hiervoor een vergoeding, echter willen we deze niet bij de omzet rekenen maar als aftrek van onze huur. Daarnaast willen we graag dit maandelijks automatisch laten sturen naar de huurders. Is dit mogelijk? en wat is de beste manier om dit te ondervangen?

Alvast ontzettend bedankt voor een reactie

Annalies Janssens

2 mogelijkheden:
- maak een factuur aan in Acumulus en verstuur die aan de klant.
zet de factuur in factuur-herhalingen
https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=factuurherhalingen
- maak een (interne) credit-factuur aan in Acumulus (kies voor kopieer factuur credit) met duidelijke omschrijving

Op het moment dat de klant betaalt kies je voor zakelijke uitgave met een - ervoor. Kostensoort Huisvesting (net als je eigen huur)
Je zet dan ook beide gemaakte facturen op betaald. Je kunt ook een herhalende zakelijke uitgave maken.

andere mogelijkheid:
geen facturen in Acumulus maken maar de ondernemer schriftelijk verzoeken om maandelijks het vaste bedrag over te maken, of handmatige factuur. Omdat het ook ondernemers zijn zullen ze wel een factuur willen hebben denk ik. Probleem hierbij is ook dat het dan moeilijker is bij te houden of de factuur betaald is.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bart Zirschky

Bedankt voor de snelle reactie Annalies.

De beste oplossing voor ons is dan denk ik de eerste, zodat je wel Accumulus als geheugensteun kan gebruiken met betrekking tot de betalingen. Ik heb alleen iets meer informatie nodig over de uitleg van de (interne) credit-factuur. Ik kan het niet helemaal vinden hoe ik dit dan ook maandelijks automatisch kan laten gaan, zodat de boekhouding weer in balans is.

Alvast bedankt!

Annalies Janssens

In de link vind je de beschrijving van de factuurherhaling. In de eerste factuur kun je precies aangeven wat je herhaalt wilt hebben en hoe vaak. De factuur kan dan automatisch elke maand gemaakt en verstuurd worden.
Ditzelfde kun je ook doen voor de credit-factuur maar dan niet kiezen voor versturen maar wel aanmaken dus.

De negatieve zakelijke uitgave kun je automatisch boeken door deze kosten de eerste keer in te voeren en kiezen voor "herhaal elke maand". Deze boeking wordt dan meteen voor het hele jaar gemaakt. Als het geld binnenkomt zet je deze en de 2 andere facturen op betaald.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Bart Zirschky

Oke bedankt Annalies voor de hulp. Het is ingesteld en het werkt!