Hoofdmenu

opencart 2 Error: Could not load model

Gestart door jvdhout, 10 januari, 2015, 14:00:48

Vorige topic - Volgende topic

jvdhout

Ik ben druk bezig met het omzetten van opencart 1.5 naar 2.0.1.1

Nu gebruik ik voor de eerste keer de acumulus module. Heb hem via ftp geinstalleerd, maar ik krijg nu de foutmelding als ik mijn gegevens wil opslaan:
Notice: Error: Could not load model [pad]/admin/model/tool/event.php in /pad/system/engine/loader.php on line 24

Nu heb ik geen idee waarom hij zoekt naar tool/event.php en of het eigenlijk een acumulus of opencart vraag is.

ik heb helemaal geen event.php

en zie deze ook niet bij de acumulus bestanden en niet bij de opencart installatie bestanden.

Andere modules kan ik wel installeren en opslaan.


erwin-burorader

Dit is een cadeautje van OpenCart: zonder enigerlei melding in de changelog en bij een versienummer dat pas op het 3e niveau verschilt een dijk van een niet backwards compatible verandering doorvoeren: event.php verplaatsen naar een andere folder en namespace :(

Ik heb al een nieuwe versie, maar die had ik ter test alleen naar een andere gebruiker gemaild. Ik zal de nieuwe versie (3.6.1) ook op het download forum plaatsen (later vanmiddag).

jvdhout

Dankjewel,

ik ben nu wel een stapje verder en kan de aculumus instellingen opslaan, maar:

1. als ik de bestelstatus van een bestelling wil aanpassen en opslaan ontvang ik de volgende foutmelding.
SyntaxError: JSON Parse error: Unexpected EOF
OK
ik kan niet controleren of het acumulus is die deze foutmelding geeft, want als ik de module wil deïnstalleren krijg ik de foutmelding:
2. als ik de module wil deinstalleren krijg ik de foutmelding:
Fatal error: Class 'Siel\Acumulus\Common\FormRenderer' not found in /home/yottashop.nl/public_html/system/library/Siel/Acumulus/OpenCart/FormRenderer.php on line 13

erwin-burorader

Nieuwe versie staat op het forum: deze lost de fout bij uninstall op. Die andere fout zegt mij zo snel niets anders dan dat het updaten van de status fout gaat. Staan er foutmeldingen in de OC of PHP log?

Heb je (o.a.) 3 records met code = acumulus in de tabel event?

erwin-burorader

Versie 3.6.3 stat op het forum dat nog een fout (met hoofdlettergevoeligheid van event namen) oplost, waardoor het bij een ander klant nu wel werkt.

jvdhout

Dank,

deinstalleren werkt nu. Ik krijg nog wel de volgende tekst: "Bevestig verwijderen
De module is uitgeschakeld. Maak een keuze of u ook alle data en instellingen wilt verwijderen of dat u deze (voorlopig) wilt bewaren." maar geen keuzeopties. Als ik op bewaren klik, dan bewaard hij de instellingen.

Het andere punt (syntaxerror) is geen acumulus ding, want deze fout blijf ik houden na deinstalleren van acumulus.

jvdhout

Hartelijk dank voor de snelle reacties. Ik heb de JSON parse error ook eruit weten te krijgen en het overzetten werkt nu. Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen: Het was een probleem met de koppeling van een API user en mijn oplossing stond hier:

http://stackoverflow.com/questions/27732677/opencart-2-0-0-syntaxerror-json-parse-unexpected-end-of-data-at-line-1-colu