Hoofdmenu

KOR

Gestart door DaisySanches, 19 februari, 2014, 09:00:54

Vorige topic - Volgende topic

DaisySanches

Ik snap het niet meer.
Ik hoor overal steeds dat je KOR moet toepassen (indien van toepassing) in het laatste kwartaal. Zo heb ik in 2012 dus netjes BTW afgedragen en in het laatste kwartaal dmv KOR geld terug gekregen. Ik werd na het indienen van mijn aangifte meteen gebeld door een geïrriteerde mevrouw van de belastingdienst. Zij wilde eerst weten hoe ik aan het teruggave bedrag was gekomen. En gaf mij toen het dringende advies om de KOR voortaan per kwartaal te berekenen. Want de belastingdienst wil nooit geld betalen. Doel van KOR was dat de ondernemer betaalde of op nul uitkwam. Dus in 2013 netjes per kwartaal KOR doorgegeven, en in het laatste kwartaal iets moeten bijbetalen.

Maar nu lees is dus overal dat je het wel pas aan het eind van het jaar moet doen. Wat is nu juist?

Annalies Janssens

#1
Ik kan er echt kort over zijn.
KOR toepassen in t laatste kwartaal, pas dan weet je zeker of je er werkelijk voor in aanmerking komt.
Bijzondere reactie van de mw. van de belastingdienst, zeker een slechte dag  ;)
Je mag er natuurlijk wel voor kiezen om al eerder een deel te verrekenen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/bereken_het_bedrag/kleineondernemersregeling/aangifte_doen_als_u_geen_ontheffing_hebt/u_doet_aangifte_per_maand_of_kwartaal/u_doet_aangifte_per_maand_of_kwartaal
Administratief is dat alleen wat lastiger als je achteraf nog boekingen wijzigt in een kwartaal.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen