Hoofdmenu

Column: ZZP-ers, laat je niet gek maken

Gestart door Bert-Jan, 21 januari, 2015, 21:19:11

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

"Nederlandse ondernemers hebben weinig ambitie!"

Waarom: omdat zij niet binnen 5 jaar minstens 20 mensen in dienst willen hebben.

Deze hopeloze oogkleppen-definitie van "ambitie" hanteerde het World Economic Forum in een onderzoek.

http://www.nu.nl/zzp/3976847/nederlandse-ondernemers-hebben-weinig-ambitie.html?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_content=op_nederland&utm_campaign=tweets

Het is eigenlijk heel simpel: ZZP-ers brengen te weinig op voor de overheid. De klassieke melkkoeien zoals pensioen en werknemersverzekeringen worden door ZZP-ers niet gevoed.

Pensioenen en collectieve verzekeringsfondsen kun je heimelijk leegroven zolang daar geld in blijft stromen. Maar als ZZP-ers daar niet aan meebetalen, valt er steeds minder weg te halen.

Daarom moet er een verplicht pensioen komen en wordt de ZZP-er gewoon keihard gebrek aan ambitie verweten als deze niet veel personeel wil hebben.

De onderzoekers hopen hiermee wellicht dat alle ZZP-ers een laag zelfbeeld en een heel groot ego hebben en als de sodemieter personeel gaan aannemen. Want dan ben je pas een ondernemer!

Je betaalt je weliswaar blauw aan belastingen en premies en je gaat mogelijk ten onder aan alle risico's maar je kunt in ieder geval zeggen dat jij ambitie hebt!

Triest.

Beste ZZP-ers. Laat je niet gek maken. Ambitie gaat niet over het spekken van de staatskas. Ambitie gaat over het leven van je passie en het tot uitdrukking brengen van jouw creativiteit.

Don't live somebody else's dream
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Sjaam

HEAR HEAR!!
blijf inderdaad dicht bij jezelf.

Rynn Loef

Goede column!
Zou ik deze mogen posten op Facebook, uiteraard met vermelding van auteur?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Bert-Jan

Mag ik zien waar deze op Facebook terecht is gekomen? Ik vind het wel leuk om dat te volgen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Rynn Loef

Op mijn eigen pagina's: Rynn Loef en Rynn Loef Ordemanager

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)