Hoofdmenu

Herinnering uitbreiden

Gestart door nduser, 02 oktober, 2010, 16:18:28

Vorige topic - Volgende topic

nduser

Graag zie in de functie herinnering meer functies. Ik stuur vaak een herinnering vanuit Acumulus, meestal dan ook een 2é herinnering en een laatste waarschuwing. Jammer genoeg is er maar 1 tekst in de herinnering mogelijk dus moet de tekst steeds handmatig aanpassen. Het mooiste is, na de eerste herinnering een 2é te kunnen sturen met een aangepaste tekst en na de 2é een laatste waarschuwing met een aparte sjabloon waarop bv een logo van een deurwaarder op komt te staan. Ook zal het ontzetten mooi zijn als ik bij de 2é herinnering of bij de laatste waarschuwing een rente of bedrag kan invoeren die standaard bij de factuur op komt te staan waardoor het nog serieuzer lijkt naar de wanbetaler.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt gaan doen, ik heb helaas namelijk met regelmaat te maken met wanbetalers.

Bert-Jan

Je kunt nu zoveel factuursjablonen maken als je zelf wilt.

Daar moet je jouw probleem mee kunnen oplossen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nduser

Klopt, maar niet de tekst die standaart in herinnering staat, hier zou 2 tabjes bij moeten zeg maar.

Bert-Jan

Ik wil eigenlijk af van de herinnering gekoppeld aan het eerste sjabloon.

Liever zie ik dat er voor alles een apart sjabloon komt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

nduser

Daar heb je wel een punt. Maar automatisch een percentage of bedrag alszijnde verhoging na niet betalen automatisch bij de factuur op dan? al is het door de rechter niet toegestaan maar de factuur komt dan wel srenger over.

Menno

Ik kan het niet vinden, maar wordt er ook ergens vastgelegd wanneer de eerste herinnering, en tweede, enz wordt verzonden of aangemaakt? Kan dat ergens bijgehouden worden?

Bert-Jan

Dat kun je bijhouden in het tekstveld bij de boeking.

Als je PDF\'s verstuurt vanuit Acumulus, wordt de tekst automatisch bijgehouden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

S

Het lijkt mij in eerste instantie een goed idee om iedere verschillende herinnering (eerste, tweede en aanmaning oid) een eigen sjabloon te geven.

Ik zou hierin zelfs nog wel wat verder willen gaan. Is het mogelijk om de volledige debiteuren administratie te automatiseren? Het volgende bedoel ik:

Met een druk op de knop een overzicht van debiteuren die een herinnering zouden moeten krijgen (een filter op aantal dagen niet betaald oid), hierbij de mogelijkheid om uitzonderingen ertussenuit te halen. Een exporteer knop om in één keer alle herinneringen te kunnen printen (export net als nu in .RTF, maar dan een lijst?).

Hetzelfde geldt voor de 2e herinneringen, 3e voor de mensen die daaraan doen en vervolgens de laatste waarschuwingen/aanmaningen.

Ik snap dat hier nogal wat haken en ogen aan zitten, dus denk gerust mee!

Bert-Jan

Ik denk constant... :(

Totdat ik het boekje las van Eckart Tolle over de Kracht van het Nu.  :)

Ik begrijp de voorstellen wel. It sounds nice to have.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

S

Denk je dat het ook realiseerbaar is? En zo ja, met welke prioriteit?

Ik ben erg benieuwd! Keep up the good work!

Bert-Jan

Bedoel je het loskoppelen van de herinnering?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Aedim

Automatische herinnering zou ook wel super zijn. Scheelt nogal wat werk :)! en hoef je het niet meer bij te houden.

pvdvossen

Citaat van: AedimAutomatische herinnering zou ook wel super zijn. Scheelt nogal wat werk :)! en hoef je het niet meer bij te houden.

Gaat toch niet op als je de betaling nog niet heb verwerkt? Gewoon zorgen dat je optijd betaald wordt ^^.

jvdheuvel

Ik vroeg me af of hier nog iets mee is gedaan.....

Het is in ieder geval een functie die ik zelf wel als heel erg nuttig beschouw. Zeker omdat ik niet dagelijks in Acumulus aan het werk ben.
Ik wil t liefst niet teveel zelf moeten nadenken bij de betalingstermijnen. Wanneer een factuur toevallig al wel betaald is en deze is nog niet geboekt en er wordt dus een herinnering verstuurd, dan is dat te ondervangen door in de mail op te nemen dat wanneer de betaling en deze herinnering elkaar hebben gekruisd, de klant de herinnering als niet verzonden mag beschouwen....

Dus zo'n probleem lijkt me dat nou ook weer niet.

Nu moeten we volgens mij zelf in de gaten houden of een factuur de betalingstermijn overschreden heeft (rode data in overzicht verzonden facturen) , de factuur openen en via de opties een herinnering versturen.

jfermont

Ik ben het hier ook enorm mee eens!
Het scheelt heel veel werk wanneer deze tabjes toegevoegd kunnen worden en direct vanuit Acumulus een 2e herinnering + aanmaning verstuurd zou kunnen worden. Nog mooier zouden die snel betalende klanten zijn ;-)

Leander63

Hier sluit ik me ook bij aan. Desnoods een instelling die het versturen van automatische herinnering voor een specifieke contractcode aan of uit zet.

Ton Elings

Citaat van: jvdheuvel op 04 maart, 2014, 09:21:58

Ik wil t liefst niet teveel zelf moeten nadenken bij de betalingstermijnen. Wanneer een factuur toevallig al wel betaald is en deze is nog niet geboekt en er wordt dus een herinnering verstuurd, dan is dat te ondervangen door in de mail op te nemen dat wanneer de betaling en deze herinnering elkaar hebben gekruisd, de klant de herinnering als niet verzonden mag beschouwen....


Als een klant één keer een dergelijke melding krijgt, zal hij het wel best vinden. Als deze melding te vaak voorkomt, omdat je de aanmaning automatisch verstuurt, zonder de bank te checken zal het volgens mij leiden tot een hoop iritatie.
Ik denk dat je meer gebaat bent bij het opvoeden van je klanten door de slechte betalers strakker op de huid te zitten. Dat wil dus zeggen, handmatig controleren en na overscheiding meteen een aanmaning sturen. Door allert te reageren zal je klant de boodschap krijgen dat jij je zaakjes voor elkaar hebt en sneller gaan betalen.
Automatiseren van de aanmaningen zou ik als klein bedrijf nooit doen.
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.