Hoofdmenu

Handmatig ideal-link toevoegen

Gestart door Jordan, 04 juni, 2014, 12:51:11

Vorige topic - Volgende topic

Jordan

Deze post is als aanvulling op topic Elektronisch laten betalen via iDEAL

Ik gebruik momenteel (vanwege de kosten) Easy iDeal van Quantini om een betaal-link te genereren. Als ik een factuur maak in Acumulus dan sla ik deze op als pdf en stuur ik zelf een email met de pdf als attachment en de betaal-link van iDeal. De klant komt op een soort portal en kiest daar voor hun eigen bankomgeving en betaalt.(pic)

Wat ik graag zou willen is handmatig mijn betaal-link koppelen aan het factuur in Acumulus zonder automatische koppeling aan een bankrekening. (Bv. naast het vinkje ook een balk voor handmatige invoer) Er wordt een directe betaal-link gegenereerd van de payment provider. Deze link wordt in Acumulus ingevoerd bij het aanmaken van de factuur en wordt vervolgens 1op1 gekopieerd naar de link in de pdf. Er is geen communicatie nodig naar andere servers of gebruik van een API en alles gebeurt rechtsreeks in Acumulus. Hopelijk is dit snel en makkelijk te implementeren.

Het nadeel is dat ik zelf in de gaten moet houden op welke rekening de klant betaalt en dit achteraf misschien moet aanpassen in Acumulus. Voor mensen die heel veel facturen inboeken is dit natuurlijk ook geen optie en niet interessant. En het liefst heb ik natuurlijk ook een automatische koppeling met een API en gebruik van mijn Merchant ID/Key maar momenteel zit er niet veel schot in de ontwikkeling hiervan.

Ik zie dit als een soort touw en plakband oplossing waardoor er toch een mogelijkheid is voor gebruik met verschillende payment providers (mits deze de mogelijkheid hebben om handmatig een betaal-link te genereren.) Ook is dit voor niet-technici heel makkelijk in gebruik en ik verwacht dat dit een best populaire functie zal zijn. Deze, hopelijk tijdelijke, oplossing zou een fantastische uitkomst zijn voor gebruikers zoals ik die niet veel klanten hebben en handmatig factureren.




Bert-Jan

Het zou eigenlijk niet veel werk moeten zijn maar ik beloof niets.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Jordan

Mag ik dan aannemen dat je het overweegt mits het inderdaad niet teveel werk is? Dan is dit goed nieuws. Ik hoop op het beste en hou mijn vingers (en tenen) gekruisd. ;)

Bert-Jan

Elk voorstel wordt overwogen.

Er liggen altijd meer voorstellen op de plank dan dat er tijd is.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

stijn


Stefan V

Bumb omhoog...

hoe staat het met deze functie?