Hoofdmenu

Virtuemart V3.x koppeling

Gestart door adrop, 02 januari, 2015, 15:59:57

Vorige topic - Volgende topic

adrop

Komt er een Virtuemart V3.x koppeling beschikbaar? Zo ja, wanneer?

Virtuemart 3.0 is op 19-11-2014 beschikbaar gekomen en Virtuemart 3.0.2 op 4-12-2014. De stabiliteit en kwaliteit zijn behoorlijk, dus een up-to-date koppeling is gewenst. Virtuemart V3.x is een vereiste om naar Joomla 3 te kunnen omschakelen. De support op Joomla 2(.5.x) is per 31-12-2014 beeindigd..

De (code)kwaliteit en functionaliteit van de huidige V2.x koppeling, kon (veel) beter (zelf eea moeten aanpassen). Heb ervaring een NL-partij die een nette en VM koppeling kan ontwikkelen (en deel vd code kant en klaar op de plank heeft liggen) en dit voor andere integraties heeft gedaan... Dus als meer info nodig..

Guido

Je bent de eerste die om de VM3 plugin vraagt en we willen het graag toevoegen aan de overige plugins.

Het heeft mijn voorkeur om de plugin wederom in een vrije GPLv3 licentie beschikbaar te maken en het liefst op basis van de huidige generieke plugin-lib die we hebben. Dat de VM2 versie een beetje rammelt is ons bekend.

Gr,
Guido.

hogttelecom

Ik zou het ook wel fijn vinden als er voor virtuemart V3 een koppeling komt. Ik werk inmiddels al met V3.0.4

Guido

Daar wordt momenteel aan gewerkt..

erwin-burorader

#4
De koppeling is momenteel in de maak (VM 3.0.6 op J 3.4.0) en ik ben op zoek naar beta testers en gebruikers die een behoorlijke kennis hebben van VM want voor mij is het een van de pakketten waarvoor ik de koppeling onderhoud en loop dus af en toe tegen mijn gebrek aan specifieke VM kennis aan.

Meldt je aan via support at burorader dot com.

Vragen op dit moment:
- Om de betaalstatus van een order te bepalen kijk ik nu naar de orderstatus: C(ompleted), S(hipped), R(efunded). Is dit juist of is er echte informatie over betalingen te vinden in VM?
- Indien dat laatste dan is dat waarschijnlijk payment method afhankelijk, welke payment methods "moet ik zeker" ondersteunen?
- Er is een tabel virtuemart_invoices,maar geen model Invoices. Worden invoices wel echt aangemaakt in VM en zo ja op welk moment?
- Is er in standaard VM iets om EU BTW nummers op te slaan en de BTW berekening daar op aan te passen? Als het een extensie is, kan iemand mij dan aangeven waar (in de db) ik deze info kan vinden, zodat ik die kan doorsturen naar Acumulus?

erwin-burorader


hogttelecom

Ik heb nu bezig om de site om te zetten naar de nieuwste Joomla versie (3.4.3). Hier probeer ik de plugin te installeren. Echter krijg een foutmelding.

Waarschuwing

The Acumulus component (4.0.0-alpha4) requires at least Joomla 3.4.

Extensie Installeren: Installatieroutine mislukt.


erwin-burorader

Oeps , foutje.

Om dit snel op te lossen kun je het beste zelf even dit wijzigen:
bestand: administrator\components\com_acumulus\com_acumulusInstallerScript.php
regel 70:
was:
    if (version_compare('3.1', $minJoomlaVersion, 'lt')) {

moet worden:
    if (version_compare($joomlaVersion, '3.1', 'lt')) {

('3.1' is het absolute minimum, daaronder weigert de install, maar tussen 3,.1 en 3.4 komt er slechts een waarschuwing over mogelijke incompatibiliteit).

