Hoofdmenu

Invoer uitgaande factuur aan klant

Gestart door Herman, 15 maart, 2010, 21:21:40

Vorige topic - Volgende topic

Herman

Is het mogelijk zijn om als default 1 bij aantal in te laten vullen?

Bert-Jan

Ik zet deze vraag even onder de rubriek Nieuwe functionaliteiten. Dan kom ik er later op terug.

Geen gek idee overigens.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Is er een datum bekend waarop (een aantal) nieuwe functionaliteiten zullen worden doorgevoerd?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Karen Töning

Onze harder werker. Super, thanks.

Herman

Citaat van: Bert-JanDit is nu ingevoerd.
Super, thanks.

Kan een gebruiker ergens iets van een update/verzie/revisie datum zien?

Bert-Jan

Citaat van: HRLKan een gebruiker ergens iets van een update/verzie/revisie datum zien?
Er worden geen versie-nummers bijgehouden. Er wordt bijna dagelijks gewerkt aan Acumulus, zichtbaar en onzichtbaar.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Ik begrijp het, heb je geen plannen in de richting van ISO9001, tqm oid? Dan zal het wel nodig worden.

Bert-Jan

Ik denk dat zoiets belangrijk is wanneer je werkt met een groep van programmeurs en daar regie over wilt houden.

Als we zo groot worden dat ik andere programmeurs moet inschakelen, dan komt er een enorme taak bij om alles op elkaar afgestemd te houden.

Ik ben het forum o.a. gestart om de klanttevredenheid te vergroten en de input te kanaliseren voor verbeteringen. Die input is goed aanwezig en levert veel zinvolle verbeteringen op die ik zelf niet had bedacht.

Het implementeren van nieuwe functionaliteiten is een proces dat zorgvuldigheid vraagt. In de regel voer ik altijd slechts één project tegelijk uit. Indien het resultaat na tests goed is bevonden, kan het makkelijk worden doorgevoerd. Als het problemen geeft, is snel duidelijk waar de schoen wringt.

Tot nu toe heeft Acumulus een uptime van 100% (uitval = 0) en een hoge performance. Dat wil ik uiteraard zo houden.  :)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Mochten jullie voor ISO9001 gaan om je kwaliteit (management systeem) te onderschrijven met een onafhankelijk keurmerk (vinden sommige klanten belangrijk) dan is voor jullie type bedrijf revisie/versie beheer belangrijk ivm traceerbaarheid. Je zult dan iedere wijziging moeten beschrijven, implementeren in een testversie, vrijgeven en releasen waarbij je versienummer dan opgehoogd wordt.
Als je het meeste zelf doet zoals je beschrijft is het allemaal niet zo nodig en zelfs vertragend, maar toch kan het wel handig zijn met een \'\'build\'\' nummer te gaan werken  ;)

Herman

Citaat van: Bert-JanDit is nu ingevoerd.

Bert-Jan, nog heel erg bedankt voor deze aanpassing  :D
Het lijkt een wijziging van niks maar scheelt me echt wel wat tijd bij het invoeren.
Aangezien bij ons vrijwel alle producten/diensten op aantal 1 ingevoerd worden kan ik nu dus invoeren en direct verder met de volgende regel.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

lexicam

Ik vind het dus niet handig die default op 1, omdat ik nu een foutmelding krijg als ik geen aantal invul en dat vind ik handig zeker omdat bij mij om aantal=uren/kilometers gaat, dus een fout is snel gemaakt.

groet,

Lex
\"Het is beter één oog te geloven dan twee oren.\"
Sean Connery

Bert-Jan

Hallo Lex,

Maar er moet toch altijd een aantal staan?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman

Citaat van: lexicamIk vind het dus niet handig die default op 1, omdat ik nu een foutmelding krijg als ik geen aantal invul en dat vind ik handig zeker omdat bij mij om aantal=uren/kilometers gaat, dus een fout is snel gemaakt.

groet,

Lex

Dat gebeurde bij mij voorheen altijd toen er dus default niets stond.....

lexicam

Ja maar ik ben zo\'n snelle doorklikker  :D  en let dan niet op......
\"Het is beter één oog te geloven dan twee oren.\"
Sean Connery

Herman

Micchien kan Bert-Jan een optie \'standaard aantal=x\' maken  ;)
In jou geval \'waarschuw altijd\'

lexicam

\"Het is beter één oog te geloven dan twee oren.\"
Sean Connery

Bert-Jan

Ik heb gelukkig niets te doen...
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Herman