Hoofdmenu

Eenmanszaak, auto ouder dan 15 jaar, hoe invoeren

Gestart door Delight Trading, 05 mei, 2014, 12:59:48

Vorige topic - Volgende topic

Delight Trading

Voor mijn eenmanszaak heb ik een tweedehands busje aangeschaft (>15 jaar), tegen een marge prijs. Nu wil ik deze graag op de zaak hebben, omdat we dan alle kosten kunnen aftrekken. Voor mijn beleving, klopt het volgende:

- Aanschaf auto invoeren met BTW 0%
- Alle brandstofbonnen en andere kosten gewoon boeken als zakelijke uitgaven (ivm BTW aftrek).

De auto zelf staat op mijn naam, de verzekering staat ook op mijn naam (als privé persoon).
Verder ga ik de bus verbouwen, er komt een camper inrichting in zodat we bij braderieën en evenementen kunnen overnachten, de kosten hiervan wil ik ook gewoon op de zaak houden natuurlijk ivm de BTW aftrek.

Gaat bovenstaande goed?

SKYB Yvette

Hi,

Dit zou inderdaad goed zijn. Echter wil ik u er wel op wijzen om een zeer goede kilometeradministratie en agenda bij te houden.  De belastingdienst zal vermoedelijk bij een eventueel onderzoek zeker gaan kijken of er toch eigenlijk sprake is van een camper voor privé gebruik. Wees hier dus wel echt bedacht op. U dient aan te kunnen tonen dat u de bus inderdaad hoofdzakelijk zakelijk gebruikt en uiteraard dient er bijtelling plaats te vinden.
Met vriendelijke groet,

Yvette

SKYB Administraties & Advies
Persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

www.SKYB-administraties.nl
Telnr: 06 36 116 126