Hoofdmenu

Faktuur met BTW verleggen.

Gestart door daido1964, 13 oktober, 2014, 16:14:37

Vorige topic - Volgende topic

daido1964

Ik verricht schoonmaak en tuinwerkzaamheden als zzper voor een bedrijf. Dit zijn werkzaamheden voor vereniging voor eigenaren.
Nu wil de eigenaar van het bedrijf dat ik de btw op 0 procent zet en  de btw verlegt, omdat hij anders volgens zijn zeggen dubbele btw betaald.
Klopt dit? Ik heb nu een faktuur gemaakt waarbij ik de optie "De BTW van deze factuur wordt verlegd naar BTW-nr" heb gebruikt.
Helemaal snappen doe ik dit niet, want als ik een faktuur uitschrijf met btw, dan kan hij de btw toch gewoon terugkrijgen.

Annalies Janssens

Als jij wordt ingehuurd door een bedrijf (dus niet door de VVE) om deze werkzaamheden te verrichten, dan klopt het wat ze zeggen.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_berekenen_aan_uw_klanten/waarover_btw_berekenen/verleggingsregeling/wanneer_btw_verleggen/bij_onderaanneming_en_personeel_uitlenen/verlegging_bij_onderaanneming_en_personeel_uitlenen
Dit is een verplichte regeling in enkele branches. Zorg dat het BTW-nummer van dat bedrijf in de relatiegegevens is ingevuld (en controleer het BTW-nummer)
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
                   06-17888488
          Administratie en belastingen

daido1964

Bedankt voor je snelle antwoord!