Hoofdmenu

Krediettoeslag i.c.m. creditnota

Gestart door jfermont, 14 januari, 2014, 20:58:02

Vorige topic - Volgende topic

jfermont

Beste,

Ik zit met een lastige kwestie om goed te verwerken. In december heb ik een drietal facturen ontvangen van de payroll organisatie. Echter, blijkt nu, heb ik verkeerde gegevens doorgegeven, waardoor de facturen onjuist zijn en de uitbetaling aan 'mijn' medewerkers ook verkeerd uitbetaald hebben gekregen. Dit is allemaal netjes gecorrigeerd.

Ik heb nu 3 creditnota's gekregen met daarbij 3 nieuwe facturen. Op zich geen hogere wiskunde. Echter als volgt:

- Ik heb per ongeluk de 3 facturen DIRECT met 2% krediettoeslag betaald. Uiteraard heb ik ze zonder krediettoeslag gecrediteerd gekregen.

Wat ik moet overmaken aan de payroll is simpel, dat staat op hun website op openstaande balans (Verschil credits / debets). Wanneer ik de creditnota's en facturen invoer in Acumulus ontstaat er een verschil van 3x de krediettoeslag van 2%, welke ik eigenlijk niet kan verantwoorden.

A: Mag ik een krediettoeslag überhaupt wel als kosten aftrekken?
B: Hoe kan ik dit netjes verwerken?

Alvast bedankt!

jfermont

Oké. Ik weet niet hoe het nu zit, maar na alle verrekeningen blijkt het banksaldo in Acumulus overeen te komen met het banksaldo op de ING rekening. Daarmee sluit ik het topic :) Excuses!