Hoofdmenu

Groot probleem met WooCommerce koppeling

Gestart door Delight Trading, 28 januari, 2014, 17:33:32

Vorige topic - Volgende topic

Delight Trading

Helaas iets waar we nu pas achterkomen:

Wij gebruiken in onze Woocommerce shop gebundelde producten. Hierbij wordt een product verkocht voor een bepaalde prijs, en het product bestaat uit 2 andere produkten (zie bijlages). Het hoofd product is dus geprijsd, de onderdelen zijn bestaande andere producten.

Nu zie ik in Acumulus ineens dat zowel de bundel als de losse onderdelen tegen het volle tarief overgehaald worden.

Voorbeeld:
- Klant koopt een Slimbox pakket voor 44,50 en betaalt dat ook. Een Slimbox pakket bestaat uit 1 Slimbox ( los 44,50 ) en 1 pakje cartomizers ( los 8,00 ).
- Faktuur in Acumulus is 97 euro en bestaat uit 1 slimbox pakket 1 slimbox en 1 pakje cartomizers.

Dit maakt de koppeling voor ons dus onbruikbaar.

Guido

Gebuldelde producten worden (nog) niet ondersteund. Het staat op de wishlist (ook voor o.a. Magento) maar kan inderdaad niet goed verwerkt worden.

Gr,
Guido.

Guido

Is dit een native WooCommerce feature of een extra plugin die je gebruikt om bundelproducten aan te bieden?

Delight Trading

Guido,

De Plugin die wordt gebruikt is Product Bundles, te vinden op http://www.woothemes.com/products/product-bundles/

Nu heb ik nog niet dieper in de code gedoken, maar het lijkt erop dat voor een produkt gewoon de bijbehorende prijs wordt opgezocht in plaats van de faktuurprijs. Dat zou dus fout gaan bij iedere prijsafwijking (denk aan groothandels prijzen etcetera).

Voorlopig ga ik overigens even met een export/import werken, maar ik zit eraan te denken zelf een koppeling te gaan bouwen op basis van wat er nu al is. Er mist nog teveel en ik heb het vermoeden dat de huidige ontwikkelaar het erg druk heeft. Op zich niet erg als het een onbetaalde klus is, maar dit is voor mij helaas te langzaam.

Thanks voor je efforts!

Groeten Marcel

Stefan V

Hoi Marcel

Even ter info, er is een nieuwe plugin in ontwikkeling voor Woo + Acumulus
Misschien deze even afwachten?

Meer info bij guido

Delight Trading

Hoi,
Daarvoor zal ik eerst moeten weten of deze functionaliteit ondersteund wordt, en ook wanneer de plugin beschikbaar is. Sowieso begin ik even met CSV imports. De export vanuit de webshop moet volgens mij met een SQL query snel te regelen zijn, en daarmee heb ik in ieder geval een sluitende boekhouding.

Guido

Support voor bundelproducten zullen niet in de nieuwe release zitten. De release verwachten we op korte termijn. Maar het is uiteraard pas beschikbaar als het klaar is ;)

Goede groet,
Guido

Guido

En sinds vandaag is deze beschikbaar. Voor WooCommerce 2.1. De plugin is te vinden/downloaden via: https://forum.acumulus.nl/index.php?topic=3540

Gr,
Guido.

Delight Trading

Mooi werk maar voor mij net te laat  :D

Intussen heb ik een nieuwe versie van de plugin gebouwd die zowel de product bundles ondersteund, als ook Bulk actions (kortom: selecteer 10 orders en zet die in 1 keer over naar Acumulus), iets wat ik ook nodig had. Is er overigens meer info over de API? Wat ik namelijk ook graag wil kunnen zijn de volgende 2 dingen:
- Opvragen of een faktuur al in Acumulus aanwezig is
- Verwijderen faktuur uit Acumulus
Op die manier kun je namelijk een faktuur ook updaten indien deze verkeerd naar Acumulus is gegaan.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Delight Trading

Thanks, soms loont het om even beter te kijken...