Hoofdmenu

Uren criterium

Gestart door ICTaanbieding, 01 maart, 2014, 23:23:07

Vorige topic - Volgende topic

ICTaanbieding

Ik ga straks full time werken aan mijn eigen bedrijf. Dit is niet iets waar ik echt uren in hoef te maken. Al draait geen enkel bedrijf natuurlijk als je er geen uren in maakt en ben gewoon 12 uur per dag aan het werk.

Moet ik deze uren nauwkeurig bijhouden, of is het vanzelfsprekend dat als je alleen inkomsten heb uit eigen bedrijf je het uren criterium gewoon heb gehaald?

Bert-Jan

Als je weinig omzet maakt, kun je het maar beter goed bijhouden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

Duidelijk, bedankt!
Agenda digitaal is dan voldoende ?

Bert-Jan

Dat mag. Als deze maar compleet is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

En onder compleet word verstaan dat ik niet even een terugkerende agenda item kan aanmaken die dagelijks terugkomt? Maandag werk dinsdag werk woensdag werk...

Bert-Jan

Dat is een beetje tricky. De invoer moet wel authentiek zijn/overkomen.

Een goede lijst in Excel zou ook volstaan als deze maar realistisch is. Elke dag precies hetzelfde aantal uren, komt niet echt realistisch over.

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

Tjah ik werk daadwerkelijk elke dag van een uur of 8 tot een uur of 10 in de avond uiteraard met pauze's
Maar ik verwacht het eerste jaar wel gewoon een winst waar je goed van kunt leven zeg maar.

Bert-Jan

Wissel dan een beetje af.

De ene dag 9 uur, de andere 10.45.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

Zie trouwens dat je ook bij een relatie een dossier kunt aanmaken en daar de uren kunt registreren.
Nu werk ik ook veel voor het bedrijf zelf (niet declarabele uren) Kan ik gewoon een relatie aanmaken met mijn eigen bedrijfsnaam en daar die uren opboeken. Zet ik het gewoon op uurtarief 0 (zoals ik dat ook doe bij Fixed price afspraken)

Bert-Jan

Dat is precies wat wij altijd voorstellen om te doen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

En is jullie advies dan ook om 1 dossier aan te maken, en daar gewoon per week alle uren in te doen.. week 9 40 uur week 10 35 uur
of is dat onvoldoende en moet het duidelijk zijn per dag?

Bert-Jan

Hoe gedetailleerder, hoe beter.

Ik zou het per dag bijhouden.

Als jouw omzet enkele duizenden euro's per maand wordt en het aannemelijk is dat je daar de nodige tijd aan hebt besteed, kun je op een gegeven moment stoppen met registreren.

Ik houd geen uren bij.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

Nee we hebben het voor dit bedrijf over een omzet van misschien 20.000 per jaar. Dat is dan lastiger inderdaad.

Bert-Jan

Dan zou ik het maar goed bijhouden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

ICTaanbieding

Ga ik doen, en per dag :)
Dank!

Annalies Janssens

Alleen noteren dat je aan het werk geweest bent is dan niet voldoende.
Ik zou dan in elk geval meer specificeren wanneer je declarabele uren maakt (dat is wel te herleiden naar facturen) en wat je dan doet in de niet declarabele uren.
Hoeft niet per uur of zo, maar bijvoorbeeld:
- ontwikkelen software
- netwerken
- lezen vakliteratuur
- werken aan de website
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

ICTaanbieding

Exact zoals ik het nu inderdaad doe, maarja je doet op een dag als ondernemer zoveel. Dit soort dingen hier op het forum bijvoorbeeld.
inlezen, gesprekken social media allemaal op 1 dag maar dat word wel erg uitgebreid als je dat dagelijks moet specificeren.
Ik hou het gewoon beknopt, gewerkt aan de website en social media 4 uur .. etc etc.