Hoofdmenu

Extra ontvanger van factuur toevoegen voor cc

Gestart door elmoxx, 02 juli, 2024, 10:28:51

Vorige topic - Volgende topic

elmoxx

Bij elke factuur die ik stuur, laat ik de bcc naar mezelf sturen zodat ik zeker weet (en makkelijk kan controleren) dat eea correct verstuurd is. Dit BCC veld is ideaal maar hierdoor dus altijd reeds gevuld.. ->

Naast de 'aan' voor het mailadres van ontvanger, en de 'bcc' voor het mailadres van mezelf, zou ik ook graag een 'cc' en een extra 'bcc' veld zien om een email ook nog als cc naar een 2e ontvanger te kunnen sturen. Ik heb 2 usecases die mij regelmatig voorkomen:

- De klant wil de factuur ontvangen op 'facturatie@domein.nl'  maar ook graag een cc naar zijn/haar eigen mailadres binnen de organisatie, bv 'naamdirecteur@domein.nl' Hier zou het extra cc veld perfect zijn.

- Ik werk regelmatig met commissie-deals, waarbij - omdat ik de klant aangereikt heb gekregen - de aanreiker van die klant een % van de omzet aan mij mag factureren. Om hier transparant in te kunnen zijn, wil ik de aanreiker automatisch een bcc sturen van de factuur die ik aan de klant gestuurd heb. Hier zou dus het extra bcc veld zeer welkom zijn.

Dank alvast en het zou super zijn om een dergelijke functionaliteit in het systeem te zien!  (Wellicht is het ook een mogelijkheid om gewoon meerdere mailadressen in de bestaande 'aan' en 'bcc' velden toe te voegen; in dat geval zou ik enkel ook een 'cc-veld' behoeven ).
Indien je vreugde wilt vermenigvuldigen, moet je haar delen.

HtV

Je kan in het email/bcc-veld bij het sjabloon dat je gebruikt een extra email-adres invoeren met een komma als scheidingsteken.
Is geen cc maar alleen bcc natuurlijk.
Hans te Voortwis
HtV Klussenbedrijf

Guido

Citaat van: elmoxx op 02 juli, 2024, 10:28:51- De klant wil de factuur ontvangen op 'facturatie@domein.nl'  maar ook graag een cc naar zijn/haar eigen mailadres binnen de organisatie, bv 'naamdirecteur@domein.nl' Hier zou het extra cc veld perfect zijn.

Open de relatiekaart en vul: facturatie@domein.nl,naamdirecteur@domein.nl in bij het emailadres. Dan zullen bij verzending beide ontvangers het bericht krijgen.

Over het algemeen kun je waar in Acumulus een emailadres opgegeven kan worden deze scheiden met een komma om meerdere adressen te gebruiken. Dit is wel beperkt tot een relatief laag maximum.