Hoofdmenu

Aanpassen bedragen bij Uitgave Herhaling

Gestart door CBM, 30 maart, 2014, 13:27:08

Vorige topic - Volgende topic

CBM

Jammer dat je de bedragen niet kan aanpassen bij bijvoorbeeld een maandelijkse herhaling van een uitgave.
Ik moet maandelijks variabele huuropbrengsten overmaken naar mijn klanten. Nu moet ik dit elke maand voor tientallen klanten volledig opnieuw boeken.
Het zou toch erg handig zijn wanneer dit mogelijk is.

Dank,
Paul

Bert-Jan

Als het variabel is, kun je de herhaalfunctie beter niet gebruiken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

CBM

Dan wellicht in de vorm van een template waarin bijvoorbeeld relatie, omschrijving, kostenplaats en -soort reeds zijn ingevuld. De kans op fouten wordt minder en het zoeken naar bepaalde trefwoorden in het sado overzicht wordt makkelijker omdat de omschrijvingen gelijk zijn.

Annalies Janssens

Als je je uitgaven boekt vanuit de import van de bank dan hoef je niets meer handmatig aan te passen. De omschrijving vanuit je bankboeking wordt dan meegenomen.
Is dat een idee?
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

CBM

Bedankt Annalies.
Op zich een goed idee echter voor zover ik kan zien is dit geen gebruiksvriendelijke oplossing. Alsnog moet dan de relatie, kostenplaats en -soort apart worden gekoppeld (wat niet lukt) of ingevoerd in de boeking. Bovendien is de omschrijving erg lang en wordt soms door Acumulus afgekapt als er speciale tekens in staan, bijvoorbeeld ö.
Bedankt voor het meedenken!

CBM

Met uiteindelijk de vraag of het mogelijk dan wel zinvol is als nieuwe functionaliteit in te bouwen een aantal uitgave sjablonen te kunnen definiëren?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

CBM

Beste Bert-Jan,

Om je een idee te geven....

In mijn bedrijf bemiddel ik in verhuur en verkoop van chalets en stacaravans. Huuropbrengsten minus provisie worden maandelijks naar de eigenaren overgemaakt. Dit zijn er enkele tientallen. Tevens neem ik info over het chalet en contractnummer op in de omschrijving zodat ik dit later makkelijk terug kan vinden.
Op dit moment moet ik dus elke maand tientallen keren het uitgavescherm volledig invullen.

Het idee is dat er in menu "Beheer" een mogelijkheid komt waarmee er sjablonen voor uitgaves gemaakt kunnen worden.
In dit sjabloon kan de relatie, omschrijving, kostenplaats, kostensoort, rekening en eventueel status worden ingevuld en bewaard.
Dit sjabloon kan ik vervolgens gebruiken om periodieke uitgaves (met verschillende bedragen) naar de betreffende relatie te boeken zonder dit elke keer opnieuw in te hoeven voeren.

CBM

Graag hoor ik of jullie dit zinvol vinden als toekomstige uitbreiding.

CBM

Jammer dat ik hier geen antwoord op krijg!

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

CBM