Hoofdmenu

JSON in call

Gestart door Sieger Hansma, 28 januari, 2014, 22:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Sieger Hansma

Zit er aan te denken om een algemene PHP koppeling te maken voor Acumulus omdat ik deze zelf ook in de toekomst nodig ga hebben. Het is op dit moment echter alleen mogelijk om XML in de body van de call te zetten. Zijn er ook plannen om json te gaan ondersteunen hiervoor? Zag dat het al in de response mogelijk was, maar nog niet in de call zelf.

Nog een tweede vraag: Is het ook mogelijk om een testaccount te bemachtigingen voor het testen? Doe het testen liever niet met mijn eigen account.

Bert-Jan

Mmm, ik denk niet dat we snel overstappen op JSON voor de input. Output is makkelijker.

Je kunt gewoon een nieuw proefaccount aanmaken. Geef het nummer even door via een mailtje met de vraag of deze tijdelijk op gratis gezet kan worden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

We zullen het zeer waarschijnlijk niet snel gaan ondersteunen voor de input. Echter als je intern liever met json werkt kun je wel client-side in PHP met json_decode van je json strings een php variable maken. Deze kun je met de XML_Seralizer van PEAR weer omtoveren naar XML.

http://nl.php.net/json_decode
http://pear.php.net/package/XML_Serializer

Goede groet,
Guido.

erwin-burorader

Je kunt het algemene gedeelte van de webkoppelingen gebruiken voor het communicatiegedeelte, je levert dan arrays aan en het wordt als XML voor jou verstuurd. Antwoord wordt ook als array teruggegeven.

Code is open source, dus door jou te gebruiken. Teruggeven van nieuwe features of bug fixes zou dan aardig zijn. Zeer binnenkort komt er een robuustere versie van deze library uit als onderdeel van de Prestashop en OpenCart koppeling.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Sieger Hansma

Citaat van: erwin-burorader op 28 januari, 2014, 22:20:56
Je kunt het algemene gedeelte van de webkoppelingen gebruiken voor het communicatiegedeelte, je levert dan arrays aan en het wordt als XML voor jou verstuurd. Antwoord wordt ook als array teruggegeven.

Code is open source, dus door jou te gebruiken. Teruggeven van nieuwe features of bug fixes zou dan aardig zijn. Zeer binnenkort komt er een robuustere versie van deze library uit als onderdeel van de Prestashop en OpenCart koppeling.

Top! Is dit ergens op GitHub te vinden? Heb al een kleine zoektocht gedaan, maar kon zo gauw niks vinden.

Overige heren, bedankt voor de reacties. Zeker de tip over de XML_Serializer ga ik iets mee doen.