Hoofdmenu

Factuur mailen inplannen

Gestart door ICTaanbieding, 29 januari, 2015, 10:05:28

Vorige topic - Volgende topic

ICTaanbieding

Ik maak wel eens facturen (maandfacturen voor klanten) op 20e van de maand met factuurdatum 1e van volgende maand.
Nu zou het enorm schelen als ik deze facturen ook zou kunnen inplannen voor verzending.

Dus wellicht iets voor een nieuwe functionaliteit in de toekomst, met factuur herhalingen werkt dit natuurlijk wel al alleen is het helaas bij mij geen maand het zelfde haha.


Es

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb hier helaas geen pasklare oplossing voor in Acumulus.
Zelf gebruik ik de optie om een factuur als conceptfactuur op te slaan bij het begin van een opdracht en die in een later stadium op te pakken en te verzenden (als de klus klaar is).

Ton Elings

Ik ben een groot voorstander van het KISS (Keep it simple stupid) principe, en maak uitsluitend maandfacturen.
Deze maak ik dan inderdaad rond de eerste van de nieuwe maand, zodat ik niet hoef te klooien met factuur datum etc.
Ik kan ze dan ook meteen na het aanmaken versturen. Lekker makkelijk.

En je begint de maand met het leukste werk: Geld binnen halen ;D
Ton Elings
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef dat ik niets weet.

ICTaanbieding

Helemaal mee eens Ton, alleen ik heb het soms juist rond het begin van de maand erg druk met geld verdienen dat de administratie het liefst dan al eerder is gedaan haha.
dus als ik dat zou kunnen vereenvoudigen door de facturen automatisch te kunnen mailen op een bepaalde datum dan zou dat enorm handig zijn.


eduardw

Ik kwam dit onderwerp bij toeval tegen. Heb je wel eens gedacht om naast Acumulus hier een tooltje voor te ontwikkelen die praat met de API? Zo zou ik het dan doen als ik zoiets zou willen als wat je voorstelt. Iets simpels met een wachtrij die je de hele maand vult met te factureren opdrachten. Deze tool laat je eenmaal per maand een taak uitvoeren die de wachtrij afloopt en alle facturen in Acumulus aanmaakt en automatisch een mail verstuurd naar je klanten. Op die manier kun je vooruit werken op je administratie.

Ik zou dit eventueel ook voor je kunnen ontwikkelen maar ik zag je sites bouwt dus denk dat je hier zelf ook wel moet uitkomen :-)

Terwijl ik dit zo schrijf bedenk ik me nog iets veel simpelers wat voor jou zou werken. Gewoon op de 20e mailtjes klaarmaken naar je klanten met de factuur als attachment en in Outlook gebruik maken van de functie "Bezorging uitstellen" waarmee je dan instelt dat het niet voor de 1e van de volgende maand verstuurd mag worden ;-)
Alles komt goed en dat wat niet goed komt is maar goed ook

Guido

Ik ben het er mee eens dat het mooi zou zijn als Acumulus hier aan kan bijdragen. Echter de ontwikkelagenda is behoorlijk vol voor de komende periode en dit valt een beetje in de nice-to-have categorie. Ik maak even een interne melding hierover zodat we het op de radar houden.

Als je niet kan afwachten en zelf wilt knutselen is denk ik de invoice_mail.php API call, of een combinatie met invoice_add.php en een taskschedular of cron je vriend. Hoe Outlook dat doet is mij niet bekend maar dat klinkt ook niet onhandig.