Hoofdmenu

voucher korting verwerken

Gestart door nico, 06 oktober, 2014, 09:16:11

Vorige topic - Volgende topic

nico

ik heb een verkoopfactuur waarin een voucher korting in is verwerkt.
de webshop heeft deze factuur automatisch aangemaakt en is meteen via ideal betaald
Nu is er bij importeren iets veranderd aan het factuurbedrag want de geimporteerde factuur klopt niet met de betaalde factuur.

Ik heb deze verkeerd geimporteerde factuur nu met de functie credit aanmaken voor deze factuur tegen elkaar weggestreept en ben nu bezig met handmatig een correcte factuur aan te maken.
Het probleem ontstaat bij de voucher korting. dit is natuurlijk een - regel maar dan wordt er ook btw terug geboekt geboekt bij importeren
Daar ontstaat het verschil in acumulus.
Zodra ik de voucher korting op 0% btw zet is de factuur sluitend met de in webshop aangemaakte factuur.
Nu is de btw van korting volgens mij net als een artikel te behandelen alleen tegenovergesteld maar dat gaat zo niet werken
wat gaat er nu fout en hoe op te lossen.

grt Nico



Es

Hallo Nico,

ik zie dat op deze vraag nog geen reactie is gekomen.
Kun je mij de factuur van de webshop mailen (info@meerovercijfers.nl), dan kijk ik er naar.

nico

sorry esther een beetje late reactie bericht even gemist.

ik heb een factuur waarop een korting is toegepast dit geval is het korting op de vezendkosten maar dit gebeurd ook met een voucherkorting.
Factuur vanuit webwinkel:
product x     €   23,28
Subtotaal   €    23,28
Verzendkosten   €    6,75
Extra verzend opties "EU1 Standaard ( niet verzekerd )"   €    -1,30   (een korting dus )
Totaal incl. BTW   €   28,73
Totaal excl. BTW   €   23,74
21% BTW   €   4,99

wat ik ook doe ik krijg dit niet geboekt in acumulus er gaat iets fout met de btw en korting maar snap niet hoe te boeken.
grt nico

Es

Hallo Nico,

ik heb dit in een testaccount geboekt op de volgende wijze:

product x € 23,28 in vakje incl. btw
verzendkosten € 6,75 in vakje incl. btw
korting € -1,30 in vakje incl. btw

Het totaalbedrag van de factuur komt dan op € 28,73
het bedrag aan btw komt dan op € 4,98 (1 cent verschil in btw ivm afronding op productregels: dit is niet erg)

Volgens mij moet het dan dus goed gaan.