Uiteraard zal de volgende versie deze verbetering ook bevatten.

hogttelecom

Ik heb de com_acumulusInstallerScript.php veranderd in het zip bestand. Zowel in de directory acumulus en in acumulus/admin. De tool wil nog steeds niet installeren in Joomla 3.4.3.


Waarschuwing

The Acumulus component (4.0.0-alpha4) requires at least Joomla 3.4.

Extensie Installeren: Installatieroutine mislukt.
Fout

Fout bij het installeren van component

Zal waarschijnlijk wel liggen aan de nieuwste versie van Joomla.

erwin-burorader

Dat installer script zit ook los in de package zip, daarom zal het fout gaan (jouw wijziging wordt niet opgepikt). Kun je het met de alpha5 zip die ik zojuist online heb gezet nogmaals proberen?

hogttelecom

Inmiddels de plugin succesvol kunnen installeren.

Nu wilde ik vandaag een batch naar acumulus laten verzenden. Dit heb ik gedaan op datum.

ik krijg dan de melding.

De door u opgegeven reeks bevat geen enkele bestelling.

Echter vandaag toch bestellingen gehad.

erwin-burorader

Bedankt voor het melden. Ik heb dit bekeken en de datumafhandeling op het batchformulier bevatte inderdaad wat fouten. Deze zijn opgelost en online gezet als versie 4.0.0-beta1

hogttelecom

We komen zo steeds verder. Nieuwe versie geinstalleerd. Nu geen foutmelding meer, maar wel een wit scherm! Ik doe een batchverzending van 1 dag of 2 dagen. Met een totaal van 8 bestellingen en voor 1 dag maar 1 bestelling. Maar worden niet zichtbaar in Acumulus.

erwin-burorader

Het gevreesde WSOD, een (fatale) fout die niet afgevangen is (of kan worden afgevangen). Dit betekent dat er in de php log een foutmelding gelogd moet zijn. Zonder die foutmelding kan ik niet veel, want bij mij werkt het wel behalve dat het bepalen van de reeks te verzenden orders als je datum tot ook invult. Wijzig daarvoor:

diff --git a/Siel/Acumulus/Shop/BatchForm.php b/Siel/Acumulus/Shop/BatchForm.php
index 73e6b2a..5defc02 100644
--- a/Siel/Acumulus/Shop/BatchForm.php
+++ b/Siel/Acumulus/Shop/BatchForm.php
@@ -109,7 +109,7 @@ abstract class BatchForm extends Form {
       $dateFormat = $this->getDateFormat();
       $from =  DateTime::createFromFormat($dateFormat, $this->getFormValue('date_from'));
       $from->setTime(0, 0, 0);
-      $to = $this->getFormValue('date_to') ? DateTime::createFromFormat($dateFormat, $this->getFormValue('date_from')) : clone $from;
+      $to = $this->getFormValue('date_to') ? DateTime::createFromFormat($dateFormat, $this->getFormValue('date_to')) : clone $from;
       $to->setTime(23, 59, 59);
       $invoiceSources = $this->invoiceManager->getInvoiceSourcesByDateRange($type, $from, $to);
     }

Uiteraard zal deze wijziging ook in de volgende beta release zitten.

hogttelecom

Het was even geleden. Ik heb nu geprobeerd in een andere browser een batch te versturen. Ik krijg een http 500 fout.

Deze fout (HTTP-fout 500 - Interne serverfout) houdt in dat de bezochte website een serverprobleem heeft waardoor de webpagina niet goed kan worden weergegeven.

erwin-burorader

De 500 fout komt van de webwinkel server niet van de Acumulus server, dus het lijkt er nog steeds op dat er een fatal error optreedt. Kun je de php.log voor mij nakijken en relevante meldingen naar mij mailen of hier posten? Eventueel wil ik inloggen om verder te kijken, neem daarvoor direct contact met mij op of meldt het probleem bij Acumulus via het klantenservice email adres op acumulus.nl, dan komt het ook bij mij terecht.