Hoofdmenu

Knoppen in boeking scherm

Gestart door Ton Elings, 30 november, 2014, 19:41:10

Vorige topic - Volgende topic

Ton Elings

Als ik facturen moet aanmaken, sla ik deze altijd op als PDF bestand, voordat ik ze naar klanten mail.

Het zou dan erg makkelijk zijn dat hiervoor knoppen in het boeking scherm zouden staan. Er is wel een knop voor een paklijst maar de andere opties moeten telkens uit de keuzelijst gekozen worden terwijl er naar mijn idee voldoende ruimte op het scherm is.
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Koetje

Ik zou dit ook graag toegevoegd zien!

Koetje

Het ging mij om een directe knop naar een WORD bestand in het schermpje dat je krijgt nadat je de factuur hebt aangemaakt en opgeslagen, maar ik zie nu dat die er al is binnen de pagina waarop je de factuur aanmaakt! Weet niet of ik die nou steeds niet gezien heb, of dat dat zojuist is geplaatst.

De knop naar pdf bestand staat daar ook naast trouwens. En in het schermpje nadat de factuur al opgeslagen is, stond er altijd al een directe link naar pdf bestand dus daar hoefde je al niet voor te scrollen.

Guido

Ik zet het op de ontwikkelrol om hier op termijn even naar te kijken. Op dit moment werken we intern aan een fors project om wat nieuwe belastingspelregels te ondersteunen vanaf 1 jan 2015. Hier zal de gevraagde functionaliteit wellicht even op moeten wachten.

Ton Elings

Citaat van: Nathalie op 02 december, 2014, 12:59:36
Het ging mij om een directe knop naar een WORD bestand in het schermpje dat je krijgt nadat je de factuur hebt aangemaakt en opgeslagen, maar ik zie nu dat die er al is binnen de pagina waarop je de factuur aanmaakt! Weet niet of ik die nou steeds niet gezien heb, of dat dat zojuist is geplaatst.

De knop naar pdf bestand staat daar ook naast trouwens. En in het schermpje nadat de factuur al opgeslagen is, stond er altijd al een directe link naar pdf bestand dus daar hoefde je al niet voor te scrollen.
Deze knoppen zijn voor het maken van offerte en paklijst. Voor het maken van een PDF van de factuur, en het mailen van de factuur als PDF zijn op dit moment alleen de opties uit het pull-down menu in combinatie met de knop <optie uitvoeren>.
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Es

In het boekingsscherm (via Nieuwe boeking > Nieuwe factuur) is een optie onderin het scherm om de factuur in je tekstverwerker of als pdf te openen.

Ton Elings

Dank je wel Esther,

Ik heb daar in het begin eens naar gekeken maar toen ging dit alleen zonder factuur nummer of zoiets. Heelaas staat er nog geen mail optie bij :(
Dat zou mij een hoop tijd schelen, omdat ik dan in het boeking scherm kan blijven.

Groetjes,
Ton
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Guido

We hebben wat kleine aanpassingen gemaakt aan het boekingscherm. Mocht het geen klachtenregen veroorzaken dan denk ik dat het inderdaad zo nog iets krachtiger is. Merci voor de suggestie.

Ton Elings

#8
Ik heb het even getest:
- Een PDF produceren vanuit het invoer scherm werkt.
- De PDF verzenden per Email lukt niet: daar bestaat geen knop voor in het invoerscherm.

Dit betekent dat ik nog steeds naar het boeking scherm moet na het aanmaken van elke factuur.
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

Guido

We kregen nogal wat sterke en gegronde feedback op de gedane wijzigingen. Deze zijn we nu aan het implementeren en we zullen later alsnog het scherm herzien zodat het voor iedereen prettig blijft werken.

Ton Elings

OOPS!!
Ik had niet goed gekeken: In het INVOER scherm is niets veranderd, maar in het BOEKING scherm is er wel een hoop veranderd!

Mijn excuses ;/
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.