Hoofdmenu

Rekening buiten acumulus

Gestart door rbackus@kerninterim.nl, 21 maart, 2014, 17:07:27

Vorige topic - Volgende topic

rbackus@kerninterim.nl

Toen ik mijn onderneming startte en nog geen zakelijke rekening had, heb ik een aantal boekingen gedaan op Rekening buiten Acumulus.
Het banksaldo op de balans verschilt met het werkelijke saldo.
Komt dat daardoor?
Zij er andere redenen waardoor het saldo fors kan verschillen?

Dank u
René Backus

Annalies Janssens

Boekingen met rekening "buiten Acumulus" kunnen nooit een verschil in de zakelijke rekening veroorzaken.

Er kunnen 2 redenen van verschil zijn:
1  het beginsaldo van de zakelijke rekening op 01-01 moet je handmatig inboeken als privé-storting (bij een positief saldo)
2  je hebt foute boekingen gedaan (dus niet alle mutaties van je zakelijke rekening geboekt in Acumulus of boekingen in Acumulus via de zakelijke rekening welke in werkelijkheid daar niet op gemuteerd zijn
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

rbackus@kerninterim.nl

Oorzaak gevonden , idd een foutieve boeking, terug ontvangen BTW op de verkeerde bankrekening ingeboekt.
Daar was het verschil door ontstaan.

Bedankt en groeten.

René Backus
Kern Interim

Annalies Janssens

info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Maaike

Mij valt op dat in het saldo-overzicht "Rekening buiten Acumulus" de gemaakte boekingen genoemd staan en er dus een saldo 'open' staat. Aangezien de journaalposten bij de betreffende boekingen wel degelijk laten zien dat het hier een privé storting betreft (factuur betaald van privé-rekening). Het saldo-overzicht lijkt mij dus overbodig, zelfs verwarrend. Het saldo gaat nooit mee naar het volgende jaar (privé-boeking is n.l. al gemaakt), maar het lijkt er dus wél op of die nog gecompenseerd dient te worden met een privé-boeking. Betreft het hier een omissie in Acumulus of is hier doelbewust voor gekozen?