Hoofdmenu

start boekhouding

Gestart door nmwolve, 21 maart, 2014, 13:17:01

Vorige topic - Volgende topic

nmwolve

ons bedrijf staat al vanaf januari geregistreerd maar door aanloopproblemen start het officieel pas 1 april. De zakelijke rekening is ook vandaag pas geactiveerd. Toch draaien we al even en hebben via de privérekeningen investeringen betaald. Hoe boek ik dat nu netjes weg, en maak ik het geld na storting van ons aanloopbedrag weer netjes terug naar de privérekeningen?

Bert-Jan

Je boekt de investeringen dan als zakelijke uitgave van de Rekening buiten Acumulus.

Je hoeft het geld niet terug te storten naar privé. Als je dat wel doet, is dat gewoon een privéopname.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nmwolve

sory ik begrijp het niet. Door omstandigheden hebben we tot vandaag geen beginkapitaal kunnen storten en alles vanuit privérekeningen voorgeschoten. Ik nam aan dat dit in de boekhouding wel verwerkt diende te worden. Zelf dacht ik de rekeningen en ontvangen geld voor diensten gewoon vanaf januari in te boeken en het geld wat voorgeschoten is terug te boeken. Wat bedoel je met een zakelijke uitgave buiten acumulus?

Bert-Jan

Ik zou het niet te ingewikkeld maken.

Je boekt dit als zakelijke uitgave en voor de rekening kies je de laatste optie "Rekening buiten Acumulus". Daarmee wordt boekhoudkundig automatisch een privestorting gedaan.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nmwolve

heeft dit dan nog invloed voor de afschrijving van de zaken waar we in geïnvesteerd hebben (lap top, naaimachines en dergelijke)?

SKYB Yvette

Hi,

Door dit als voorgesteld in te boeken, heeft het geen effect op de afschrijvingen van de investeringen.
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126

nmwolve