Hoofdmenu

iOS App / Android

Gestart door ICTaanbieding, 01 maart, 2014, 10:53:01

Vorige topic - Volgende topic

ICTaanbieding

Kunnen we op redelijk korte termijn verwachten dat simpele boekingen ook via een App op de mobiel gedaan kunnen gaan worden?
Heb even gezocht maar volgens mij hebben jullie nog geen app?
Kan zelf wel een App maken, maar leuker als dit in jullie beheer ligt natuurlijk :)

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

Ja maar is nog geen App van volgens mij?

Guido

We hebben gekozen om niet de weg van de app in te slaan. We zullen alle functionaliteit in een mobiele website onderbrengen. Er zitten teveel nadelen aan een aparte app.

ICTaanbieding

duidelijke visie, ik denk dat dit een verkeerde keus is daar klanten dit echt gaan verwachten in de toekomst.
Maar ik zal zelf een app maken voor mijn eigen telefoon dan is het voor mij opgelost haha!

Tnx

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Guido

Een app geeft distributiegedoe, versieclashes met de fragmentatie van ios en android en straks wellicht firefoxos.
Daarnaast zullen we continue rekening moeten houden met de versie die de client geinstalleerd heeft. Niet iedereen neemt de moeite om zijn app elke keer te updaten.

Onze visie is dus om alles serverside te beheren en op te lossen en gebruik te maken van de webbrowser die beschikbaar is op elk mobiel device.

Ik ben toch wel benieuwd.. welke meerwaarde denk je dat een app heeft?

ICTaanbieding

Voornamelijk het feit dat het gemakkelijk vanaf je begin scherm van je telefoon te openen is (gewoon gemak eigenlijk)
En je kunt een App zo inrichten dat hij volledig op het Web gebaseerd is. De mobiele web versie verwerk je dan in een App.
Je heb dan een App in de store staan maar niet de verplichting allemaal versies te hoeven updaten.

Ik snap het van jullie kant ook goed hoor, het is een hoop gedoe en verschillende type apparaten.

Guido

tnx voor de feedback.

Citaat van: ICTaanbieding op 01 maart, 2014, 11:18:58
Voornamelijk het feit dat het gemakkelijk vanaf je begin scherm van je telefoon te openen is (gewoon gemak eigenlijk)
Op zich kun je elk webadres als icoontje op je telefoon-desktop zetten. We hebben voor de volgende release een kleine popup geplanned die dit voor je doet.

Citeer
En je kunt een App zo inrichten dat hij volledig op het Web gebaseerd is. De mobiele web versie verwerk je dan in een App.
Je heb dan een App in de store staan maar niet de verplichting allemaal versies te hoeven updaten.
Dat klopt. Wel een beetje valsspelen door de mobiele-browser te framen in een app.
Dit staat wel in de planning, maar dat willen we graag doen als de mobiele versie een paar slagen verder is. Het is meer marketing dan echt een feature.

Citeer
Ik snap het van jullie kant ook goed hoor, het is een hoop gedoe en verschillende type apparaten.

We denken dat we met https://m.acumulus.nl/ direct alle mobiele devices kunnen bedienen incluis alles dat niet iOS of android is.

Nogmaals bedankt voor de reactie :)