Hoofdmenu

Geen totalen bij offerte

Gestart door Boris van der Loos, 11 juni, 2014, 16:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Boris van der Loos

Is het mogelijk dat er bij het opstellen van een factuur ook een mogelijkheid komt dat er geen 'totalen' worden afgebeeld? Soms wil ik een offerte opstellen waarin ik meerdere opties wil voorstellen. Voorbeeld: regel 1 kost zoveel (excl. BTW), regel 2 kost zoveel (excl. BTW) etc. Dit komt redelijk vaak voor. Nu wordt dat allemaal opgeteld incl. BTW waardoor de drie opties totaal een grote som vormen. Dit is verwarrend naar mijn klanten toe. Dit zou als keuzemogelijkheid perfect toegevoegd kunnen bij de buitenlandse facturen etc. Ik hoor het graag!
Bloos | Reclamebureau

Annalies Janssens

Als je de offerte opent in word dan kun je eenvoudig de totalen verwijderen. Of is dat niet (helemaal) wat je bedoelt?
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

Boris van der Loos

Dag Annalies,

Dat zou het oplossen maar ik doen helemaal niets met Word (Mac user). Ik stuur mijn klanten altijd direct mooi PDF offertes in een strakke lay-out vanuit Acumulus. Dat is ideaal want heb ik gelijk de leesbevestiging. Al die dingen heb je niet vanuit Word, dus vandaar mijn vraag.

Groetjes,
Boris
Bloos | Reclamebureau

Bert-Jan

Ik begrijp de vraag maar daar voorziet Acumulus niet in.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Boris van der Loos

Ha, vandaar de vraag, Bert-Jan. Ik red me er wel mee hoor, maar ik loop er vaker tegenaan dus daarom mijn post...
Bloos | Reclamebureau

Guido

Misschien kun je voor meerdere opties simpelweg meerdere offertes uitbrengen?

Guido

Boris van der Loos

Ha Guido. Daar heb je helemaal gelijk in. Zo doe ik het nu ook, maar het is natuurlijk een omweg en het biedt mijn klant maar weinig overzicht. Vandaar de vraag.
Bloos | Reclamebureau

Peter Vossen

#7
Ook voor mij zou het een welkome aanvulling zijn, ook ik gebruik de pdf versie en niet de WORD

Mijn voorkeur: als je kiest voor offerte dan eindtotaal weg laten vallen.
Een aan/uit knopje zou ook mooi zijn.
Peter

Boris van der Loos

Precies Peter! Dat zou een hoop gedoe in Acrobat schelen. Het is vooral handig als je meerdere opties voor je klant wil presenteren in je offerte. Bijvoorbeeld: 500 presentatiemappen kosten € 500 ex. En 1000 mappen kosten € 650. Dat aan/uit knopje is echt niet raar.
Bloos | Reclamebureau

Peter Vossen

Voor mij zijn het vooral de verpakkingsvarianten (basis/luxe enz.  en voor de overzichtelijkheid wil ik die op 1 offerte hebben. Dat verhoogt de kans dat ze dat erbij bestellen.
Peter

Guido

Je kunt nu in het factuursjabloon aangeven of je de diverse eind-totalen op de offerte wilt hebben.

   Kies het desbetreffende factuur-sjabloon >> Tabblad Offerte >> Eindtotalen op offerte.

Het is van toepassing op de PDF als de RTF (Word)

Guido.

Peter Vossen

Helemaal top, ben er blij mee.
ik ga een apart sjabloon aanmaken zodat ik op het moment van versturen de keuze nog kan maken en niet hoef te switchen naar beheer.

Overigens zou ik de omschrijving simpeler maken: 
"eindtotalen ja/nee"
"relatiereferentie ja/nee"

Het vinkje spreekt dan voor zich.

Peter

createcomm

Is hier al een 'oplossing' voor? Ik zou ook graag 'opties' aan willen geven bij de offertes. Ik bied buiten mijn product ook abonnementen aan en het is raar dat deze bedragen bij het totaal worden opgeteld

Guido

Ja hoor, dat kun je in het offerte-tabblad van het desbetreffende factuur-sjabloon aan of uitschakelen.